Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wszytkie TDI, porady doświadczonych dla zmieniających turbinę po awarii.


aju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panów.

Przymierzam się ze znajomym do wymiany turbo w jego aucie. Oryginalna turbina wypluła olej wydechem w kłębach białego dymu.

Na forum znalazłem sporo informacji na ten temat ale parę pytań mnie dalej dręczy.

1. mam nalać oleju do zasilania turbiny? ta dziurka w którą przykręca się przewód od góry?

2. co zrobić z olejem w wydechu? skoro kapie aż za autem? wypali się czy trzeba to jakoś czyścić?

3. katalizator wyrzucać i dawać rurkę czy też może zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej w tłumiku sie wypali sam

turbine zalej swiezym olejem, olej tez wymien

kata usun, kmoże byc zabity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po czyszczeniu VTG i założeniu turbiny na "soje miejsce" w aucie chciałem nalać troszkę oleju przez górny ( zasilanie ) otwór smarowania , niestety bardzo ciężko tam coś zalać bo otwór ma b.małą średnicę wew. ( próbowałem strzykawką ) i olałem to. Po złożeniu wszystkiego do "kupy" kilkakrotnie pokręciłem samym rozrusznikiem bez uruchamiania silnika i turbinka śmiga do dziś :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna strzykawka z igła nalac oleju

no nie miałem igły pod ręką , ale myślę , że kilkusekundowe zakręcenie rozrusznikiem bez uruchamiania silnika wystarczy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś dodatkowe wskazówki porady? chodzi mi o montaż nowej turbiny[br]Dopisany: 30 Styczeń 2011, 21:35_________________________________________________a co odłączyć aby kręcić rozrusznikiem a auto nie odpalało? w dieslu :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo ja robie,olej zmien najlepiej,kata wywal,i pokrec rozrusznikiem,ostatnia bryczka miala odciece paliwa i wystarczylo krecic rozrusznikiem bo nie odpalal wiec :good: :good:[br]Dopisany: 30 Styczeń 2011, 21:36_________________________________________________niewiem najprosciej przychodzi mi do glowy odpiac kostke od pompy wtryskowej,albo zapowietrzyc uklad,bezpiecznik, duzo mozliwosci jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... bryczka miala odciece paliwa i wystarczylo krecic rozrusznikiem bo nie odpalal wiec :good: :good:

Ja właśnie coś takiego wykorzystałem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej trzeba zmienić bo praktycznie cały poszedł wydechem

czujnik połozenia walka rozrzadu

:mysli: możesz zobrazować w którym miejscu go szukać?

Dodatkowe pytanie znajomy zastanawia się czy przyczyna padnięcia turbiny mogło być jego niedbalstwo czyli zrobił 12tyś km więcej na tym samym oleju, ale stan oleju utrzymywał jak mówi w górnym położeniu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe pytanie znajomy zastanawia się czy przyczyna padnięcia turbiny mogło być jego niedbalstwo czyli zrobił 12tyś km więcej na tym samym oleju, ale stan oleju utrzymywał jak mówi w górnym położeniu :decayed:

Między innymi była to jedna z wielu przyczyn :wink4:

Jak dopuścił się czegoś takiego , Bóg jeden wie jak traktował turbinę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę wam nic nie da zalewanie kanału olejowego turbiny ponieważ karter główny turbiny jest przelotowy nie ma tam kanału w którym olej zostanie. - górą zasila dołem odprowadza to jest tylko przelot.po za tym turbo smarowane jest olejem pod cisnieniem jak reszta układu. po odpaleniu silnika olej w turbinie znajdzie sie po sekundzie.

co do wydechu. wypala się masakrycznie długo - szkoda stracić dowód i do tego mandat.

kata jeszcze się wypali bo jest za turbina i w nie jest największa temp.choć jestem za wycięciem...

ale reszta tłumików - włókno nasączone olejem... tam jest o wiele mniejsza temp. wiec zostaje tylko demontaż -dobre płyny myjące,bynzyna ekstrakcyjna i myjka ciśnieniowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy żeby zdjąć starą turbinę w 1z trzeba targać ją z kolektorem wydechowym?

Kupiłem używaną wczoraj i we wtorek jadę ją montować i pasuje wiedzieć czy czasem nie będą mnie chcieli wycyckać i skasować więcej za odkręcenie kolektora.

Mam turbo 1z co mogę sam jako nie mechanik w nim przeczyścić, zawór upustowy? Jeśli tak to na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odkręcać cały kolektor czy jak najłatwiej zacząć? Nie chcę ameryki odkrywać na nowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odkręcać cały kolektor czy jak najłatwiej zacząć? Nie chcę ameryki odkrywać na nowo

U mnie wykręciłem samą turbinę , nie ruszając kolektora , trochę utrudniony dostęp do niektórych śrub ale da się :wink4:

Kup dobry środek penetrujący , ja osobiście polecam Würth Rost Off >>> http://allegro.pl/wurth-odrdzewiacz-rost-off-laziska-mikolow-i1421088384.html ( WD40 nawet nie może koło niego nawet stać )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tez od razu dolot wyczyscil lacznie z IC.

:good: dobrze że to napisałeś

właśnie to dziś robiliśmy, bo czekałem na koncepcję odkręcania IC, dużo nie było w dolocie, wygląda że większość poszła w wydech

Będę potrzebował jakiś specjalistycznych powyginanych kluczy? czy starczą płaskie, oczkowe i torba z nasadkami przedłużkami i jednym "łamańcem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...