Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Długie grzanie świec


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam klubowiczów :) .

Mam problem z swoim AFN od sporego czasu:

Podczas większości odpaleń silnika świece grzeją się bardzo długo (nawet latem gdy silnik miał 90*C a na dworze był upał). Po takim odpaleniu obroty silnika falują (tzn podnoszą się gdzieś do 1200 i z czasem opadają do "normalnych"). Czyli zachowuje się tak jakby na dworze było bardzo zimno.

Na klimatroniku wyskakuje błąd dotyczący czujnika temp zew. VAG'a podepnę na dniach.

Czym to może być spowodowane? Mechanik stwierdził, że to może być wina złych ustawień: kąt wtrysku, złej dawki paliwa.

Może to być wina uszkodzonego czujnika temp. zew. (czasem pokazuje temperaturę -50*C) i przez to długo grzeją się świece?

Z góry dziękuję za pomoc :)

Opublikowano

wymien G62 i powinno byc wszystko OK

Opublikowano

Na bank czujnik temeratury bo u mnie tez tak bylo.Obroty falowaly ale tylko przy zimnym silniku a pozniej sie uspokajalo i tez swiece grzaly dlugo za kazdym razem ale ja mialem zwarcie.Poprawilem przewody i jest ok.

Czy obroty faluja caly czas czy tylko przez kilka pierwszych kilometrow?

Opublikowano

Jak obroty falują i chodzi nierówno to mogą też być spalone świece na którymś cylindrze lub kilku. U mnie ostatnio auto paliło bez problemu ale chodził przez pierwsze kilka sekund nierówno. Okazało się 3 świece spalone, po wymianie nawet -15 od razu równiutko :naughty:

Opublikowano

Przy walnietym czujniku zaraz po odpaleniu obroty nie beda falowaly ale gdy sie przejedzie krotki dystans i staniemy na wolnych obrotach to wtedy jest to falowanie.Przy padnietych swiecach to tylko zaraz po odpaleniu moment.

Najlepiej jezeli Kolego szczegolowo opisze te objawy bo nie wiadomo jak dlugo faluja itd.

Opublikowano

Dzięki Koledzy za odpowiedzi.

Czasami (gdy nie jest to 1 odpalenie z rana, silnik jest już nagrzany itd.) podczas odpalania silnika skaczą obroty jakbym miał przyciśnięty gaz (do 2tys obr) i od razu spadają do 1200, a następnie powoli opadają do normalnych (w tym przypadku z wydechu wylatuje kłęba czarnego dymu (objaw padniętych świec?)),

Przeważnie 1 odpalenie rano (rzadko w innych przypadkach) silnik startuje ładnie, bez żadnego "ale", lecz tak jak kolega Knipex mówi, po przejechaniu krótkiego dystansu i stanięciu na światłach obroty się podnoszą do 1100-1200 i powolutku, z czasem opadają.

Czy czujnik temp zew (z teorii znajduje się przy chłodnicy - u mnie zwisa pod zderzakiem i jest poklejony jakąś taśma) może to powodować?

Do tego mam problem z czujnikami temperatury cieczy chłodzącej - temp na blacie i klimatroniku wariuje a do tego ciągle pali się kontrolka od płynu chłodzącego, mimo że poziom płynu jest ok.

Pozdrawiam, Ficjor :)

Opublikowano

z wydechu wylatuje kłęba czarnego dymu (objaw padniętych świec?)),

padnięte świece to jasny lekko niebieskawy dym efekt spalania ropy w zbyt nieskiej temp

Opublikowano

to o czym może świadczyć taka chmura czarnego dymu tylko podczas odpalania?

Opublikowano

Wymień czujnik g2/g62.Wskazanie nierealnej temp.-50st. wskazuje na jego uszkodzenie.ECU wariuje z dawką zadanego paliwa,podnosi od razu wysoko obroty ponieważ czujnik dostarcza złych informacji.Za duża dawka ropy,nieprzepalone paliwo-czarny dym z tyłu

Opublikowano

wymien G62 i powinno byc wszystko OK

Już w drugim poście otrzymałeś odpowiedź. :gwizdanie: Wymień czujnik!!!!! Wszystkie objawy na to wskazują. Koszt czujnika ok 50zł. Wymiana ok 20 min. Powodzenia.

P.S. Ten czujnik pod zderzakiem to czujnik temp. zewn. A tutaj chodzi o czujnik cieczy chłodzącej. Znajduje się on po prawej stronie głowicy w takim trójniku. Ten trójnik jest przykręcony do głowicy a dochodzi do niego przewód ukł. chłodzenia. Czujnik jest wpięty z tyłu tego trójnika. Wszystko znajdziesz na forum.

Opublikowano

dziękuję za pomoc. po wymianie zdam relacje :) a tak przy okazji ten czujnik temp zewn. jeśli jest uszkodzony to może coś mieszać?

Opublikowano

Koledzy a czy z rana przy temp. -6C na dworze u mnie na vagu przed pierwszym odpaleniem pokazuje +5C czyli różnica 11C może być objawem padniętego czujnika temp. ???

Opublikowano

Czujniki są na miejscu w ASO, w weekend powymieniam.

Jeszcze mam jedno pytanie: czy to czujnik temperatury zewnętrznej odpowiada za czas grzania świec (na podstawie jego odczytu ECU ustala czas grzania?) ;bo chyba g2/g62 odpowiadają za odczyt temp płynu chłodzącego - czyli nie mają nic wspólnego z temperaturą jaka jest na zewnątrz, dobrze myślę?

Opublikowano

czy to czujnik temperatury zewnętrznej odpowiada za czas grzania świec

nie, bo pomyśl masz ciepły silnik a temp na zewnątrz jest dalej na minusie a świece nie będą grzały tak samo jak na zimnym silniku...to by było bez sensu

Opublikowano

to o czym może świadczyć taka chmura czarnego dymu tylko podczas odpalania?

A podczas przyśpieszania też? To może być: źle ustawiona dawka startowa paliwa, może być też pompa albo wtryski leją.[br]Dopisany: 26 Styczeń 2011, 14:28_________________________________________________

Koledzy a czy z rana przy temp. -6C na dworze u mnie na vagu przed pierwszym odpaleniem pokazuje +5C czyli różnica 11C może być objawem padniętego czujnika temp. ???

Nie ma związku tak jak kolega tu pisze:

czy to czujnik temperatury zewnętrznej odpowiada za czas grzania świec

nie, bo pomyśl masz ciepły silnik a temp na zewnątrz jest dalej na minusie a świece nie będą grzały tak samo jak na zimnym silniku...to by było bez sensu

To czujnik G62 odpowiada za sterowanie podczas odpalania. Sprawdź okablowanie i sam czujnik (w sumie możesz go wymienić w ciemno bo kosztuje średnio 30zł, a wymiana jest bardzo prosta)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...