Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8 CAG] Problem z 1 i 2 biegiem na zimno


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam co prawda Seata Exeo, ale zestaw silnik i skrzynia, jak już ustaliłem ten sam co w A4 od 2008 (11.2007).

2.0 tdi 143 km + 6 biegów.

Problem wygląda następująco:

-na "zimny silnik" zdarzało się, że nie mogłem wbić 1 biegu, po kilku próbach wypraktykowałem, że wpinając 3 lub 5 mogłem przełączyć na 1 bieg

-2 wchodziła lepiej, ale nie da się tego nazwać nawet przyzwoicie

Po rozgrzaniu sytuacja poprawiała się, przynajmniej wchodziły mi biegi.

Panowie w ASO dolali mi do skrzyni preparat (stabilizator oleju??? coś tam do skrzyń) firmy BG i muszę powiedzieć, że trochę się poprawiło - tylko kilka razy przez 2 tygodnie zdarzyło się, że nie mogłem wbić 1 biegu, ale do ideału sprzed miesięcy to ciągle przepaść.

Sprawdzono poziom i jakość oleju -wszystko ok

Zauważyłem, że problem jest większy gdy temperatura jest w garażu rano poniżej 6 stopni, powyżej 10 biegi wchodzą (z trudem, ale za pierwszym razem).

Jeśli na parkingu kilka razy próbuje wrzucić np.1 to za 3,4 razem bieg wskakuje idealnie.

Któregoś dnia ruszając drążkiem zmiany biegów w lewo czułem i słyszałem - jakby tarcie gumy o coś, objaw był tylko 1 dnia - było "ciepło".

Na forach zagranicznych doszukałem się info, że 1 osobie wymieniano synchronizatory 1,2 i wstecznego biegu a innej z podobnymi objawami tarczę sprzęgła - osoby zniknęły z forum - chyba im skutecznie usunięto usterkę.

Znalazłem, co najmniej 20 osób z tym problemem, na forach zagranicznych - kilku gości potrafilo napisać, że tak ma być :shocked: w aucie za 100k i więcej :shocked:

Aso Seat nie posiada informacji nt. takiego przypadku, dzwoniłem również do Audi i też niby nic nie wiedzą.

Jeśli ktoś ma pojęcie proszę o podpowiedź.

Mile widziany nawet adres sensownego serwisu MANUALNYCH skrzyń biegów w Warszawie lub okolicach.

Mam jeszcze 6 miesięcy gwarancji na to auto i chcę tą usterkę usunąć - chyba najlepiej byłoby skonsultować się z fachowcami, ale po 2 dniach w necie znalazłem tylko 1 warsztat w Warszawie

i się tam wybieram.

Proszę o poważne podpowiedzi[br]Dopisany: 27 Styczeń 2011, 14:26_________________________________________________Przez ostatnie dni ustaliłem następujące rzeczy:

-olej fabryczny norma VW 501.50 - produkt G 052 911

-zalecono mi zmianę oleju + dodatek typu Ceramizer lub coś podobnego, podobno działa.

ASO czeka na nowy olej dla mnie (zalecenie zmiany oleju otrzymałem również od osoby "znającej się na skrzyniach")

Znalazłem również info, że jak pojowiają się problemy z synchronizatorami to sugeruje się zalaniem skrzyni olejem G 052 512 (nie spełnia normy 501.50, inne VW tak)

Dokopałem sie również danych nt. olejów spełniających 501.50 i ich specyfikacji.

Castrol TAF-X

Geartex s4 77W90

Liqui Moly GL 4+

FUCHS Sintofluid 75w80 - ten olej ma najniższy wskaźnik lepkości w 40 stopniach - do rzeczy, dobrze spisuje się na zimny silnik.

Czy ktoś dolewał "dodatki" do oleju do skrzyni biegów i ma jakiś punkt odniesienia?

Opublikowano

Jak masz gwarancje to niech robia albo wymieniaja skrzynie na nowa...

Opublikowano

Z wymianą skrzyni nie jest tak łatwo - obowiązują pewne procedury, ale jak wymiana oleju nie pomoże to next step jest zrzucenie skrzyni lub "na noże".

Kłania się Kodeks Cywilny - gwarancja to nie do końca twór taki jak się wydaje (w normalnych krajach jest normalnie, ale nie w Polsce i nie w Iberii MC).

W czwartek wymiana oleju - w weekend planuje wypad (700km) zobaczymy po weekendzie. :confused4:

Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam co prawda Seata Exeo, ale zestaw silnik i skrzynia, jak już ustaliłem ten sam co w A4 od 2008 (11.2007).

2.0 tdi 143 km + 6 biegów.

Mam jeszcze 6 miesięcy gwarancji na to auto i chcę tą usterkę usunąć......

Dlaczego zostało Tobie tylko 6 miesięcy gwarancji, ja mam exeo też z 2009r i mam 5 lat gwarancji do 11.2014??

Opublikowano

Drogi kolego od 5-letniej gwarancji.

Tylko się nie obrażaj - ajjjj ty!! - weź lepiej sobie dobrze ze zrozumieniem przeczytaj ze 3x warunki gwarancji.

Jak piszę 2 lata, to wiem co mam na myśli.

Pozostałe 3 to tylko "jak jest wada fabryczna" - powodzenia. Żadnego serwisu na to nie złapiesz - chyba że ogłszą jakieś serwisowe przywołanie i to w Hiszpanii, bo IMC....sam sobie odpowiedz.

