marek34 Opublikowano 24 Listopada 2007 Opublikowano 24 Listopada 2007 Witam. Mam pewien problem, który pojawił się po nadejściu niskich temperatur. Po nocnym postoju, jak odpalę auto, a odpala bez problemu, na wolnych obrotach zaczyna chodzić trochę nierówno. Zaczynam jechać, dodaję gazu i nic. Silnik dusi się, szarpie, nie ma mocy. Jak wejdzie na obroty powyżej 2 tys. nie ma problemu, ciągnie normalnie, ale muszę mocno wdusić gaz. Jako, że mam turbo nie chcę na zimnym dawać mu w duszę. Dzieje się tak tylko na benzynie i to w dodatku na zimnym silniku. Jak się nagrzeje nie ma problemu. Na LPG również chodzi idealnie. Problem ten pojawił się zaraz po założeniu instalacji LPG. Wcześniej jeździłem na benzynie i było OK. Na Vagu nie ma błędów, pamięć jest czysta. Gazownik mówił, że źle dobrał czasu wtrysku i zgłupiał mi sterownik silnika. Coś pozmieniał i ma być dobrze. Jeżdżę już kilka dni i dalej jest tak samo. Mój mechanik mówi z kolei, że gaz zepsuł mi mapę wtrysku w komputerze i już nic nie da się z tym zrobić, trzeba wymienić komputer. Już sam nie wiem co o tym myśleć. Jest to bardzo uciążliwe, bo nie mogę normalnie ruszyć. Radźcie coś. Co to może być. Jak to naprawić. Czy naprawdę trzeba wymieniać komputer i jaką mam gwarancję, że z następnym nie stanie się to samo.
adamq Opublikowano 24 Listopada 2007 Opublikowano 24 Listopada 2007 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,18399 - proszę, to mój magiczny sposób z klemami Tam masz napisane poco to i dlaczego
marek34 Opublikowano 24 Listopada 2007 Autor Opublikowano 24 Listopada 2007 Właśnie przed chwilą to czytałem. Słuchaj, jeśli tak zrobię i pojeżdżę na benzynie, to jest szansa, że te ustawienia LPG, które mam w tej chwili okażą się dobre i już nie będą mi działy się takie rzeczy? Czy ustawienia LPG na coś się zdają, jeśli jest zła mapa sterownika silnika.
adamq Opublikowano 24 Listopada 2007 Opublikowano 24 Listopada 2007 Mapa wtrysku w ECU zostanie skasowana i przywrócone zostaną wartości fabryczne, a podczas jazdy na benzynie mapa dopasuje się dokładnie do twojego silnika. Przez te 200km musisz jeździć ze zmiennymi warunkami (jazda agresywna / spokojna). Mapa wtrysku benzyny sypie się dlatego, że ECU próbuje wprowadzić korektę do mapy wtrysku. Myśli po prostu, ze cały czas chodzi na benzynie i coś z wtryskami nie tak, dlatego później na gazie jest OK, a na benzynie muli i nie da się jechać. Pozdrawiam, Hack/Adam[br]Dopisany: 24 Listopad 2007, 20:53 _________________________________________________ Właśnie przed chwilą to czytałem. Słuchaj, jeśli tak zrobię i pojeżdżę na benzynie, to jest szansa, że te ustawienia LPG, które mam w tej chwili okażą się dobre i już nie będą mi działy się takie rzeczy? Czy ustawienia LPG na coś się zdają, jeśli jest zła mapa sterownika silnika. Po przejechaniu tych 200 km gaziarz powinien od nowa skalibrować mapę wtrysku LPG. Na rozjechanej mapie wtrysku benzyny nie zrobisz dobrej mapy gazu...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się