Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problemy z rozruchem


darenty22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dość nietypowy problem ,jeżeli auto stoi w garażu odpala bezproblemowo ,natomiast po dłuższym postoju na wolnym powietrzu jest problem z uruchomieniem.Kilka lub kilkanaście razy autko załapuje po czym odrazu gaśnie,jeżeli już odpali to nieraz zdarza się że wygląda na to jakby nie miał ssania ,chodzi odrazu na niskich obrotach bardzo nierówno.Ostatnio zauważyłem również ,że samochód niekiedy zachowuje się tak ,że ciężko schodzi z obrotów po puszczeniu pedału gazu obroty przez chwilkę utrzymują się w wysokim zakresie.Bardzo liczę na wasze sugestie i z góry dziękuję ,dodam jeszcze że przepustnice czyściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego podepnij vaga niech wypluje błędy może jest coś nie tak z czujnikiem temp (ten co jest odpowiedzialny za ssanie) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Los może tak chce że immobiliser ma coś wspólnego z tym odpalaniem. Kontrolka nie miga ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podpiąłem vaga i wyszły następujące błędy:

16518 sonda lambda brak zmian napięcia strona 1 czujnik 1 brak osprzętu - nie związane ze sprzętem

16500 czujnik temp.silnika zakres możliwości brak osprzętu nie związany ze sprzętem -błąd sporadyczny

561 dopasowanie (ustalenie) składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie

670 czujnik zespołu przepustnicy G 127 nie prawidłowy sygnał-błąd sporadyczny

16486 przepływomierz - niskie napięcie brak osprzętu nie związany ze sprzętem-błąd sporadyczny

1247 zawór węgla aktywnego N-80 przerwa na wyjściu -błąd sporadyczny

16885 czujnik prędkości pojazdu zakres możliwości brak osprzętu nie związany ze sprzętem błąd sporadyczny

Wszystkie te błędy pokasowałem i zobaczymy co dalej.

Proszę o sugestie.

Pozdrawiam.Kontrolka od imobilaisera gaśnie po uruchomieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh drugi problem z rozruchem. epidemia chyba ;) tak jak odpisalem w innym poscie. mnie na problemy z rozruchem pomogla wymiana czujnika g62/g2- czujnik temperatury (chociaz moj problem wygladal nieco inaczej) pasowalby mi tutaj ten blad 16500 a moze nawet 561 ale co do skladu mieszanki to chyba bardziej winic trzeba sonde. czujnik temperatury jak sie nie myle odpowiada tez po czesci za dobieranie odpowiedniej mieszkanki przy rozruchu. a co do obrotow przy zmianie biegu- mam podobnie, nawet ida ledziutko w gore przy wysprzeglaniu/zmianie biegu. ale winie za to zime :) juz wczesniej tak mi sie robilo przy mroziku -12 i nizej a potem wrocilo do normy wiec poki co sie tym nie martwie.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda do wymiany, czujnik temp 4-pinowy równiez. Dobierz sie do wtyczki od przepustnicy wyczysc styki i zaadoptuja ja poprawnie podobnie z zrób z wtyczkami przepływki i czujnika predkosci jazdy. Po wykonaniu wyzej wymienionych czynnosci pokasuj błedy i zobacz czy sie pojawią, błedem 561 nie ma sie czym przejmowac te silniki czasem go łapia i nic sie nie dzieje złego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że nie schodzi z obrotów - przepływomierz

to że faluje na niskich albo trzyma za niskie - lambda

czujnik g62/g2 - zintegrowany, niekoniecznie moim zdaniem musisz wymieniać, ja miałem kiedyś podobne objawy i też vag wypluwał ten czujnik, ja go wymieniłem, ale jak się okazało niepotrzebnie bo błąd szedł po lambdzie - koszt około 40zł razem z oringiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! :hi:

Podepnę się do tematu.

Mam podobny problem przy rozruchu jak autor .Czasem nawet zgaśnie zanim załapie ssanie.Dziwne jest to że największe problemy mam jak temp. na zewnątrz jest w przedziale 0-10 stopni.Jak teraz bywało -15 to palił bez problemu.

Jedyny błąd jaki mi się pojawia to:

16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1)

Czy to jednoznacznie oznacza że sonda do wymiany ?

Elektryk mówi mi że przepływka może robić takie rzeczy i jak rano tak kaszle to może generować też błąd sondy.

Dzięki z góry za podpowiedź!!!

:notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pokazuje sporadyczny błąd sondy to raczej i tak i tak jest ona do wymiany .... a masz oryginalną jeszcze ? czy dokładaną od 'nowości' ? moje auto zrobiło 200 tyś na oryginalnej bosha i się rozsypała - w sumie to sie jej nie dziwie po takim przebiegu. Sonde wywala też przez błąd przepływomierza - tak było w moim przypadku i tak jest do teraz, bo do tej pory nie zrobiłem z przepływomierzem porządku bo jeden kieliszek spalania więcej mi nie przeszkadza ale błędy są non stop.

Jeżeli chodzi o lambde to raczej wszyscy mechanicy radzą aby kupić firmową a nie "chińską" bo z reguły chińska po paru miesiącach odmawia posłuszeństwa. Ja mam holenderski zamiennik od 6 miesięcy jest ok - numer katalogowy analogiczny do tej z Bosha - 3 przewodowa bez wtyczki zapłaciłem za nią 89zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tym autem zrobiłem dopiero 5 tys.km ,przejechane ma 194000 na 99%.Bład sondy pojawia mi się od ok 2000 km.Całkiem możliwe że nie była wymieniana.

Mam możliwość pożyczenia przepływomierza BOSHA to potestuję .Jak błąd się będzie pojawiał to wymienie sondę.Dodatkowo martwi mnie spalanie po mieście a niestety głownie takie krótkie odcinki jeżdzę.Na trasie spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tym autem zrobiłem dopiero 5 tys.km ,przejechane ma 194000 na 99%.Bład sondy pojawia mi się od ok 2000 km.Całkiem możliwe że nie była wymieniana.

Mam możliwość pożyczenia przepływomierza BOSHA to potestuję .Jak błąd się będzie pojawiał to wymienie sondę.Dodatkowo martwi mnie spalanie po mieście a niestety głownie takie krótkie odcinki jeżdzę.Na trasie spoko.

Ile tego spalania ? Po podłączeniu przepływomierza wykasuj błędy i pojeździj. Odepnij też sonde i pojeździj - jedyne co powinno się dziać bez jej aktywności to większe spalanie - silnik pracuje na domyślnej mapie bez sondy - u mnie jak auto jeździło "zającem" tzn. szarpało itd ... po wypięciu sondy jechało normalnie i paliło normalnie - ale to nie znaczy, że bez tej sondy jeździć można bo prędzej zajeździsz katalozator niż nacieszysz się z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mieście 13-14 litrów.Fakt że moja jazda do odcinki 1-3 km po mieście (wszędzie mam blisko)ale to wydaje mi się i tak za dużo.Poprzednie moje auta 1.6 benz w takim samym cyklu 10-11 l ,także 3 litry różnicy to nie miłe zaskoczenie dla mnie.Czekam na ten przepływomierz i zobaczę.

Dzięki za pomysły ! Ja tam za bardzo się nie znam ale przepływomierz już umię odpiąć i błędy VAG-iem odczytać-ciągle się uczę przy tej audiczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...