Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa, poprawa lamp reflektorów audi a4 b5


zib0l

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów:)

Mam taki przypadek z moja A-4rką, mianowicie auto sprowadzilem 3 lata temu z niemiec, od tamtego roku zauwazylem taka "chmurke" na wysokości gdzie soczewka bije strumien swiatła, tajk jakby jakas powłoka juz sie klosza lampy przepalała (pewnie duzy stopien ma to ze trzeba teraz 24h jezdzic na swiatłach), zaznaczam ze caly czas jezdzilem na zarowkach h7 zwyklych , po slabych wynikach swiatla kupilem philipsy niby lepiej ale cos slabo:/ od 4 dni smigam na hidach swiatlo o niebo lepsze...

ale pytanie takie czy da sie cos zrobic z odnową tych moich lamp, czy cos wyczyscic w srodku czy oddac do regeneracji http://www.regeneracja-hc.com/ lub inne oglaszajace sie na allegro, czy to cos da czy juz sie nieda uratowac tych lamp ( zaznaczam ze tą chmurke widac tylko przy zalaczonych swiatlach), poradzcie mi co zrobic by jazda moim autkiem była przyjemniejsza i bezpieczniejsza...

ps. duzo tu forum przeczytalem o wymianie odblasków itp. procedurom...

przedstawiam fotki moich lamp:

http://img257.imageshack.us/img257/7492/dscf7630.jpg

http://img257.imageshack.us/img257/4129/dscf7633.jpg

http://img257.imageshack.us/img257/5042/dscf7624o.jpg

http://img257.imageshack.us/img257/3764/dscf7628.jpg

Prosze o opinie i porady... pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego z lampami masz wszystko ok, poprostu od zewnętrznej strony klosz lampy jest wypiaskowany. jak ci to przeszkadza to możesz sobie wypolerować klosze bądź oddać do firmy która zajmuje się takimi rzeczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego z lampami masz wszystko ok, poprostu od zewnętrznej strony klosz lampy jest wypiaskowany. jak ci to przeszkadza to możesz sobie wypolerować klosze bądź oddać do firmy która zajmuje się takimi rzeczami.

a takie wypolerowanie klosza, by pozbyc sie tej otoczki poprawi widocznosc światła z soczewki? Czy sam bys to zrobil czy oddał do regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a takie wypolerowanie klosza, by pozbyc sie tej otoczki poprawi widocznosc światła z soczewki?

na pewno poprawi bo zostaną usunięte odpryski które zmieniają kąt padania światła

Czy sam bys to zrobil czy oddał do regeneracji?

jeśli już miałeś do czynienia z polerką to sobie z tym poradzisz ale nie umiejętna polerka kloszy może spowodować że klosz zajdzie nam takim jakby mleczkiem.

nigdy nie zagłębiałem się w temat polerki koloszy i nie wiem czy można polerować wszystkie czy tylko klosze szklane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisalem do gostka z allegro (http://regref.prv.pl/) co sie oferuje regeneracje z Zabrza i odpisał mi tak:

Typowa oznaka „wypalonej soczewki” należy zregenerować.

REGENERACJA REFLEKTORA- SOCZEWKI XENON i HALOGEN

Zakres: czyszczenie wnętrza i mycie i powierzchowne polerowanie klosza, konserwacja mechanizmów regulacji (jeśli jest), wymiana powierzchni odbłyśnika ze specjalną warstwą podkładu o walorach metalu – równomiernie rozprowadza ciepło po kielichu soczewki. (metoda fabryczna - napylanie), dokładne mycie klosza z zewnątrz oraz przetarcie – klarowanie powierzchni klosza pastą do regeneracji kloszy. Odsyłam kurierem 30zł. Dodatkowe pełne polerowanie przy bardzo zniszczonych kloszach – grube rysy po kilka mikronów (klosze plastikowe) maszynowo tak by nie powstawał efekt tęczy (jeśli jest bardzo zniszczony) i utwardzanie powierzchni klosza to koszt 80-120zl szt., Koszt regeneracji lampy halogenowej typu: H1, H7, H4 lub HB… ileś tam to koszt 130-140zł/szt. Spawanie uchwytu – 30 -55zł. Naprawa regulacji 40- 70zł, niektóre 100zł.

Koszt regeneracji lampy soczewkowej typy H7 lub H1 to koszt 160zł/szt, jeśli są to xenony D1S, D2S, D4S, D2R to 230zł/szt. Nie obsługujemy aut, główny nasz klient to warsztaty samochodowe, nie dysponujemy parkingiem ani podjazdami, więc jest konieczność przesłania lub dostarczenia lamp do nas. Czas realizacji zleceń nie objętych stałą umową o współpracy wynosi 2 dni robocze.

