Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Po wymianie termostatu jest jeszcze gorzej.


tolek85

Rekomendowane odpowiedzi

  • Sprawdź VAGiem, czy nie masz jakichś błędów
  • Sprawdź działanie zegarów - 17-Instruments -> Output Tests
  • Sprawdź czujnik G2/G62 - porównaj temperatury w 2 miejscach: 01-Engine -> Meas.Bloks-08 -> Group 007 -> Coolant Temp oraz 17-Instruments -> Meas.Bloks-08 -> Group 003 -> Coolant Temperature

Jeśli nie zapowietrzyłeś układu, a czujnik G2/G62 nie jest uszkodzony, to wartości temperatur w obu miejscach powinny być zbliżone.

U mnie ta różnica na zimnym silniku wynosi ok 5-6C. Czy to wskazuje na uszkodzenie termostatu lub czujnika czy jest w normie? Zastanawiam się już od dłuższego czasu nad tym, bo praktycznie cały czas wskazówka na wskaźniku temperatury na desce rozdzielczej jest poniżej 90C. Bardzo rzadko osiąga tę wartość, zwłaszcza teraz przy niższych temperaturach :angry:. Sporo już poczytałem na forum na ten temat, ale nadal nie potrafię sobie jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie i sam nie wiem co wymienić czujnik czy termostat i czy w ogóle coś wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam max wskazowek milimetr powyzyj srodka miedzy 50 a 90 stopni a jak sie rozgrzeje silnik to zaczynaja sie drgania karoseri podobno takie objawy to termostat ale czy ktos cos wie o tym a moze te drgania nie maja zwiazku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jeszcze raz sprawdziłem vagiem temperaturę cieczy chłodzącej w obu grupach 01 i 17 zarówno na silniku zimnym jaki ciepłym.

Rano zimny silnik wskazywał:

01- Engine --> 9,9C

17-Instrumrnts --> 7,0C

Wracając z pracy (35km) trochę przegoniłem samochód i pokazało mi (dodam, że mimo wszystko wskazówka nie osiągnęła na desce 90C, dopiero na postoju po przyjeździe pod dom):

01-Engine --> 81,0C

17-Instruments --> 80,0C

Jak interpretować takie wskazania? Nie są one jednakowe, ale bardzo zbliżone. Czy któryś z elementów jest walnięty (termostat lub czujnik)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzis mialem tak ze prawie mi zlapal 90 stopni na zegarach ale dopiero po godzinie jazdy a pozniej nagle na swiatlach temp spadla do 70 :no: to w koncu termostat czy czujnik czy moze to i to na vag nie ma bledu czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam właśnie dokładnie tak samo. Zdarzy się, że czasami po dłuższej i ostrej jeździe złapie 90C, ale zaraz spada. Na VAGu też nic nie pokazuje. Jutro jestem umówiony na wymianę termostatu, więc potem trochę pojeżdżę i się okaże czy to on był winowajcą. Dam znać :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ale kaz im zalozyc orginal z aso audi bo inaczej padnie ci moment tak mowia albo sam kup i kaz zalozyc a jak oni beda zakladac to zeby pokazali ci rachunek i numer tej czesci zeby bylo bez lipy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem termostat BEHR-a od kolegi maciejek z forum i wygląda, że sprawuje się ok. Wskazówka na desce bez problemu wchodzi na 90C i tak trzyma. Dopiero 2 dni jeżdżę na wymienionym termostacie, więc trudno cokolwiek więcej powiedzieć, ale mam nadzieję, że będzie spokój na długi czas :)

Wymianę zrobiłem w serwisie Bosch-a i skasowali mnie 75zł (wymiana, płyn chłodniczy, spr. na kompie czujnika cieczy chłodzącej itd.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem termostat BEHR-a od kolegi maciejek z forum i wygląda, że sprawuje się ok. Wskazówka na desce bez problemu wchodzi na 90C i tak trzyma. Dopiero 2 dni jeżdżę na wymienionym termostacie, więc trudno cokolwiek więcej powiedzieć, ale mam nadzieję, że będzie spokój na długi czas :)

Wymianę zrobiłem w serwisie Bosch-a i skasowali mnie 75zł (wymiana, płyn chłodniczy, spr. na kompie czujnika cieczy chłodzącej itd.).

trzeba było zrobić to samemu - 75 pln-ów w kieszeni i świadomość zrobienia czegoś samemu bezcenne :decayed::wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem za robieniem samemu, bo to najbardziej cieszy. Na to jednak trzeba mieć czas, a u mnie ostatnio jak mam już czas to jest już ciemno, a w garażu nie mam światła, więc porobione :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sobie kupic taka lampe jakie posiadaja latarnie ja taki mam i powiem ci ze jest jasniej niz w dzien mozna kupic albo dla bardziej zdesperowanych wyjsc na latarnie nie opodal swego domu i dawaj dawaj :naughty:[br]Dopisany: 26 Listopad 2011, 16:11_________________________________________________

panowie jaka jest cena tego czujnika? :hi:

ktorego?? w aso orginal termostat kosztuje cos kolo 90zl a jakies zamienniki do miedzy 25 a 50zl ale to nie oplacalne lepszy ORI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zrobiłem VAGiem polskim 4.9 test i wyszło mi coś takiego:

