Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Tylny most


chris.lkr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Zacznę od tego iż ostatnio coś mnie naleciało aby sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów. Po sprawdzeniu okazało się że poziom oleju jest w normie :notworthy: więc przy okazji cofnąłem się do tyłu auta aby oblukać jak się sprawy mają z olejem w tylnym moście. I oczom moim ukazał się taki oto widok :shocked::

tylny_most.jpg

Na zamieszczonym zdjęciu widoczny jest konkretny wyciek oleju z lewej półosi zaraz przy moście :wallbash:. Nie znam się na tym za bardzo ale podejrzewam że puścił tam jakiś simering albo coś w tym rodzaju. Czy wymiana tego simeringa jest bardzo skomplikowana? Co trzeba rozebrać aby się do niego dostać? Poproszę także o numer tego simeringa bo wolałbym go najpierw kupić a później zabrać się za jego wymianę.

Jak już "przełknąłem" ten wyciek to pomyślałem że skoro wycieka to pewnie jest go tam niewiele. I tu kolejne rozczarowanie :wallbash: :wallbash::

korek_spustowy.jpg

Po odkręceniu tego korka nagle wypłyną olej (co widać na zdjęciu). Wypłynęło 100 może 150 ml. Zaciekawiła mnie też jego barwa :mysli: (taka jakby czerwona) bo w skrzyni biegów olej miał barwę żółtą.

Czy to normalne aby w moście było zalane aż tyle oleju? I co to może być za olej?

Przeszukałem forum aby coś się dowiedzieć na dręczące mnie problemy ale nic sensownego nie znalazłem. W książce "Sam naprawiam" też odnośnie tylnego mostu jest tyle "co kot napłakał".

Wszystkim z góry Bardzo Dziękuję za jakąkolwiek pomoc!!!

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa kwestia wymiany uszczelniacza.

na poczatek zlewasz olej z mostu

musisz odkrecic przegób wewnetrzny te 6 czy 7 srub

wydłubac zmar

i zdjac zabezpieczenie na srodku kielicha...lub odkrecic śrube...i chyba wczesniej wydłubac zabezpieczenie-uszczelniacz...chooroba-nie pamietam juz.

jak zdejmiesz kielich to wqymieniasz uszczelniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Niestety ale brakuje mi czasu aby się za to zabrać. Jestem zmuszony przełożyć wymianę tego uszczelniacza dopiero może na drugą połowę marca. Jak będę to naprawiał to postaram się zrobić fotostory z opisem. Sam widzisz że na forum uzyskałem minimalną pomoc dotyczącą wymiany tego uszczelniacza, ale dowiedziałem się od różnych osób (oczywiście ogarniających ten temat) że nie jest to jakoś specjalnie skomplikowane.

Co do kosztów to potrzebny jest nowy uszczelniacz (016409399B, 45x60x8), nowy olej przekładniowy (ja wybrałem Mobil Mobilube SHC 75W90, 2 litry) oraz jakiś smar do przegubów (smar też zakupiłem ale już nie pamiętam jaki to był).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Wstyd się przyznać, ale jestem tak zawalony innymi sprawami, że jak na razie to jeszcze się za to nie zabrałem :wallbash:

Jeśli będę wymieniał ten uszczelniacz, to z pewnością zrobię foto story :good:

a koniec, to chyba kwietnia a, nie marca :mysli:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...