ciku Opublikowano 2 Września 2006 Opublikowano 2 Września 2006 Witajcie, czy ktos wie moze co dokladnie moze oznaczac blad 515... opis bledow mowi tak: "Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik efektu hali) - skrót do B+ (G40) : sprawdź CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor" O jaki dystrybutor chodzi :?: Co to jest ten CPM :???: jak go sprawdzic :?:
szogun0 Opublikowano 4 Września 2006 Opublikowano 4 Września 2006 Nie wiem, kto ci tłumaczył . Wg. tego masz uszkodzony czujnik Halla, zwarcie (nie skrót) do B+. Dystrybutor, to inaczej rozdzielacz zapłonu. Czy silnik zapala? Jeśli tak to czy ma pełną moc w wysokim zakresie obrotów? Jeśli np nie ma możliwości wkręcić go wyżej niż np 5000 obrotów, to sprawdź oscyloskopem czujnik Halla i ewentualnie wymień go. Znajduje się tak jak już napisałem w rozdzielaczu zapłonu.
Slawo80 Opublikowano 8 Września 2006 Opublikowano 8 Września 2006 Kolega ma rację - też stawiałbym na ten czujnik.
ciku Opublikowano 8 Września 2006 Autor Opublikowano 8 Września 2006 Tlumaczenie wzialem z polskiego opisu bledow ale to juz mniejsza o to... dziekuje za informacje co to ten dystrybutor hehe. Jesli chodzi o czujnik halla to byl wymieniany hallotron jakies 2 m-ce temu wiec raczej male szanse ze znow padl (aczkolwiek nie wykluczam). Poza tym silnik zapala i chodzi ladnie na biegu jalowym. Jesli chodzi o wysokie obroty... no juz powyzej 4 tys ma duze "dziury" w mocy... no i fakt ze ciezko mu idzie wkrecanie powyzej 5000obr/min. Dowiedzialem sie tez ze ten blad moze powodowac przeuniecie np. o 1zabek na pasku rozrzadu... ale to tez raczej malo mozliwe bo mechanik robil to nie pierwszy raz i jest bardzo dokladny. Do tego wszystkiego dochodzi szarpanie samochodem podczas rozpedzania...wtedy wlasnie dosc mocno czuc te "dziury" w mocy. Na zimnym silniku (po nocy) jak nacisne gaz i trzymam powiedzmy na ok 2000 obr/min to jedzie ladnie a po chwili nagle ... zero mocy obroty na ok 1200 ... a po chwili znow wracaja na 2000 obr/min i znow jedzie i znow sie powtarza spadek mocy (czujnik temp. silnika wymienilem, lecz to nic nie pomoglo). Czekam na dalsze informacje/pomoc. Dziekuje z gory :smile: [ Dodano: 2006-09-11, 14:00 ] Dowiedzialem sie statnio od goscia ktory duzo VAG'uje :razz: ze taki blad moglby byc spowodowany m.in. przesunieciem paska rozrzadu np. o 1 zabek (ale u mnie na 99,5% jest ustawiony rozrzad poprawnie). Dzis Audzinka biedna idzie na dalesze badania do tego goscia...mam nadzieje ze ja uzdrowi bo jak nie to :twisted: Jesli tylko uda mi sie wiecej ustalic co moze powodowac taki blad to dam Wam znac...moze sie komus przyda.
ciku Opublikowano 13 Września 2006 Autor Opublikowano 13 Września 2006 Jak obiecalem tak tez czynie - oto odpowiedz na problem z bledem 515! Audzinka wrocila juz od "Pana doktora" i ... okazalo sie ze na aparacie zaplonowym nie do konca pokrywaly sie punkty po wymianie rozrzadu... roznica miedzy znakami byla ok 1-2mm :???: Poprosilem wiec mechanika zeby jeszcze raz z moja pomoca ustawil wszystkie punkty tak jak maja byc. Poniewaz regulacja na samym aparacie sie juz skonczyla i nadal brakowalo 1mm to wyciagnala caly aparacik i cos tam przelozyl - nie znam sie bo nie jestem mechanikiem :razz: W kazdym badz razie dzieki temu zabiegowi zyskal znow kilka mm regulacji - to pozwolilo na na dokladne wyregulowanie punktow zeby sie pokrywaly. Na moje oko teraz jest <1mm roznicy. Zlozyl mechanik to do kupy , podpielismy pod VAG'a i wykasowalismy blad 515 :!: Potem wylaczylem zaplon, odczekalem chwilke i zapalilem silnik ...przejechalem sie kilka m (zaparkowalem zeby nie stal w poprzeg) i znow wylaczylem silnik. Odczekalem chwilke i go zapalilem ...podpialem VAG'a sprawdzam Engine i ... nie ma bledu (poprzednio pojawial sie spowrotem 515). Nie wierzac wlasnym oczom odpialem kompa, wskoczylem do samochodu i rura na 2-u pasmowke... Wciskam gaz a moje kochane autko nawet sie nie zaksztusi :mrgreen: No to rura... 4tys, 5 tys, 6 tys...kreci sie bez problemow. Hamowanie, nawrot i spowrotem pod domek. Przyjechalem, podpinam kompa, sprawdzam bledy i ... nadal zero bledow :mrgreen: Nie chce zapeszac ale jeszcze dzis po dluzszej jezdzie, jak wroce z pracy podepne pod kompa i mam nadzieje ze nadal bledu nie bedzie :roll: BEDE BARDZO SZCZESLIWY BO JUZ MNIE TO DO DESPERACKICH MYSLI DOPROWADZALO
