Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaz przedniego zderzaka


Muskel1

Rekomendowane odpowiedzi

Ta śruba jest jednocześnie regulacją ustawienia wysokości zderzaka. Zaczepy zderzaka siedzą na tym kołnierzu. Jezeli śrubę poluzowałeś i wyciągnąłeś ten zderzak to pozostaw ja w takiej pozycji jakiej była i zderzak powinien wejść na miejsce w którym siedział. Ta śruba ma podwójną funkcje i 2 gwinty. Ten grubszy gwint pod kołnierzem służy do regulacji wysokości zderzaka (czym wyżej ja wykręcisz tym mniejsza szpara szczeliny miedzy maską a grillem. Czym bardziej ją wkrecisz tym szersza bedzie szpara. Ten górny łeb tej śruby wkreca sie jakby w ten grubszy gwint i ściska i mocuje zaczep zderzaka w tej szparce pomiędzy tym kołnierzem a łbem śruby. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te szczeliny ustawiasz tymi śrubami.

20200524_190624.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybki oddzew.

Rozumiem,że dobrze myślałem,że ta szczelina tego ustrojstwa wchodzi w zderzak w jakiś uchwyt?

27 minut temu, Muskel1 napisał:

Ten grubszy gwint pod kołnierzem służy do regulacji wysokości zderzaka

tylko tak myślę, o ile już we właściwym położeniu tą śrubę cienką przez otwór zderzaka jest możliwość dokręcić o tyle ustawienie tego grubego gwintu służącego do ustawienia wysokości zderzaka jak zderzak jest zamontowany i jest zle to nie ma jak jej przekręcić do góry lub na dół czy zle piszę?

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Muskel1 napisał:

Zaczepy zderzaka siedzą na tym kołnierzu.

masz na myśli tą szczelinę rozumiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tą szczelinę.

 

Nie pamiętam dokładnie ale wiem, że  po jednej stronie była u mnie ta mała śruba dość mocno przykręcona i próbujac ją poluzować wykrecały się obie. Nie wiem czy nie jest tak, że tej górnej śruby nie da się całkiem z tego grubego gwintu wykręcić bo na końcu gwintu jest blokada. Da sie ja tylko do pewnego stopnia wykrecić i gdy dojdzie do tego ogranictnika wtedy wykręca sie ten gruby gwint do regulacji wysokości.

 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

Z tego co pamiętam to były tam jeszcze takie podkładki prostokątne czy nie?

Nie,nic takiego nie było przynajmniej u mnie.

Jak już Cię "męczę" to na koniec prośba o Twoją interpretację rysunku poglądowego na jednej fotce + opisu na drugim.

Chodzi mi o to między czym a czym niby ma być ten wymiar i coś napisane jest o wkręceniu całkowicie tej grubej śruby przed robieniem pomiaru bo dotyczy lewego gwintu O co tu chodzi, wiesz może?

20200520_211914.jpg

20200520_211847.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha no to już wiadomo. Czyli wkręcasz ten gruby gwint do oporu na dół (lewy gwint). Ta górną śrube wykręcasz tak żeby ta szczelina miedzy tym kołnierzem miała 21mm. Osadzasz zderzak i wkręcając górną śrube ona docisnie ten zderzak w zaczepie do kołnierza. Wtedy zamknij maske i zobacz jak wygląda szpara między maską a grillem. Jak szpara bedzie za duża to dalej dokręcaj powoli górną śrube. Z racji tego, że ta gruba dolna śruba ma lewy gwint podniesie wtedy zderzak do góry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał:

Ta górną śrube wykręcasz tak żeby ta szczelina miedzy tym kołnierzem miała 21mm

Czyli  ja to rozumię tak:

ta szczelina co u mnie na fotce jest wąska (na końcu tego ustrojstwa) wykręcam tą cienką śrubę do momentu aż wymiar od podstawy tej śruby do podstawy tej niby podkładki osiągnie 21mm i w takiej pozycji zakładam zderzak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko jeszcze najpierw tą grubą śrubę wkręcasz (lewy gwint) do oporu w auto (w podporę zderzaka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W belkę tą metalową/wzmocnienie co jest na fotce co zapodałem w pierwszej mojej wiadomości na której "siedzi to ustrojstwo wkręcam ten gruby gwint?

Edytowane przez AndrzejK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, wszystko już wiem.

Dziękuję Ci pięknie za wszystkie wyjaśnienia i chęć pomocy.

Zapewne ten materiał niejednemu użytkownikowi forum się przyda.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieje. Proszę i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki że stworzyłeś ten poradnik, wszystko poszło bardzo sprawnie jak na mój pierwszy raz :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Garnus napisał:

Dzięki że stworzyłeś ten poradnik, wszystko poszło bardzo sprawnie jak na mój pierwszy raz :hi:

Super, że  po tylu latach jeszcze komuś się przydało:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2013 o 19:21, dawid195a napisał:

Bez demontażu nie da rady.


da się bez demotażu zderzaka?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...