PS. dzwonilem tez do drugiego co regeneruje http://www.regeneracja-hc.com/ to po rozmowie tel. powiedzial ze on nie wyczysci nic w srodku jedynie od tylu lampy wyciagnie soczewke i ja zregeneruje wraz z oblysnikiem a ta "chmurka" na kloszu to jak jest z zewnatrz to spoleroruje a jak wewnatrz to nic nie zrobi:/ bo mowi ze nie rozkreca lamp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kiedyś wpadnie mi do ręki taki zniszczony klosz z reflektora na pewno sprawdzę na nim polerkę bo sam jestem ciekaw czy samemu da radę to zrobić (wydaje mi się że bez problemu :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie do tematu :hi:

Jakis czas temu zmienialem u siebie lamby ze zwyklych na soczewki poliftowe. Znalazlem goscia co chcial 200zl za dwie ori CCCO wiec a co. Jedna byla w stanie idealnym druga w troche gorszym stanie bo miala pelno odpryskow. Zabralem sie za polerowanie. Ja zaczalem papierem 800 wodnym bo odpryski byly dosc dosc... Trzeba sie troche namachac :gwizdanie: potem papier 1500...2000 a na koniec 2500. Im papier "gladszy" tym potem mniej polerowania. Potem przyszla pasta TEMPO ( moze byc tez BRILL) maszyna i heja :przebiegly: Trzeba uwazasz przy plastikowych kloszach zeby nie przegrzac tego bo jak dobrze pojdzie to trzeba bedzie robic wszystko od nowa a jak pojdzie gorzej to klosz do d*py... :confused4: U mnie wyszlo calkiem dobrze. poprawila sie jakosc oswietlenia. Wiadomo ze nie jest to juz to samo co nowa lampa ale teraz roznica miedzy moimi lampami praktycznie zniknela. Wiec jak chcesz i masz polerke to dzialaj sam. Bedziesz mial pare groszy w kieszeni :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dogasso a powiedz mi jeszcze czy po skończonej polerce lakierowałeś klosze lakierem bezbarwnym :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlacze sie do tematu :hi:

Jakis czas temu zmienialem u siebie lamby ze zwyklych na soczewki poliftowe. Znalazlem goscia co chcial 200zl za dwie ori CCCO wiec a co. Jedna byla w stanie idealnym druga w troche gorszym stanie bo miala pelno odpryskow. Zabralem sie za polerowanie. Ja zaczalem papierem 800 wodnym bo odpryski byly dosc dosc... Trzeba sie troche namachac :gwizdanie: potem papier 1500...2000 a na koniec 2500. Im papier "gladszy" tym potem mniej polerowania. Potem przyszla pasta TEMPO ( moze byc tez BRILL) maszyna i heja :przebiegly: Trzeba uwazasz przy plastikowych kloszach zeby nie przegrzac tego bo jak dobrze pojdzie to trzeba bedzie robic wszystko od nowa a jak pojdzie gorzej to klosz do d*py... :confused4: U mnie wyszlo calkiem dobrze. poprawila sie jakosc oswietlenia. Wiadomo ze nie jest to juz to samo co nowa lampa ale teraz roznica miedzy moimi lampami praktycznie zniknela. Wiec jak chcesz i masz polerke to dzialaj sam. Bedziesz mial pare groszy w kieszeni :gwizdanie:

ze swoimi dzielonymi soczewkami robiłem to samo

polecam jak najbardziej :good:

kilu kolegów tez polerowało swoje reflektory i nikt nie malował lakierem bezbarwnym i ja też tego nie robiłem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dogasso a powiedz mi jeszcze czy po skończonej polerce lakierowałeś klosze lakierem bezbarwnym :?:

a po co? Myslisz ze zaleje to te wieksze dziury i bedzie gladko? Poza tym jak sie prysnie plastik klarem to predzej czy pozniej odpanie... Oczywiscie mozna dolac dodatek do plastikow i wtedy na bank nie zejdzie tylko nie jestem pewnien czy jak juz TAKI lakier sie "weżre" w klosz to czy nie pojawi sie mleko albo jakies inne cuda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslisz ze zaleje to te wieksze dziury i bedzie gladko?

