Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Silnik 1.8 o mocy 129 KM, ale nie ADR/APT/ARG/AVV - jakie oznaczenie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przeglądając kilka katalogów części online, natknąłem się parę razy na silnik 1.8 o bliżej niezidentyfikowanym kodzie (ale nie jest to ADR / APT / ARG / AVV ani 115-konny AFY ) o podawanej mocy 129 KM.

Nie znalazłem go także w tym zestawieniu:

http://www.audiklub.org/silniki/-/audi/0/0/0/0/120/130/1994/2002/0/id/asc/index/pb.html

Co to za silnik, czy ktoś się orientuje? Jest o 4 KM mocniejszy od ADR-a, intryguje mnie, skąd owe 4 KM więcej :D

Opublikowano

ADR + kat out :decayed::polew:

A tak na poważnie to może jakiś produkt na USA :naughty:

Opublikowano

Ja tez spotkałem sie z taka moca silnika ale nigdzie nie było podanego oznaczenia silnika, byc moze jak kolega napisał wczesniej była to odmiana na jakis konkretny rynek.

Opublikowano

W katalogu intercarsu tez jest 1.8 129hp, jak ktos ma czas moze porownac numery czesci z wersja 125hp i znalezc roznice...

O tym nie pomyślałem, tylko teraz pytanie: które części porównywać? Cały osprzęt i elementy silnika?

Opublikowano

O tym nie pomyślałem, tylko teraz pytanie: które części porównywać? Cały osprzęt i elementy silnika?

Ja bym zaczal od glowicy i kolektorow, a pozniej cala reszta wydechu (szczegolnie katalizator). Ew. dolot (przeplywka, przepustnica?). 4hp to pewnie jakas kosmetyka. Jak nie znajdziesz w mechanice kop elektryke (komputer?), ew. uklad zasilania w paliwo... No nie wiem, trzeba wziac piwko i poswiecic pol godziny ;) Akurat katalog IC jest dosyc dobrym zrodlem danych z mojego doswiadczenia. Jeszcze sie okaze, ze mozna latwo 4hp dodac ;)

Opublikowano

O tym nie pomyślałem, tylko teraz pytanie: które części porównywać? Cały osprzęt i elementy silnika?

Ja bym zaczal od glowicy i kolektorow, a pozniej cala reszta wydechu (szczegolnie katalizator). Ew. dolot (przeplywka, przepustnica?). 4hp to pewnie jakas kosmetyka. Jak nie znajdziesz w mechanice kop elektryke (komputer?), ew. uklad zasilania w paliwo... No nie wiem, trzeba wziac piwko i poswiecic pol godziny ;) Akurat katalog IC jest dosyc dobrym zrodlem danych z mojego doswiadczenia. Jeszcze sie okaze, ze mozna latwo 4hp dodac ;)

No wiesz, o to mi dokładnie chodzi, bo mam taki cel, żeby wykręcić ADR-a na co najmniej 140 KM :naughty: :naughty: :naughty:

Dodatkowe 4 KM to już jakiś początek, nie ? :wink4:

Opublikowano

O tym nie pomyślałem, tylko teraz pytanie: które części porównywać? Cały osprzęt i elementy silnika?

Ja bym zaczal od glowicy i kolektorow, a pozniej cala reszta wydechu (szczegolnie katalizator). Ew. dolot (przeplywka, przepustnica?). 4hp to pewnie jakas kosmetyka. Jak nie znajdziesz w mechanice kop elektryke (komputer?), ew. uklad zasilania w paliwo... No nie wiem, trzeba wziac piwko i poswiecic pol godziny ;) Akurat katalog IC jest dosyc dobrym zrodlem danych z mojego doswiadczenia. Jeszcze sie okaze, ze mozna latwo 4hp dodac ;)

No wiesz, o to mi dokładnie chodzi, bo mam taki cel, żeby wykręcić ADR-a na co najmniej 140 KM :naughty: :naughty: :naughty:

Dodatkowe 4 KM to już jakiś początek, nie ? :wink4:

moj kumpel ma ADR`a ktory ma wbite w dowodzie 140KM :cool1: (znaczy w kW)Mial stozek i dolot z kwasowki... I jakies papiery z firmy digitec :cool1: Ale czy to mialo 140KM to nie wiem :gwizdanie:

Opublikowano

O tym nie pomyślałem, tylko teraz pytanie: które części porównywać? Cały osprzęt i elementy silnika?

