Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] czy napewno uszczelka pod głowicą


malatay

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj kupiłem audi A6 1.8T po bardzo atrakcyjnej cenie.Kobieta która mi sprzedała autko twierdzi iż samochód ma wywaloną uszczelkę pod głowicą(tak powiedział jej angielski mechanik),oczywiście brałem to pod uwagę ,lecz po moich oględzinach (uważam sie za laika) i wiadomościach przeczytanych na forum A4-klup.pl zostałem zapędzony w kozi róg, i nieumiem ostatecznie określić usterki dlatego zwracam się o pomoc w ustaleniu jej.

Najważniejszą rzeczą która niedaje mi spać jest :brak ogrzewania ,cały czas powietrze jest zimne(tem. 90c i lekko więcej)

Kontrolka temp. wody(czerwona) włancza sie przy 90c i nie gaśnie(zgasła jak odkreciłem korek zbiorniczka wyrównawczego i po paru minutach zapaliła się spowrotem)

Przejechałem autkiem 25km wzkazówka temp. wychyla się lekko ponad 90c i wraca na 90

Przed jazdą do domu Dolałem wody do zbiorniczka wyrównawczego- zero śladów oleju

Woda nie ubywa

Na bagnecie olej -stan zero śladowych ilości wody.

Piszę ten Wątek bo nigdzie nieznalazłem podobnego przypadku ,proszę o pomoc

Maltay

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli w plynie chlodniczym nie masz sladow oleju, ani w oleju nie ma koloru kawy z mlekiem, to raczej nie uszczelka pod glowica.

Co do temperatury plynu, to masz w porzadku caly czas ma byc 90st.

Co do braku ogrzewania to moze cos z nagrzewnica nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że nie ma w płynie oleju i odwrotnie to jeszcze nie pewność że uszczelka nie jest do wymiany - 25km to troche mało żeby stwierdzić że wody nie ubywa :wink4:

sprawdź kompresje na cylindrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że nie ma w płynie oleju i odwrotnie to jeszcze nie pewność że uszczelka nie jest do wymiany - 25km to troche mało żeby stwierdzić że wody nie ubywa :wink4:

sprawdź kompresje na cylindrach

Wlasnie zapomnialem jeszcze o pomierzeniu kompresji na kazdym cylindrze. Mierz na cieplym i zimmnym silniku. Najmniejsza wartosc Kompresja powinna wynosic 9,7 na kazdym cylindrze okolo jak sie nie myle, im wysza tym lepsza. A jak sie myle to niech mnie ktos poprawi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemam przyrządów do sprawdzania ciśnien na cylindrach, czy nie da się w jakiś inny sposób wykluczyć podejrzenie wywalenia się uszczelki pod głowicą?

-autko jedzie na maxa jak powinno (szybk tak mi się wydaje) czy przy braku kompresji by tak ładnie ciągło do przodu?

-czy brak nadmuchu ciepłego powietrza może wzkazywać nabrak kompresji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprobuj podnieść przednie koło wrzucić 5 bieg i probowac przekrecić kołem jeśli bedzie wyczuwalny opor w kręceniu powinno być wszystko w porzadku z kompresją jeśli bedzie lekko szło to może być problem.

Chociaż to sposob dla wprawnych mechaników ale sprobuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzania uszczelek pod glowica jest taki specjalny miernik chemiczny na zawartosc CO2 w plynie chlodniczym (czy tam w wodzie). Kazdy szanujący sie warsztat ma takie cos i jest to tania i najbardziej trafna metoda na sprawdzenie uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o nazwe techniczną tego miernika, mieszkam w londynie i każda podróż do warsztatu wiąże się z wydaniem conajmniej 100funów ,a narazie chciałbym tego uniknąć, bo bedą grzebać a ja bede płacił niewiedząc za co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapomnialem jak sie to po polsku nazywa a co dopiero po angielskiemu :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy istnieje taka możliwośc że autko ma zwyczajnie zapowietrzony układ obiegu wodnego bo np. poprzedni własciciel nieuzupełniał braków aż w końcu wody było mało samochód się zagrzał i dopiero wtedy została dolana woda, czy w takim przypadku układ mógł się zapowietrzyć? a angielska fleja-mechanik żeby się nie brudzić wydał jednoznaczny wyrok na uszczelke ,bo w anglii co drugie auto stojące na ulicy do sprzedania ma walniętą uszczelke pod głowicą.

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uklad jak najbardziej moze byc zapowietrzony, mozesz sprubowac odpowietrzyc, na pewno to nie zaszkodzi. A moze byc tak jak piszesz, warto sprubowac niz oddac auto do warsztatu i wybulic pieniadze za wymiane uszczelki. Jak odpowietrzysz to napisz czy pomoglo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będe grzebał w sobote(odpowietrzał układ) , dzisiaj zobaczyłem jeszcze jedna nieprawidłowość:po przejechaniu paru kilometrów (wzkazówka temperatury przed 60c) zapala sie kontrolka wysokiej temperatury(miga) po jakimś czasie wzkazówka przeszła ponad 90c ale dojechałem do domu i coś mnie tkneło żeby zobaczyć czy chłodnica jest nagrzana , była ale tylko na górze czy to oznacza że może byc walnięty termostat?(tylko?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobawiłem się kodami ale z nich nic nie wynika, więc z braku pomysłów zaczełem pompować wode(ręcznie naduszając) weżem który idzie z chłodnicy z do zbiorniczka wyrównawczego hmm kontrolka zgasła i zaczeło lecieć ciepłe powietrze w aucie!!!(a niebyło ciepłego nawiewu).W piątek wymieniam termostat (40funów z robocizną) WYMIENIAĆ?

A jeszcze jedno jak naduszłem wąż od chłodnicy to woda w zbiorniczku wyrównawczym pieniła się może byc to wszystko przez to że babsko które jedziło autkiem wlała nie ten płyn co trzeba?np.płyn do spryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nagrzewnica się zamuliła i pompując wężem ją przepchałeś, miałem podobny problem kiedyś w oplu vectrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiozłem autko na wymiane termostatu.Wyjął "termostat" (w 20 minut mistrz?) albo co niego zostało po poprzednim mechaniku, termostat wypróty tak by autko niegrzało się.Wąż przy nagrzewnicy prawdopodobnie pęknięty,diagnoza:wywalona uszczelka po głowicą ciśnienie dostaje sie do obiegu i podnosi temp. silnika(wody). :wallbash:

Jak jechałem do domu temperatura zapieła prawie 100tke, zatrzymałem się odkręciłem pokrywkę zbiorniczka wyrównawczego ciśnienie uszło i temp. spadła do 90c i tak z trochę odkręconym dojechałem do domu.

Mam pytanko ile wyniesie mnie koszt "orjentacyjny" naprawy :planowania głowicy ze sprawdzeniem ,

oraz ile może kosztować pasek rozrządu z napinaczem (może ktoś wymieniał ) do 1.8T

Czy może byc coś innego niż walnieta uszczelka albo głowica? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...