horscik Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Witam serdecznie, Mam problem i nie wiem czy to wina sprzęgła, choć tak podejrzewam. Sprawa wygląda następująco. Kupując auto od kolegi, prawie rok temu mówił mi, że w najbliższym czasie pewnie będę musiał wymienić sprzęgło. Od paru dni przy dodawaniu gwałtownie gazu (głównie na 3,4,5) obroty podskakują, ale auto nie przyspiesza i po chwili dopiero nabiera prędkości. Tak, jak by boksowało w miejscu, ale to dopiero przy około 3 tyś. obrotów. Kolego mi powiedział, że to wina sprzęgła. No i zacząłem szukać. W mieścinnym sklepie powiedzieli, że komplet kosztuje 700-900 w zależności od firmy. 1. Czy to faktycznie sprzęgło? 2. Czy cena nie jest wygórowana? Może ktoś mógłby pomóc. Potrzebuję , jakby co je na poniedziałek. 3. Czy wystarczy samo kompletne sprzęgło czy koło dwumasowe również będzie potrzebne? Autem jeżdże i muszę jeszcze przejechać niecałe 200 km. Posiadam A4 Combi Avant 96 r. 1.9 TDI 81kW quattro pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Wihajster Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 tak to objawy zużytego sprzęgła.Cena normalna i dwumas jak jest ok nie trzeba wymieniac
morsdicti Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Jedź sobie gdzieś gdzie nie jest ślisko - zatrzymaj się - wciśnij hamulec nożny wrzuć 2 bieg a jeszcze lepiej 3 ... i puszczaj sprzęgło jak zgaśnie dopiero milimetry od końca pedału albo jeszcze lepiej wogóle nie zgaśnie jak je puścisz .. to sprzęgło do wymiany. Śmierdzi ? jak mocno przyspieszasz na obrotach ? - zgniłymi jajkami powinno.
wiktorsam Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Nie jest ślisko tam gdzie jeździsz ? Ja też miałem schizę że mi się sprzęgło kończy po tym jak je delikatnie przyjarałem próbując wydostać się z zaspy, miałem podobne objawy - jak jeździłem dynamiczniej po mieście to ma dwójce, trójce miałem efekt rośnięcia obrotów bez przyspieszania auta . Opuściłem wtedy okno, posłuchałem i okazało się że to koła tracą przyczepność. Zresztą czy to koła się ślizgają można łatwo stwierdzić; jak zaczną rosnąć obroty bez przyspieszania auta zacznij kręcić na lewo i prawo kierą, jak będzie przyczepność to auto zacznie skręcać, jak koła się ślizgają to reakcja na kierownicę będzie słaba. Jednak może to być u Ciebie akurat sprzęgło bo jak się kończy to zaczyna się ślizgać właśnie na wyższych biegach.
wojtek123 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Najlepiej wymienić komplet z dwumasem ja tak zrobiłem
horscik Opublikowano 14 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2011 Dzięki wszystkim za pomoc. dwumas jak jest ok nie trzeba wymieniac Czy można jakoś stwierdzić czy dwumas jest również do wymiany? Jak będę miał okazję to przetestuje, choć szczerze to się trochę boję, żeby w ogóle nie padło, bo nie jestem u siebie, a mam jeszcze trochę do przejechania. Nic nie śmierdzi przy przyspieszaniu. Czy jest ślisko?! Raczej normalnie, jak wszędzie o tej porze. Co do ślizgania się kół raczej wątpie. Tydzień temu wróciłem z gór i tam nie miałem najmniejszych problemów z tym wjeżdżając pod zasypane drogi, a od tamtego czasu nie miałem żadnej przygodny. Poza tym przy napędzie quattro wydaje mi się, że taka utrata przyczepności nie powinna mieć miejsca. Zastanawiałem się jeszcze czy to może być problem związany z przegubem, bo coś mi się wydaje, że strzela mi przy lewym przednim kole, ale to przy skręcie na maksa i to bardzo słabo/cicho, choć mogę być i przewrażliwiony i wszystko tam jest ok.