Ja bym zaczal od glowicy i kolektorow, a pozniej cala reszta wydechu (szczegolnie katalizator). Ew. dolot (przeplywka, przepustnica?). 4hp to pewnie jakas kosmetyka. Jak nie znajdziesz w mechanice kop elektryke (komputer?), ew. uklad zasilania w paliwo... No nie wiem, trzeba wziac piwko i poswiecic pol godziny ;) Akurat katalog IC jest dosyc dobrym zrodlem danych z mojego doswiadczenia. Jeszcze sie okaze, ze mozna latwo 4hp dodac ;)

No wiesz, o to mi dokładnie chodzi, bo mam taki cel, żeby wykręcić ADR-a na co najmniej 140 KM :naughty: :naughty: :naughty:

Dodatkowe 4 KM to już jakiś początek, nie ? :wink4:

moj kumpel ma ADR`a ktory ma wbite w dowodzie 140KM :cool1: (znaczy w kW)Mial stozek i dolot z kwasowki... I jakies papiery z firmy digitec :cool1: Ale czy to mialo 140KM to nie wiem :gwizdanie:

A miałbyś możliwość dowiedzieć się czegoś więcej?

Opublikowano

O tym nie pomyślałem, tylko teraz pytanie: które części porównywać? Cały osprzęt i elementy silnika?

Ja bym zaczal od glowicy i kolektorow, a pozniej cala reszta wydechu (szczegolnie katalizator). Ew. dolot (przeplywka, przepustnica?). 4hp to pewnie jakas kosmetyka. Jak nie znajdziesz w mechanice kop elektryke (komputer?), ew. uklad zasilania w paliwo... No nie wiem, trzeba wziac piwko i poswiecic pol godziny ;) Akurat katalog IC jest dosyc dobrym zrodlem danych z mojego doswiadczenia. Jeszcze sie okaze, ze mozna latwo 4hp dodac ;)

No wiesz, o to mi dokładnie chodzi, bo mam taki cel, żeby wykręcić ADR-a na co najmniej 140 KM :naughty: :naughty: :naughty:

Dodatkowe 4 KM to już jakiś początek, nie ? :wink4:

moj kumpel ma ADR`a ktory ma wbite w dowodzie 140KM :cool1: (znaczy w kW)Mial stozek i dolot z kwasowki... I jakies papiery z firmy digitec :cool1: Ale czy to mialo 140KM to nie wiem :gwizdanie:

A miałbyś możliwość dowiedzieć się czegoś więcej?

wrzucalem tutaj jakies papiery z tej firmy ktore mial do auta... Forumowicze stwierdzili ze nie ma tam nic konkretnego napisane :cool1:

Opublikowano

Hmm, a możesz jakoś mnie nakierować, gdzie tego szukać?

Powiem Ci, że jeśli chodzi o jakiekolwiek modyfikacje 1.8 20v, to nawet wujek google jest ciemna masa :confused4:

Każda pomoc w tej kwestii będzie mile widziana :)

Opublikowano

Nie ma nigdziej info o 1.8 20v n/a, bo nie ma sensu w grzebac w ADR jak za cene kilkunastu hp (soft? wydech?) mozna wstawic 1.8T i krzesac iskry do woli :)

Opublikowano

mozna wstawic 1.8T i krzesac iskry do woli :)

ale można tez w ADR zrobic ostre wałki pociąć główkę liznąć zamach i korby ... tylko kto ma na to pieniądze ? :gwizdanie:

Opublikowano

A ja głupi chciałem zbierać kasę na program do mojego 1.8 T, jak za 180zeta będę miał ponad 160koni i autko będzie paliło mniej benzyny :polew:

A tak szczerze to nie ma co się zajmować takimi specyfikami, wymiana filtrów i oleju na świeże zrobią lepiej dla silnika niż takie cuś. Podobnie jak magnetyzery, powerboxy z allegro itp. najgorsze że ludzie faktycznie to kupują. Ostatnio na jakimś forum przewinął się link z M5 która miała magnetyzery pod maską :gwizdanie:

Opublikowano

ja mam takie pytanie przy 100 km/h jakie macie obroty w 1.8 np Adr ??

Ale na którym biegu? :cool1:

Opublikowano

Z tego co czytałem to generalnie ADR ma nałożony spory kaganiec jeśli chodzi o moc. Głównie chodzi o wałki, soft i kilka innych rzeczy. Gdyby fabryka chciała to z tego silnika można uzyskać znacznie więcej mocy ale kto wtedy kupowałbym 1,8T? We własnym zakresie nikt tego się nie podejmuje bo to zbyt duże koszty, każdy woli swapować na 1,8T. U mnie w mieście jest koleś który też ponoć ma kręconego ADR coś w granicach 140PS. Niestety nie mam z nim kontaktu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...