Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Uszczelka pod głowicą?


ficjor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z szczelnością układu chłodzenia:

- ubywa mi pomalutku płyn chłodzący (codziennie rano na asfalcie jest mała plama pod autem),

- poziom oleju się nie podnosi,

- w zbiorniczku wyrównawczym nie dostaje się olej, nie ma żadnej maści itp.. wszystko wygląda w normie.

- auto nie kopci,

- szybko łapie temperaturę 90*C,

- kiedy jest 90*C, węże są miękkie, a korek od zbiorniczka można łatwo odkręcić.

Mechanik po oględzinach stwierdził, że to uszczelka. Powiedział, że to tylko kwestia czasu kiedy płyn chłodzący zacznie dostawać się do silnika.

Czy te objawy mogą jednoznacznie świadczyć na padniętą uszczelkę pod głowicą?

Pozdrawiam, ficjor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z szczelnością układu chłodzenia:

- ubywa mi pomalutku płyn chłodzący (codziennie rano na asfalcie jest mała plama pod autem),

- poziom oleju się nie podnosi,

- w zbiorniczku wyrównawczym nie dostaje się olej, nie ma żadnej maści itp.. wszystko wygląda w normie.

- auto nie kopci,

- szybko łapie temperaturę 90*C,

- kiedy jest 90*C, węże są miękkie, a korek od zbiorniczka można łatwo odkręcić.

Mechanik po oględzinach stwierdził, że to uszczelka. Powiedział, że to tylko kwestia czasu kiedy płyn chłodzący zacznie dostawać się do silnika.

Czy te objawy mogą jednoznacznie świadczyć na padniętą uszczelkę pod głowicą?

Pozdrawiam, ficjor

Po miejscu wycieku na asfalcie możesz pokusić się o lokalizacje nieszczelności w osprzęcie silnika. Najlepiej to ściągnij ta osłonę z silnika i szukaj śladów wycieku lub wyschniętych plam w kolorze płynu. Dobrze jest to zrobić po jeździe ponieważ wówczas jeszcze nic nie odparuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz krócce plastikowe przy głowicy tam czesto lubi cieknac przez oring,albo sam króciec jest pękniety,mozliwosci wycieku płynu chłodniczego jest wiele, ja u siebie wymieniłem najperw plastikowy krociec obok pompy wtryskowej,a za tydzien puscil oring z tylu glowicy tam gdzie sa wkrecone swiece do podgrzewania plynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak koledzy napisali kruciec z tyłu głowicy sprawdz na zimnym silniku na gorącym może odparowywać i nie będzie widać ska cieknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również obstawiam króciec, będę go wymieniał już po raz 2.

To częsta przypadłość AFNów.

Tutaj masz wszystko opisane: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=31447.0;highlight=kruciec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zgadzam się z przedmówcami ze może być to plastikowy króciec z prawej strony głowicy (stojąc przed maską). Sam już byłem pewny że to uszczelka ponieważ na styku uszczelki i głowicy przy zimnym silniku było widać zawilgocenie, lecz wina leżała po stronie tego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień kolego mechanika :)

jak to będzie króciec co koledzy opisują to kup oryginał w aso bo zmienik pękają ja już dwa razy zmieniałem i założyłem oryginalny i jest git :) i zmień tez symering(orginał) od czujnika który jest w pięty w króciec na wszelki wypadek bo tedy tez lubi wyciekać płyn :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

Jutro wszystko obejrzę. Właśnie teraz skojarzyłem, że po kupnie auta inny mechanik podczas wymiany rozrządu nie wymienił pompy wody :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam w afnie nie trzeba wymieniac pompy wody z rozrządem bo ona jest na pasku wielorowkowym. Niemniej jednak dobrze to zrobić bo po co pas przedni zrzucać 2 razy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam w afnie nie trzeba wymieniac pompy wody z rozrządem bo ona jest na pasku wielorowkowym. Niemniej jednak dobrze to zrobić bo po co pas przedni zrzucać 2 razy...

Pompę wymienia się raz na dwie wymiany rozrządu :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby tak, ale pompa Ruville kosztuje ok 120 zł wiec jak wszystko to wszystko za jednym zamachem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku AFN pompa wody napedzana jest paskiem zębatym(rozrządu)Dla oszczędnych pompe mozna wymieniać raz na dwa rozrządy.Ale to nie jest wielka oszczędność około 150 zł natomiast jak ją przyjdzie wymienic z powodu awarii okazuje sie ze trzeba rozbierać cały przód.Decyzje lepiej przemysleć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś robił już wcześniej to zrzucenie przodu to 20 min i pompa nie jest napędzana rozrządem jak kupywałem rozrząd to sie pytali czy chce pompe czy nie, bo nie jest na rozrządzie i nietrzeba jej wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach TDI pierwszej generacji nie ma pompy w rozrzadzie. 75,90,110KM pom-pa napedzana jest paskiem 5PK znajduje sie na zamym dole pod pompe wspomagania ukladu kierowniczego. pompe mozna zmienic bez sciagania przodu ale to bedzie tyle samo czasu trwało co demont zamont pyska. pompa ruvilla po dobrym rabacie kosztuje 134zl - 2 tygodnie temu zmieniałem w passacie.

ficjor jestes ze sz-na możemy się zgadać, podjedziesz i zobaczę skąd cieknie i jaki byłby koszt naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...