A tak z ciekawości wezwali cię na "doważanie kół" - jak na to cię nie wezwali to zapomnij o innych rzeczach.

2 pytanie - czy ty też tak masz jak u mnie??????? - złapałem na mieście już 4 EXEO - wszystkie to samo, nikt nie zgłasza do ASO :good: tylko pogratulować

I zastanówcie się też inni - jeśli w czasie trwania prawdziwej gwarancji mam takie schody, że głowa mała - to co będzie później.

Za kasę to i w D... pocałują, a o 5 letniej gwarancji zapomnijcie.

Meritum:

Wczoraj byłem u prawdziwego gościa od skrzyń MANUALNYCH - diagnozę pootwierdzę w najbliższych tygodniach jak wykłucę się z serwisem.

Dwumasa + naprawa skrzyni (nie wykluczone sprzęgło).

Pozdrawiam IMC :kox:

Opublikowano

Biegi wchodzą ok, jedynie w niskich temperaturach około -10 gorzej jakby 2-gi bieg wchodził. Jak się przesiadłem z civica 8gen na exeo to jedynie biegami byłem rozczarowany(reszta ok), w civicu wchodzą pecyzyjnie z charakterystycznym kliknięciem a w exeo się poczułem w jak moim dawnym golfie 2.

Opublikowano

To co wnioskuje po rozmowie ze specjalistą od skrzyń - jeśli temat zaczyna się od 2, przyzwyczajisz się do tego.

Raz, drugi, trzeci włączysz bieg na siłe ....

W końcu wykończysz skrzynie - nie chcę straszyć, tylko opowiadam co zdążyłem się dowiedzieć.

Dodatkowe pytanie - jeśli stojąc na postoju czasem ci "szarpnie" samochodem mogą to być 1 oznaki 2-masy, która w grupie VW jest przysłabawa.

Poza tym ja również jestem bardzo, ale to bardzo zadowolony z samochodu.

Jako ciekawostka:

Wrzuciłem sobie niedawno zastaw THB Bury 9060 +zamontowany na specjalnym uchwycie Brodit (handluje tym dosłownie 1 gość na allegro z Krakowa) - kosmos, dla mnie nie ma lepszego zestawu bluetooth (wiem co pisze). Sterowanie głosowe - kosmos, żadnych pokręteł wszystko głosowo + panel dotykowy, który używam tylko do zmiany ustawień.

Żeby było śmiesznie te Bury robią w Polsce, a ładują głównie niemcom do Audi i i VW.

Opublikowano

Ja mam ori w audi i terz steruje glosowo niewiem wczym to podekscytowanie

Opublikowano

Podekscytowanie wynika z:

-przedewszystkim koszt w relacji do ORI

-funkcjonalności (jedyny plus ori to fabryczny wyświetlacz) - twoje ORI nie ma nawet 1/3 funkcji tego sprzętu

-kompatybilności z telefonami

Też myślałem "dokupić" ori - ale po co???

zmienię auto - zestaw zabiorę - ty zmienisz auto - zestaw oddasz :) - ot mała różnica (owszem w twoim wypadku Niemiec ci to kupił - tylko pozazdrościć)

A na marginesie wrzuciłem to tylko informacyjnie, bo jak ja to kupowałem to nigdzie nikt nic nie pisał sensownego o tym.

Nie ma z tą firmą nic wspólnego, nie płacą mi ani mojej rodzinie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2 rzecz nie każdy ma ORI, a chciałby kupić coś dobrego

Opublikowano

Exeo 2.0 tdi CR przebieg obecnie prawie 40 tyś z czego ponad 20 tyś po programie, nie miałem nigdy problemów ze zmianą biegów, bardzo ładnie wchodzą nawet przy -10.

Opublikowano

Może mi się ten ferelny trafił - ale tak jak wcześniej pisałem - gadałem z kilkoma gościami na mieście i podobny temat, to nie jest na pewno 1 przypadek.

Jak coś się zmieni to dam znać - w sensie w serwisie.

Z ciekawości na ile podciągnołeś moc i moment kolego?

DUZA PROŚBA I PYTANIE:

CZY KTOŚ Z WAS POWOŁYWAŁ SIĘ NA SPECJALNĄ USTAWĘ O SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ W WALCE Z GWARANTEM?

Opublikowano

185 km i ten moment- to musi hulaćććććć.

Ale do rzeczy koledzy:

jeśli ktoś wie - niech podpowie co to jest ?

Znajomość hiszpańskiego czasem pomagacoś takiego znaleźć - z prawej zmieńcie na POLSKI.

https://erwin.seat.es/erwin/showHome.do

Zeby było śmiesznie jest instrukcja naprawy skrzyni ???? dobrze kumam

i 2.0 TDI tez

Bez powodu to się tutaj nie znalazło.

A i na marginesie: jak będziecie wykonywać naprawy gwarancyjne przeczytajcie art. 580 i art. 581 Kodeksu Cywilnego.

04.03.2011 - dla czytających - w tego typu sprawach z osobą fizyczną działa tylko "ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej".

Jeśli macie auto "na firme" możecie sie powoływać na K. C. - jak dla mnie to "przedsiębiorcy" mają lepszy paragraf jak ja "osoba fizyczna".

Jak już zdobędziecie troche wiedzy to użyjcie protokołu reklamacyjnego - roszczenie musi być na piśmie i złożone za potwierdzeniem odebrania - pieczątka z datą i koniecznie podpis.

:) "gwarantom"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...