norbuja Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 Witam Proszę znawców tematu,o analizę logów mojego autka. Zrobiłem je dlatego,że autko trochę kopci na "szaro"przy gwałtownym przyspieszeniu i ma lekkie trudności przy odpalaniu na ciepłym silniku. Dodatkowo,czuć z wydechu zapach ropy. Żadnych błędów na VAG-u. Z góry dziękuję za pomoc w diagnozie. BS 003 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34192.html 004 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34193.html 011 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34191.html MS 001, 003, 004 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34195.html 007, 013, 014 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34196.html 010 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34250.html 018 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34197.html Dynamiczne 001 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34249.html 003 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34199.html 004 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34201.html 008 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34203.html 010 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34202.html 011 http://vaglog.rtnet.pl/bartek_w0_34204.html
meszrum Opublikowano 6 Lutego 2011 Opublikowano 6 Lutego 2011 ten samochód nie jedzie do 3000rpm, gdyż niżej nie osiąga optymalnego ciśnienia doładowania. przyczyny mogą dwie: - niedrożny katalizator; - niesprawne sterowanie T [czyli problem z zaworem N75]. zaczynasz od sprawdzenia katalizatora - należy odpiąć wydech przed katalizatorem i z tak odpiętym zalogować 011d. jak i gdzie odpiąć wydech przeczytasz tutaj: http://audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1326211#1326211 . po zalogowaniu 011d z odpiętym wydechem pochwal się logiem 011d. jeżeli to nic nie wyjaśni, to przejdziemy do punktu kolejnego.
norbuja Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Opublikowano 7 Lutego 2011 Jeśli ma to jakieś znaczenie,chciałem dopisać,że auto było rozpędzane na IV biegu. Ze zdjęciem kata i ponownymi logami mam problem,gdyż nie posiadam kanału,ani możliwości tego zdemontowania i programu do ponownego zrobienia pomiarów(teraz zrobił je kolega z forum-grzecznościowo). Nie da się tego jakoś "ominąć",albo zrobić innym sposobem?
meszrum Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 kanał nie jest potrzebny - wystarczy podnieść maskę i odkręcić śruby na łączeniu wydechu za T: najlepiej jest podłożyć nakrętki, żeby uzyskać dystans. wszystko masz w tym topiku: http://audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1326211&sid=a35b7455c2385bbf75cc11170d0bfad1#1326211 . [br]Dopisany: 07 Luty 2011, 19:57_________________________________________________no i naprawiliśmy. przyczyną braku osiąganego ciśnienia doładowania był niesprawny zawór N75. do tego okazało się, że filtr powietrza był niedrożny [jeżeli to dobre określenie]. http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_38669.html log nr 1 - pierwsza randka - zwróćcie uwagę na poziom ciśnienia doładowania przy 2000rpm. log nr 2 - druga randka po wymianie filtra powietrza - ciśnienie doładowania po wymianie filtra wzrosło o ok. 150mbar przy 2000rpm. log nr 3 - druga randka po wymianie filtra powietrza i podmianie N75 - ciśnienie prawidłowe w całym zakresie obrotowym. pozostał jedynie do wyczyszczenia lmm - na trzeciej randce.
marbol Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 to jeszcze opanuj powietrze w układzie paliwowym
meszrum Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 to już nie ja. osoba, która wymieniała Norbertowi filtr paliwa zrobiła niezły bałagan na skutek tego, że zapowietrzyła układ. nie wiem co było [i jak] zdrutowane, zatem nie mam zamiaru unieruchomić samochodu.
norbuja Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 to jeszcze opanuj powietrze w układzie paliwowym A z tym powietrzem o co chodzi? Coś jest jeszcze nie tak w silniku i wynika to z logów?
meszrum Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 to jeszcze opanuj powietrze w układzie paliwowym A z tym powietrzem o co chodzi? Coś jest jeszcze nie tak w silniku i wynika to z logów? tak, wynika to z grupy 004d - kąt wtrysku nie wzrasta miarowo, tylko po wzroście lekko się zmniejsza. najczęściej spowodowane jest to pęcherzykami powietrza. zapowietrzenie jest na tyle niewielkie, że jest nieodczuwalne podczas jazdy. taki jego stopień nie ma też wpływu na smarowanie i chłodzenie VP44. odpowietrzysz układ przy okazji wymiany rozrządu [ale zrobisz to w cywilizowanym warsztacie].
norbuja Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 To dobrze,ufff..... Czyli jeszcze czyszczenie przepływomierza i furka jak nowa !!! meszrum jesteś mistrzem !!! Dzięki za poświęcony czas i ogarnięcie autka,wielki szacun
meszrum Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 i tak też wszystko zaprowadziło nas do trzeciej randki... było tak jak być powinno - była czekolada i kawa z importu, były czerwone goździki, topienie Marzanny i oczywiście wąchanie rur wydechowych. przy okazji trzeciej randki zalogowaliśmy co nie co [logi uwzględniają wszystkie logowania od pierwszej randki - można zobaczyć jak znajomość zmieniała się na przestrzeni czasu ]: 011d - http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_39566.html [logi z 19.03.2011 są na nowym N75] 003d - http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_39564.html [log z 19.03.2011 jest po bezdotykowym czyszczeniu lmm] 008d - http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_39565.html [j.w.] jak napisałem powyżej, przyczyną braku mocy było niesprawne sterowanie turbosprężarką - uszkodzeniu uległ N75. w samochodzie Norberta był zamontowany oryginał 8D0 906 627B, który nie jest obecnie produkowany - dziś stosuje się 1K0 906 627A. 13.03.2011 zastąpiliśmy go tymczasowo N75 od C5 [059 906 627A]. dla ciekawych - oto jak zmieniła się charakterystyka doładowania po zamianie 059 906 627A [po lewej] na 1K0 906 627A [po prawej]: 011d - http://vaglog.rtnet.pl/meszrum_39563.html AFB Norberta pięknie ciągnie na chwilę obecną - ma swoje 150PS.
norbuja Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Opublikowano 19 Marca 2011 Jeszcze raz podziękował :notworthy: Teraz,to inne auto. A ja przez rok jeździłem,myśląc że autko ma kopa Kolega meszrum,ma naprawdę opanowane do granic,2.5 TDI,polecam oddać furkę w jego rączki. I byłyby goździki,gdyby nie Ci ..... na moturach,hehe Na next randce(o ile będzie)nie będzie już spoconych dłoni hehe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się