Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Układy wydechowe - katalizatory, tłumiki, końcówki - Andrzej Gruchot


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

w związku z planowanym wirusowaniem mojego autka dowiedziałem się, że muszę szybko i sprawnie usunąć katalizator bo po 350k km mojej B5 raczej nie spełnia on swojej roli a raczej odwrotnie - trochę psuje ten cały układ. Po dokładnym przegrzebaniu forum, Allegro i analizie wszystkich za i przeciw byłem już pewny swojego wyboru. Problem był tylko jaką metodę zastosować (pusta pucha, strumiennica, zwykła rura) i gdzie mogę to solidnie zrobić.

Mój wybór padł oczywiście na rurę przelotową i byłem już gotowy zrobić to w pierwszym lepszym warsztacie bo w końcu "co da się tam zepsuć?" ale znalazłem również kilka wątków o zamiennikach oferowanych przez pana A. Gruchota. Cały pic polegał na tym, że było to rozwiązanie prawie idealne - gotowa rura wraz z tłumikiem i wzmocnioną plecionką. Cały zestaw Plug&Play - szybko, sprawnie i pewnie. Jako, że jestem troszkę sceptykiem a Antonin nie leży jakoś zawrotnie daleko od Wrocławia więc postanowiłem to sprawdzić, tym bardziej, że na naszym forum teraz jakby zrobiło się troszkę głośniej o P. Gruchocie, jego ofercie na Allegro i naszym forum więc po części chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości osób niepewnych oraz szukających optimum.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem w jakikolwiek sposób spokrewniony więc będzie to w miarę obiektywna opinia a cały ten watek to nie reklama, a raczej rekomendacja mająca posłużyć innym forumowiczom :).

Przedstawienie i dane kontaktowe:

Andrzej Gruchot

Ludwików k/Antonina

63-421 Przygodzice

ul. Szkolna 38

tel: (0-62) 734-81-76

0-604-665-832

e-mail: [email protected]

Pełna oferta:

www.tlumiki-gruchot.pl

01dscf7490.th.jpg

Rabaty dla klubowiczów oczywiście są! Indywidualne w zależności od danej części - kontakt. Pan Andrzej prosił tylko o nie mylenie naszej klubowej oferty promocyjnej z ofertą jaką prezentuje na Allegro. To zupełnie coś innego.

Pan Andrzej nie posiada jakiegoś większego warsztatu albo cuś ale jest on zupełnie wystarczający żeby przyjąć jedno autko. Obecnie jest kanał ale planowany jest podnośnik hydrauliczny. Ponadto czego nie spotyka się nigdzie indziej jest poczekalnia, także jeśli komuś nie chce się doglądać samochodu w trakcie operacji to może zasiąść z kawką przez telewizorem :)

02dscf7497.th.jpg thumbnmail.png 04dscf7500.th.jpg

Sama "operacja" operacja przebiegła szybko, sprawnie i rozmownie - ja bynajmniej nie lubię TV :) Całość około 1,5 h. Poniżej parę fotek przed, po i jak wszystko wyglądało (spasowanie, wykonanie). Co do samego elementu to zamówiłem rurę przelotową z tłumikiem i wzmocnioną plecionką. Całość tak jak pisałem wcześniej P&P.

PRZED widok z góry (zdjęcie nr 1, 2), widok z dołu (zdjęcie nr 3):

05dscf7453.th.jpg 06dscf7454.th.jpg 07dscf7459.th.jpg

Mój katalizator po wyjęciu, oryginalna mufa została przecięta i wymieniona na nowa, również od Pana Andrzeja.

08dscf7462.th.jpg 09dscf7466.th.jpg

W celu stworzenia elementu P&P wiadomo, że należy mieć jakiś szablon. Nie inaczej jest w tym przypadku. Pan Andrzej samodzielnie robi sobie swojego rodzaju szablony pokazane niżej. Posiada on już sporą stertę tego - od najprostrzych do tych z wieloma sondami gdzie budowa jest troszkę bardziej skomplikowana. Chciałbym tutaj podkreślić, że oferta Pana Andrzeja jest ciągle rozwijana więc nawet jeśli do niego zadzwonicie i zapytacie o zamiennik do jakiegoś kosmicznego samochodu to jest to możliwe do wykonania - kwestia czasu :) Poniżej fotki dla porównania. Wykonanie i dopasowanie - moim zdaniem OK ;)

10dscf7467.th.jpg 11dscf7468.th.jpg

12dscf7470.th.jpg 13dscf7472.th.jpg

14dscf7473.th.jpg

Budowa w środku. Po lewej org. po prawej zamiennik - w dalszej części widać blachę z otworami, ogrzewana jakimś tam materiałem w celu tłumienia.

