skalarx Opublikowano 27 Listopada 2007 Opublikowano 27 Listopada 2007 Po lewej licznik 1/2 FIS a po prawej pełny FIS. Miałem licznik 1/2 FIS czyli jak na zdjęciu poniżej: Midline-instrument cluster A - Green 32-pin multi-pin connector B - Blue 32-pin multi-pin connector C - Discontinued D - Black 4-pin multi-pin connector for remote clock (not connected in US) Czyli posiada on tylko dwa gniazda Zielone i Niebieskie. I ten licznik sygnalizuje otwarcie poszczególnych drzwi łącznie z klapą bagażnika. Niestety w opisie pinów nie ma sygnału z wszystkich drzwi oprócz kierowcy: Blue 32-pin multi-pin connector for basic functions: 1 - Terminal 15 2 - Brake pad wear 3 - Tachometer output 1 4 - not occupied 5 - Tank sensor 6 - Tank warning OBD 2 7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND)) 8 - Coolant temperature 9 - Terminal 31 (load Ground (GND)) 10 - Oil pressure 2 (high) 11 - RPM signal 12 - A/C shut-off 13 - E-Gas/glow plug control 14 - Level control 15 - Terminal 58d 16 - Trailer turn signal 17 - High beam 18 - Left turn signal 19 - not occupied 20 - Terminal 58s 21 - Driver door contact 22 - Low coolant 23 - Terminal 30 24 - Terminal 31 (load Ground (GND)) 25 - Consumption signal 26 - Right parking light 27 - Left parking light 28 - Tachometer input 29 - Brake 30 - S-contact 31 - Tachometer output 2 32 - ESP/ASR Green 32-pin multi-pin connector for auxiliary functions: 1 - Door contact (all doors) 2 - Transponder 1 3 - not occupied 4 - not occupied 5 - W-wire 6 - Tailgate 7 - Right turn signal 8 - External buzzer 9 - External gong 10 - Airbag 11 - Stand-still time output 12 - Terminal 61 13 - Parking brake/BRAKE 14 - CHECK 15 - Oil level/oil temperature 16 - not occupied 17 - Transponder 2 18 - CAN high speed (powertrain) (high +) 19 - CAN high speed (powertrain) (low -) 20 - CAN high speed (powertrain) (screen) 21 - ABS 22 - CAN low speed (comfort) (high +) 23 - CAN low speed (comfort) (low -) 24 - CAN low speed (comfort) (screen) 25 - Engine lid 26 - not occupied 27 - Belt buckle 28 - K-wire 29 - Outside temperature -input 30 - not occupied 31 - Selector range display 32 - not occupied Mam taki licznik czyli pełny FIS: w liczniku VDO gniazdo C jest ułożone pionowo Highline-instrument cluster A - Green 32-pin multi-pin connector B - Blue 32-pin multi-pin connector C - Gray 32-pin multi-pin connector D - Black 4-pin multi-pin connector for remote clock (not connected in US) Czyli posiada on trzy 32 pinowe gniazda w których są sygnały wszystkich drzwi. Skąd wziąć sygnał pozostałych drzwi??? ;( Sygnał kierowcy jest w 1/2 FIS... Blue 32-pin multi-pin connector for basic functions: 1 - Terminal 15 2 - Brake pad wear 3 - Tachometer output 1 4 - not occupied 5 - Tank sensor 6 - Tank warning OBD 2 7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND)) 8 - Coolant temperature 9 - Terminal 31 (load Ground (GND)) 10 - Oil pressure 2 (high) 11 - RPM signal 12 - A/C shut-off 13 - E-Gas/glow plug control 14 - Level control 15 - Terminal 58d 16 - Trailer turn signal 17 - High beam 18 - Left turn signal 19 - not occupied 20 - Terminal 58s 21 - Driver door contact 22 - Low coolant 23 - Terminal 30 24 - Terminal 31 (load Ground (GND)) 25 - Consumption signal 26 - Right parking light 27 - Left parking light 28 - Tachometer input 29 - Brake 30 - S-contact 31 - Tachometer output 2 32 - ESP/ASR Green 32-pin multi-pin connector for auxiliary functions: 1 - Door contact (all doors) 2 - Transponder 1 3 - not occupied 4 - not occupied 5 - W-wire 6 - Tailgate 7 - Right