Pikuś Opublikowano 13 Września 2006 Opublikowano 13 Września 2006 ciku, na przyszlosc nie zakladaj nowego tematu tylko napisz w juz istniejacym Cieszymy sie, ze niunia juz zdrowa. :mrgreen:
ciku Opublikowano 13 Września 2006 Autor Opublikowano 13 Września 2006 ciku, na przyszlosc nie zakladaj nowego tematu tylko napisz w juz istniejacymCieszymy sie, ze niunia juz zdrowa. :mrgreen: Tak tez zaczalem robic ..dopisalem do tego tematu ale poniewaz juz od dluzszego czasu ja jestem jako osoba ostanio wysylajaca posta to ogolnie ludziki nie zagladaja bo mysla ze nic sie nie zmienilo... tak czy tak PRZEPRASZAM ALE ZROBILEM TO W DOBREJ WIERZE :mrgreen: Rowniez mam nadzieje ze Audzinka juz jest wyleczona z "kaszlu"
sisi1977 Opublikowano 13 Września 2006 Opublikowano 13 Września 2006 hohoh ja ma ten sam błąd 515-czujnik halla.ale nie czuje zadnych dławien i nie mam problemu z audiką na pełnych obrotach tylko jedno falujące obroty,czy to tez moze przez ten czujnik,czy to wina przepustnicy :???:aha jak zdobyc taki kabel który podpina sie auto do kompa.z tego co wiem to podpina sie tam za hamulcem ręczny,wiem ze program tez mozna ściagnąc internetu,ale czy dla takiego amatora jak ja sprawdzenie co w komputerze samochodowym siedzi nie bedzie zbyt trudne,bo np.można coś skasowac przypadkiem albo namieszac a niedaj b... uszkodzic serce audiki.
ciku Opublikowano 14 Września 2006 Autor Opublikowano 14 Września 2006 Falowanie obrotow jak najbardziej moze byc spowodowane uszkodzeniem czujnika Halla. Mialem to samo zanim go wymienilem... jak dojezdzalem do np. skrzyzowania to obroty wahaly sie od ok 600-1300 (wiec to bardzo duzo) a potem sie stabilizowaly. Wymien Halla i powinno juz byc ok. Jesli chodzi o taka prosta "diagnostyke samochodzika" - podpiecie sie pod interfejs diagnostyczny, sprawdzenie czy nie ma bledow i ich ewentualne wykasowanie (jesli sie dadza wykasowac) to jest dziecinnie proste. Bedziesz musial sie zaopatrzec (zrobic, kupic) w interfejsik...ja polecam jednak, jak sie nie znasz na dobrze na elektronice, kupic sobie takiego VAG'a. Zagladnij np. na strone www.viaken.pl i tam polecam przygladnac sie (nabyc) ten interfejs "interfejs VAG USB KKL line (2 linie K)+kabel OBD2 +kabel piny" (http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=77) Zainwestujesz 146pln (z przesylka) ktore wroca ci sie po 3 wlasnorecznie dokonanych diagnozach, wykasowaniach bledow... przynajmniej u mnie za podpiecie pod kompa biora ok 50-60pln :mad: Jesli chodzi o program to mozna sciagnac wersje demo z internetu. Nie jest ona do konca w pelni funkcjonalna ale tym sie nie przejmuj... bedziesz mial VAG'a znajdzie sie i VAG-COM [ Dodano: 2006-09-14, 09:40 ] BTW...sprawdzilem wczoraj wieczorem po przejechaniu kilkunastu km'ow i bledu nie ma :twisted: ( i niech juz lepiej zadnych bledow nie bedzie ) Pozdrawiam.
sisi1977 Opublikowano 14 Września 2006 Opublikowano 14 Września 2006 ciku.dzieki bardzo za wyczerpujące porady,bede sie zastanawiał nad wyposazeniem sie samodzielnego zestawu vaga.ja za podłaczenie i wykasowanie błedów zapłaciłem 30zł [/i].powiedział mi ten majster jeszcze ze sa dwa czujniki halla na wale korbowym i na aparacie zapłonowym.który odpowiada za te obroty?i który bedzie ten co ma błąd 515 G-40.
szogun0 Opublikowano 18 Września 2006 Opublikowano 18 Września 2006 a gdzie aparat zapłonowy :?: :shock: :shock: Na początku przewodów wysokiego napięcia. Na końcu są świece zapłonowe. :razz:
miro_as Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Witam - mam ten sam problem Vag błąd 515 i falujące obroty na biegu jałowym. Samochodzik dużo więcej spala. Czy zwiększone spalanie jest związane z tym błędem? I czy wystarczy wymiana czujnika?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się