16dscf7477.th.jpg 18dscf7482.th.jpg

Widok ogólny bohatera tego całego zamieszania :)

17dscf7479.th.jpg

A to już parę fotek po zabiegu, jak widać wszystko pięknie ładnie, schludnie :) (widok z góry, ost. zdjęcie - widok z dołu)

19dscf7491.th.jpg 20dscf7511.th.jpg 21dscf7494.th.jpg 22dscf7496.th.jpg 23dscf7504.th.jpg 24dscf7505.th.jpg

Łączenie rury poprzez założenie swoistej mufy

25dscf7507.th.jpg

Na zakończenie powiem, że całość dała efekty lepsze niż się spodziewałem. Poprzez zastosowanie tłumika nie jest głośniej, powiem więcej jest nawet ciszej ponieważ zanikły drgania całego samochodu. Spowodowane to było najprawdopodobniej przytkaniem starego katalizatora i gromadzeniem spalin, które zwiększały ciśnienie i powodowały drżenie całej budy. Ponad to, powiem to czego się spodziewałem. Samochód stał się "żwawszy", bardziej dynamiczny i ciągnie od niższych obrotów. Efektów ubocznych narazie nie zauważyłem i mam nadzieje nie zauważe :)

Podsumowując. Szczerze polecam bo warto :)

Opublikowano

opis całkiem, ja własnie się zastanawiam :gwizdanie: :gwizdanie:

Opublikowano

Starałem się w miarę obiektywnie do tego podejść, bo też bardzo długo się nad tym zastanawiałem. Moim zdaniem warto ;)

Jedyny minus jaki do tej pory zobaczyłem to że trochę bardziej "cuchnie" za mną ropką :P

Opublikowano

fajnie ale ile zwytrzyma czerwony silikon przy turbinie :mysli:

Opublikowano

czasem długo bo nie wiem czy tam jest 1200 stopni a silikony potrafią to wytrzymać :wink4:

Opublikowano

a czy Pan Andrzej zrobi dedykowany wydeszek do a4 3.0 ASN z tulejkami oszukajacymi 2 sonde lambda ? wywalajac dwa katalizatory ?

Opublikowano

no widać robota dosyć solidna choć ja jak bedę usuwał kata to zapewne nie bedzie to pan andrzej a warsztam mojego szwagra bo on zamiast poczekalni ma na warsztacie całkiem fajne biuro z dobrze zaopatrzonym barkiem więc czas za pewne nie będzie się dłużył :naughty::polew: :polew: :polew:

Opublikowano

no dla mnie wazniejsza jest solidna robota i oczywiscie solidne koszty tej naprawy, dla mnie moze to byc szopa byle by robota byla zrobiona profi jak nalezy... a nie na sztuke

Opublikowano

Zgadza sie, tymbardziej ze prawdziwy Audimaniak nie zostawi swojego autka na krok - tymbardziej jesli ktos w nim grzebie.

Ja bynajmniej wychodze z takiego zalozenia :P

PS. Poza tym po co pelny barek skoro jakos trzeba wrocic do domu?

*gelus - dzwon i pytaj jak to jest w Twoim przypadku bo ja z nim nie mam kontaktu na stale ale wiem ze cos tam nowego szykowal... :)

Opublikowano

PS. Poza tym po co pelny barek skoro jakos trzeba wrocic do domu?

jesli z warsztatu do domu jest 80m to akurat nie jest to problemem a skoro robotę robi kumpel i dobry fachowiec to nic nie pozostaje jak połączyc przyjemne z porzytecznym :naughty: :naughty:

Opublikowano

żebyś się nie przejechał na tych 80 metrach :wink4:

nie ma czym się chwalić, a co do roboty jaką wykonuje Pan Gruchot :mysli:

wszystko super i polecam w czystym sumieniem :good: :good: :good: :good: :good: :good:

Opublikowano

no musze wygospodarowac cos czasu i pomyslec nad wydechem ;P ale mam jeszcze alternatywe w Ostrowie Wlkp na ulicy dlugiej... robilem tam wydech do a3 i bylem zadowolony z kwasa, przelot 3 cale na 2.5

Opublikowano

Zakupiłem do swojej audicy zamiennik i pasuje wszystko polecam jak na razie nie wywala błędów.

Opublikowano

Jestem w kontakcie z Mariuszem także jak on sprawdzi po dłuższym użytkowaniu czy nie wywali błędu to zapewne napisze. Dzwoniłem do Pana Andrzeja to tłumaczył że dał 4 cm różnicy żeby ten pierwszy rzut spalin nie szedł od razu na drugą sonde i to może pomóc.

Ale pożyjemy zobaczymy.

Opublikowano

przyblizycie koledzy koszty jakie szacuje Pan Andrzej? co zrobil i za ile?

Opublikowano

Ale Ty czasem u siebie nie masz 4 sond?? Nie wiem które dokładnie silnik to obejmowało ale koledzy pisali, że przy 3.0 mieli 4 sondy i ciężko jest je obejść.

Opublikowano

tak wiem, mam 4 sondy 4 katy, ale pisali rowniez ze wstawial tulejki dystansowe do sond, i one temu sluza... wiec zasada dzialania bedzie wspolpracowala przy moim silniku

Opublikowano

Wywaliłem kata bo już była masakra cały wkład latał pozginał mi sondę drugą kata wkład był metalowy wytarł się też od sondy .Przejechałem na tym zamienniku 300km jak na razie to nic nie wywaliło błędu samochód zaczął inaczej pracować lżej mu jest teraz i fajnie słychać turbinke :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...