chriss Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Najlepiej wymienić komplet z dwumasem ja tak zrobiłem a po co wymieniać dwumasa jak jest dobry chyba że akurat jest nadwyżka kasy to można profilaktycznie ale nie z konieczności
Daimos Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Koło dwumasowe sprawdzisz jak wymontujesz. Zużyte będzie miało duże luzy, zobacz przykładowy filmik: http://video.google.com/videoplay?docid=3631205369193711525#
wojtek123 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 a po co wymieniać dwumasa jak jest dobry po to żeby za kilkanaście tysięcy znowu skrzyni nie wyciągać
SotoM Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 no to fakt. dobrze jest zzrobic wszystko za jednym zamachem co by nie ponosic dodatkowych kosztów. ale niestetymnie kazdy jest w stanie wyzygac tyle sosu nie dosc ze na czesci to jeszcze z 400zł za wymiane. horscik u ciebie lezy sprzegło to na 1000% w dupe dostała tarcza(nie oplaca sie samej tarczy wymieniac) jesli 2umas nie ma duzego luzu tzn jak dasz obroty silnika na 1100 i czujesz na tyłku telepanie budą-silnikiem to jeszcze nie ma takiej tragedii-acz kolwiek kwalifikuje sie do wymiany. nie wbijaj sie w jakies sprzegła tanie. połó kase za LUK'a i bedziesz miał naprawde z bani - 0 problemów.
chriss Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 a po co wymieniać dwumasa jak jest dobry po to żeby za kilkanaście tysięcy znowu skrzyni nie wyciągać nikt ci nie za gwarantuje ze to co założysz nie siądzie za te kilkanaście tyś
pastaldo Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 A jesli by chcieć wymieniać z 2umasem to nie tańsza opcja będzie założyć 1mas z 1Z i będzie miał z 2umasem juz spokój do końca zycia i jeden dzień dłużej? Czy opcja z 1masem nie jest tańsza? Jaka jest różnica cenowa? Bo troche o tym czytałem ale tego nigdzie nie idzie wychaczyć
horscik Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 Z dwumasem, jak będzie ok to narazie podziękuję. Znalazłyby się na to pieniądze, ale mam ile rzeczy do zrobienia, które są bardziej priorytetowe. Kompletne sprzęgło już zamówiłem. Kosztować będzie jakieś 550 PLN, firma na H chyba, nie pamiętam dokładnie, ale kolega i sprzedawca mówili, że firma jest dobra. Nie orientuje się może ktoś ile będzie kosztować mniej więcej wymiana, bo zapomniałem się spytać mechanika, a nie wiem na ile się przygotować?! Tak poza tematem to mam jeszcze kilka problemów i przypuszczenia. Jeżeli to możliwe to proszę o Waszą opinię. 1. Przy prędkości 120/130 - 140 km/h drga/trzęsie się mi kierownica. Przy hamowaniu z drgania to tak niekiedy telepocze, jakby mi nadgarstki miały wybić. Wydaję mi się czuję to też od podłogi. Podejrzewam, że to kwestia ustawienia geometrii. Przy puszczeniu kierownicy auto skręca czy to kwestia geometrii? 2. Przy dłuższej jeździe powyżej 140 km/h włącza mi się kontrolka ABS, ale ABS chodzi. Gaśnie po wyłączeniu i włączeniu silnika. Obstawiam na któryś czujnik, że coś z nim nie tak. 3. Mam małą dziurkę w chłodnicy dolewam jakoś 2-3 l płynu na rok. Iść z tym do mechanika, żeby zaspawał czy polecacie jakiś specyfik? 4. Dwa razy w tamtym roku spotkał mnie tak, jakby brak mocy. Obroty nie mogły wzrosnąć powyżej ok. 3-3,5 tyś obrotów, a prędkość powyżej 120-130 km/h. Musiałem się zatrzymać uruchomić ponownie silnik i już było ok. z góry wielkie dzięki za pomoc
morsdicti Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 1. Źle wyważone koła 2. A klocek nie trze o tarcze ? 3. - 4. Zawór N75 EGR standard - wyłączając silnik i włączając (zapłon) resetujesz błąd - a to że nie przyspiesza to wina tego, że pracuje na awaryjnej mapie.