turn signal 8 - External buzzer 9 - External gong 10 - Airbag 11 - Stand-still time output 12 - Terminal 61 13 - Parking brake/BRAKE 14 - CHECK 15 - Oil level/oil temperature 16 - not occupied 17 - Transponder 2 18 - CAN high speed (powertrain) (high +) 19 - CAN high speed (powertrain) (low -) 20 - CAN high speed (powertrain) (screen) 21 - ABS 22 - CAN low speed (comfort) (high +) 23 - CAN low speed (comfort) (low -) 24 - CAN low speed (comfort) (screen) 25 - Engine lid 26 - not occupied 27 - Belt buckle 28 - K-wire 29 - Outside temperature -input 30 - not occupied 31 - Selector range display 32 - not occupied Gray 32-pin multi-pin connector for multi-function display 1 - Menu selection switch (menu) 2 - Menu selection switch (out A) 3 - Menu selection switch (out 4 - Menu selection switch (Enter) 5 - CAN high speed display (high +) 6 - CAN high speed display (low -) 7 - CAN high speed display (screen) 8 - Passenger door contact 9 - Right rear door contact 10 - Left rear door contact 11 - Enable 12 - Clock 13 - Data 14 - Brake light 15 - Windshield washer fluid level 16 - Rear lights/low beams 17 - Left board computer 18 - Right board computer 19 - Board computer, reset 20 - not occupied 21 - not occupied 22 - not occupied 23 - Button branch 1 navigation 24 - Button branch 2 navigation 25 - Button branch Telematic 26 - not occupied 27 - not occupied 28 - not occupied 29 - not occupied 30 - not occupied 31 - not occupied 32 - not occupied Skąd wziąć sygnał o otwartych drzwiach z licznika 1/2 FIS ??? ;(
demo84 Opublikowano 4 Lipca 2008 Opublikowano 4 Lipca 2008 Trzeba podpiac pod drzwi i odpowiednio piny do szarej wtyczki
skalarx Opublikowano 2 Lutego 2009 Autor Opublikowano 2 Lutego 2009 Trzeba podpiac pod drzwi i odpowiednio piny do szarej wtyczki To jak działało gdy nie było tej wtyczki? [br]Dopisany: 04 Lipiec 2008, 22:00_________________________________________________odgrzeję temat. może ktoś już to rozpracował?
Kozi Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Odgrzewam kotleta ma ktoś jakiś pomysł, które to kabelki są odpowiedzialne? Mam ori pełny FIS i działa mi tylko sygnalizacja o klapie bagażnika, nie działa sygnalizacja nawet dla drzwi kierowcy. Styki mam dobre, bo wszystkie światełka reagują poprawnie. Pozdro Łukasz Dobra, w łekend pomajstruję tam troszkę. Z opisu końcówek wynika, że doprowadzenie sygnału jest możliwe. Największy problem może być z kodowaniem. Co z tego, że będzie sygnał, jeżeli FIS nie będzie reagował. Ma ktoś w ogóle B5 z sygnalizacją tych nieszczęsnych drzwi? Przydało by się kodowanie
topor Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 zobacz czy masz dobrze podpiety zolty kabelek w niebieskiej kostce... jezeli dobrze pamietam :gwizdanie: ale nie jestem pewien.
whitebox Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 Mam FIS z sygnalizacją otwartych drzwi. Planuję w niedzielę pogrzebać trochę przy aucie. Pisz co potrzebujesz :-) to lapka też wezmę
Kozi Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Szybko się obudziłem... whitebox, uderzę do Ciebie na PW, jak będę miał jakieś konkretne pytania. Jak by się udało to rozkminić, to pewnie nie jeden posiadacz B5 był by zadowolony Czy możesz zacząć od sprawdzenia, czy schemat opisany na początku zgadza się z tym co masz u siebie, chodzi o kolorki kabli.
oneneo_2005 Opublikowano 28 Lipca 2010 Opublikowano 28 Lipca 2010 hey a jak ja mam czerona wtyczke do fisa to jak to mam podłaczyc ktory pi i gdzie???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się