17994 Zawór magnetyczny zawieszenia silnika strona 1 i 2 - zwarcie do plusa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17664 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - zwarcie do plusa/przerwa

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

na początku skasowałem i został mi sam błąd 17664

sprawdziłem bloki na zimny silnik - około 3-5 min po odpaleniu samochodu i na bloku 7 wyszło coś takiego:

a3a6bf8c9ece.jpg

sprawdziłem też blok 13 żeby zobaczyć co się dzieje z pompowtryskami wyszło coś takiego:

99d4c14778fc.jpg

i blok 23 bo podobno też świadczy coś o pompowtryskach:

b2eef9ade593.jpg

przeleciałem wszystkie bloki z czego nagrałem filmik i ponownie skasowałem 2 błędy 17994 i 17664 i teraz co dziwne już nie było żadnego błędu

jak sprawdzić 17-Instruments: 003 w tym vagu nie wiem -mógłby mi ktoś podpowiedzieć i tak samo też nie wiem jak włączyć autoskan całego samochodu... jest w ogóle taka możliwość w tym vagu?

przejechałem się samochodem około 5-10min i sprawdziłem ponownie błędy:

teraz pokazał się tylko błąd 17994 skasowałem go i nie pokazywał się on już

sprawdziłem bloki:

7

dff60bb8b59f.jpg

13

95aeabdf83f4.jpg

23

037344e6f7bd.jpg

co ma robić?

tak jak mówiłem samochód jak jest zimno (ponad -10 stopni) słabo odpala i dymi... świece się nagrzewają dość długo myślę że około 5-8 sekund, wentylator chłodnicy jak tylko odpalę samochód chodzi bardzo głośno i po jakimś czasie się wyłącza, pomóżcie od czego zacząć naprawiać mój samochód

---------- Post dopisany 29-12-2012 at 17:28 ---------- Poprzedni post napisany 28-12-2012 at 15:40 ----------

pomoże ktoś? przede wszystkim na razie chcę poradzić sobie z tym żeby ten wentylator chłodnicy nie chodził zaraz przy uruchamianiu samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzeje stary temat, a mianowicie miałem taki objaw że falowały mi obroty ale tylko czasami na chwilę potem zaś było ok , komputer pokazał że uszkodzony czujnik paliwa :kwasny:, od trzech dni było coraz gorzej aż nie chciał dziś zapalić prawie wcale. Znalazłem ten temat i to był strzał w 10 :banan: bo po odłączeniu czujnika temperatury o którym tu mowa auto odżyło a gdy ponownie podłączyłem to zaś były cuda. jutro śmigam po nowy :naughty:. Dzięki !

---------- Post dopisany 27-07-2013 at 16:47 ---------- Poprzedni post napisany 26-07-2013 at 20:15 ----------

No i przedwczesna radość , dziś założyłem nowy i nie ma efektu nadal falują obroty a jak się zagrzeje dość dobrze to są trudności z odpaleniem a gdy ściągnę wtyczkę wszystko gra, ma ktoś jakiś pomysł plis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odgrzeje stary temat, a mianowicie miałem taki objaw że falowały mi obroty ale tylko czasami na chwilę potem zaś było ok , komputer pokazał że uszkodzony czujnik paliwa :kwasny:, od trzech dni było coraz gorzej aż nie chciał dziś zapalić prawie wcale. Znalazłem ten temat i to był strzał w 10 :banan: bo po odłączeniu czujnika temperatury o którym tu mowa auto odżyło a gdy ponownie podłączyłem to zaś były cuda. jutro śmigam po nowy :naughty:. Dzięki !

---------- Post dopisany 27-07-2013 at 16:47 ---------- Poprzedni post napisany 26-07-2013 at 20:15 ----------

No i przedwczesna radość , dziś założyłem nowy i nie ma efektu nadal falują obroty a jak się zagrzeje dość dobrze to są trudności z odpaleniem a gdy ściągnę wtyczkę wszystko gra, ma ktoś jakiś pomysł plis?

Najlepszą opcją było by udać się do dobrego tunera aby zmienił mapę zapłonu :) tzn przesunął mapę w dół czyli aby przy ciepłym silniku i okreslonej prędkości obrotowej podal więcej paliwa :) gdy odłączysz czujnik to komputer przyjmuje niską wartość temperatury i podaje wiekszą dawkę :) Ewentualnie mozesz załozyć opornik na kablach od czujnika do kompa uruchamiany z kabiny przyciskiem aby np na gorącym silniku komputer myslal ze ma temp np 15*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy to jest ten czujnik temperatury cieczy ?:)

2lmb0gi.jpg

Moje objawy: wsiadam, przekrecam klucz, diodka od swiec sie pali, przekrecam klcuzyk i gasnie, ale , wlacza sie czasem wentlator klimatyzacji choc silnik jest chlodny on sobie pracuje, czasem tez obroty sa wyzsze tak ok 1100, ale za chwile spadaja ... czy to czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepsko widać ale to chyba paliwa. Cieczy ma 4 kabelki między silnikiem a ściana grodziową z tyłu silnika.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś numer tego szarego czujnika który siedzi na dole chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...