że co :?:

przecież jak polerujesz to na gładko więc jakie niby dziury miałyby zostać :mysli:

a o lakierowanie pytam bo z tego co gdzieś kiedyś wyczytałem to każdy reflektor jest z zewnątrz malowany jakąś warstwę ochronną, a podczas polerki ta warstwa jest zdzierana i aby szkło się nie zniszczyło powinno się nałożyć warstwę klaru....

jak długo jeździsz już na tych spolerowanych lampach :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja swoje tez kupiłem używki ori w fatalnym stanie, polerka dała radę, wyglądają jak nowe :gwizdanie: nie malowałem żadnym bezbarwnym, lampy polerowane w grudniu, na aucie chyba ponad miesiąc, nic sie nie dzieje, wiem że juz nie jeden to robił i nawet po 2 latach jest z nimi wszystko ok :) Reasumując polecam ten zabieg :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak długo jeździsz już na tych spolerowanych lampach :?:

Jezdze juz ponad pol roku. A z tymi wiekszymi dziurami to chodzilo mi o to ze tych wlanie wiekszych nie chcialem za bardzo drzec bo klosz bylby juz troche cienszy a przy polerowaniu maszynku nagrzewaloby sie szybciej...czyli tez szybciej do przegrzania i uszkodzenia. A po co? Dlatego zrozumialem ze chciales bezbarwnym to zalac :rolleyes: no ale jak chodzi o jakas powloke co niby jest to juz sie wypowiadac nie moge bo nie wiem czy cos takiego jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpisał mi na meila jeden gosciu z Zabrza co regeneruje lampy:

REGENERACJA POLEGA NA ROZEBRANIU LAMPY OCZYSZCZENIU I UMYCIU WSZYSTKICH

ELEMENTÓW WEWNĘTRZNYCH WYMIANA I KONSERWACJA MECHANIKI REGULACJJI (JEŚLI

JEST) ZDJĘCIU STAREJ POWŁOKI ODBŁYŚNIKA NAŁOZENIE PODKŁADU, NAPYLENIE.

NASTEPNIE ZŁOŻENIE - SKLEJENIE. W RAMACH REGENERACJI KLOSZ JEST MYTY - KILKA

RAZY, ORAZ KLAROWANY (plastikowe) ALE TYLKO ŻEBY ZDJĄĆ ZANIECZUSZCZENIA TAK

BY NIE USZKODZIĆ PIERWOTNEJ POWŁOKI. KOSZT REGENERACJI (soczewka h1 I h7)

TO 160ZŁ/SZT. Usunięcie rys i odprysków na plastikowych kloszach do

dodatkowa usługa polegająca na zdjęciu jednakowej warstwy klosza tak aby nie

tworzyła się "tęcza" i nasycenie specjalnym środkiem imitującym folię- i

taka usługa to wydatek od 90 do 120zł oczywiście za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpisał mi na meila jeden gosciu z Zabrza co regeneruje lampy:

REGENERACJA POLEGA NA ROZEBRANIU LAMPY OCZYSZCZENIU I UMYCIU WSZYSTKICH

ELEMENTÓW WEWNĘTRZNYCH WYMIANA I KONSERWACJA MECHANIKI REGULACJJI (JEŚLI

JEST) ZDJĘCIU STAREJ POWŁOKI ODBŁYŚNIKA NAŁOZENIE PODKŁADU, NAPYLENIE.

NASTEPNIE ZŁOŻENIE - SKLEJENIE. W RAMACH REGENERACJI KLOSZ JEST MYTY - KILKA

RAZY, ORAZ KLAROWANY (plastikowe) ALE TYLKO ŻEBY ZDJĄĆ ZANIECZUSZCZENIA TAK

BY NIE USZKODZIĆ PIERWOTNEJ POWŁOKI. KOSZT REGENERACJI (soczewka h1 I h7)

TO 160ZŁ/SZT. Usunięcie rys i odprysków na plastikowych kloszach do

dodatkowa usługa polegająca na zdjęciu jednakowej warstwy klosza tak aby nie

tworzyła się "tęcza" i nasycenie specjalnym środkiem imitującym folię- i

taka usługa to wydatek od 90 do 120zł oczywiście za sztukę.

to wszystko zrobiłem( oprócz regeneracji odbłyśnika, ale kolega z forum -gwerty sprzedaje odbłyśniki w super stanie za parę groszy jak coś) sam w domu powoli i dokładnie, efekt: perfekt, to nic trudnego :gwizdanie:trudnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy filmik dotyczący czyszczenia lamp w A4 po lifcie:

Dobry instruktaż :good:

Wszystko ok tylko nie jest pokazane jak się składa tzn. skleja. Czy po podgrzaniu można to wszystko znów skleić do kupy czy trzeba jakiś silikon albo klej do tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...