horscik Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 Dzięki Wam. To sprzęgło to nie na H tylko Sachs. 1. Koła miałem wyważone wydaje mi się dobrze, patrzyłem na monitor i były poprawne wartości. Choć i tak muszę ustawić kąty to zrobię to przy okazji. Choć gdybym miał źle wyważone to nie powinno też drgać przy innych prędkościach? 2. Nie słyszę żadnego tarcia. Klocki z tego co patrzyłem starte są równomiernie. W następnym tygodniu będę je i tak wymieniał, może pomoże. 4. Z tym zaworem to kwestia wymiany czy podpięcie pod komputer i zresetowanie błędu?
rikardo Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Jeżeli możesz zmienić to kup sprzęgło LUK-a to jest to co idzie na pierwszy montaż, co do dziury w chłodnicy to pozostaje tylko jej wymiana. Odradzam stosowania środków uszczelniających dodawanych do płynu ponieważ wówczas pojawiają się dopiero problemy z układem chłodzenia. Jeżeli telepie ci podczas hamowania to może masz pokręcone tarcze hamulcowe
morsdicti Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Dzięki Wam. To sprzęgło to nie na H tylko Sachs. 1. Koła miałem wyważone wydaje mi się dobrze, patrzyłem na monitor i były poprawne wartości. Choć i tak muszę ustawić kąty to zrobię to przy okazji. Choć gdybym miał źle wyważone to nie powinno też drgać przy innych prędkościach? 2. Nie słyszę żadnego tarcia. Klocki z tego co patrzyłem starte są równomiernie. W następnym tygodniu będę je i tak wymieniał, może pomoże. 4. Z tym zaworem to kwestia wymiany czy podpięcie pod komputer i zresetowanie błędu? 1. Jak źle wyważone bije na kierownice powyżej 100 km/h - no chyba że wogóle nie są wyważone to bicie czuć i wolniej. 4. Niestety wykasowanie błędu nie pomoże. Zawór można regenerować - choć nic to nie daje, albo wymienić. N75 z czarnym łbem, rzuć okiem jeszcze na N18 z białym łbem oba można sprawdzić "poza autem".
horscik Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2011 Po problemie. Sprzęgło wymienione. Sachsa był polecany w internecie, więc nie wymieniałem. Montaż wyszedł 350 PLN. Dwumas w dobrym stanie, więc nie trzeba było wymieniać. Teraz to, aż się śmiesznie jeździ. Dziś to aż trzy razy mi zgasł, hehe. Co do drżenia kierownicy to wymieniałem tylne klocki (mechanik mówił, że jednego to strasznie ciężko było wyciągnąć). Potem się trochę przejechałem i przy podanych prędkościach już nie drgała, ani przy hamowaniu, więc pewnie to była wina klocka. Nie miałem okazji sprawdzić czy przy dłuższej jeździe 140 km/h kontrolka ABS się włącza, ale liczę, że i ten problem się rozwiązał. Tutaj powstał kolejny problem. Na razie parę razy zapaliła mi się kontrolka czerwona hamulców. Zamigała, popikała i przestała. Czy mam poczekać, aż klocek się dotrze czy muszę pod komputer podpiąć i zresetować? Co do dziury w chłodnicy to znajomy sprzedawca sklepie zaproponował preparat w płynie firmy K1, kupiłem, wlałem i czekam. Może pomoże, bo dziurka była minimalna. Dzięki za informacje o tym zaworze. Chyba wymienię, ale to dopiero innym razem. Przyszło mi jeszcze jedno pytanie do głowy. Przy hamowaniu czuję na pedale i słyszę, jak pracuje ABS. Chodzi o to "pykanie". Czy to jest normalna sprawa? pozdrawiam
jaras231 Opublikowano 21 Lutego 2011 Opublikowano 21 Lutego 2011 Podłącze się Panowie mam coś takiego u siebie jakby się sprzęgło ślizgało tzn na 4,5 biegu jak mu mocno wcisnę to troszkę jakby buczy i obroty się wahają o jakieś 100- 200 obrotów, ale auto przyśpiesza,nic nie śmierdzi, sprawdzałem tez na zaciągniętym ręcznym i na 4 biegu dałem gazu i puszczałem sprzęgło i auto gasło, jak dawałem mocniej gazu to ruszało, ręczny nie dawał rady na dodatek mam Quattro Zaczęło się to po ustawieniu zbieżności w czym może tkwić problem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się