lioleon Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 Dzisiaj zauważyłem coś dziwnego podczas wyprzedzania gdy silnik przekracza około 2000obr czuć tak jakby auto wjechało na nierówny aswalt taki jak czasem jest gdy zdzierają nawierzchnię czuć było drgania, napoczatku nie zwracałem na to uwagi bo myślałem że to np przymarznięte resztki śniegu lub coś takiego, ale zacząłem sprawdzać to na różnych biegach i prędkościach, na wysokich biegach dzieje się tak prawie za każdym razem raz mocniej raz słabiej zastanmawiałem się czy to np kwestia nie wyważonych kół ale to by mi się działo przy jednej prędkości a tak nie jest. Przy szybkim ruszaniu 1-2-3 nie czuję żeby się tak działo, zresztą zaraz przejdę się jeszcze raz to sprawdzić. Zaczyna mnie denerwować to auto, poradźcie coś proszę.
ono Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 Ciekawa sprawa bo od niedawna mam podobnie , lekkie buczenie czy coś takiego tylko na 4 i 5 biegu przy 2 tyś obr/min na pełnej pipie. Mam nadzieje że to nie Torsen.
Rogalotti Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 3.0 TDi po czipsie to mocny silnik i przy 2000obr ma sporo momentu obrotowego. Jeżeli połączysz to co wcześniej napisałem z dużą prędkością (3,4,5 bieg) oraz co za tym idzie dużym obciążeniem (masa auta, opory toczenia) to dla układu przeniesienia napędu jest już troche do roboty. Ja bym z przymrużeniem oka traktował podobne zachowania przy tym zakresie obrotów !!. Pewnie chcielibyście usłyszeć inną opinie ale... Pozdrawiam
lioleon Opublikowano 28 Listopada 2007 Autor Opublikowano 28 Listopada 2007 Przejechałem się teraz specjalnie i faktycznie jest tak jak pisze ono, drżenie jest tylko wtedy gdy mu da sie mocno po garach przy powolnym przyspieszaniu nic takiego się nie dzieje na 6 biegu trwa to najdłużej pewnie dla tego że przyśpieszenie wtedy też trwa dłużej. Tylko co z tym teraz zrobić bo po paru takich przyśpieszeniach okaże się że to extra quattro się rozsypie, albo zaczną się rozkręcać srubki. Strach pomyśleć co musi się dziać z takim momentem przenoszonym na dwie osie
Pikuś Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 Unikac tych obrotow na danych biegach i po sprawie :th:
ono Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 Unikac tych obrotow na danych biegach i po sprawie :th: Cóż za genialne rozwiązanie.
Pikuś Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 ono, to wymieniaj wszystko pokoleji, a i tak sie nie zmieni pewnie.
lioleon Opublikowano 28 Listopada 2007 Autor Opublikowano 28 Listopada 2007 Ja moim jeżdzę dopiero drugi tydzień i nie wiem czy tak się działo od początku, jak wcześniej było OK to znaczy że coś sie pokiełbasiło i jest do naprawienia.
alvaro Opublikowano 28 Listopada 2007 Opublikowano 28 Listopada 2007 Sorry za OT ale jak czytam ile tematów zakłada lioleon i w każdym jakiś problem z 3.0 TDI to się zastanawiam czy on ma taką sztukę czy audi tak dało d*py ?? EOT
ono Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 ono, to wymieniaj wszystko pokoleji, a i tak sie nie zmieni pewnie. Jak to wymieniaj wszystko ? O czym ty mówisz ? Jeśli to naprawdę zacznie przeszkadzać diagnozujesz problem wymieniasz co trzeba i po kłopocie , nie widze problemu. Alv on ma 150 tyś przebiegu nie wiem ile na modzie więc wszystko sie kończy szybciej i niech mi tu nikt nie pisze że dobrze napisany program nie wpływa na żywotność motorka czy napędów , bo to sranie w banie.
alvaro Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 ono więc wszystko sie kończy szybciej i niech mi tu nikt nie pisze że dobrze napisany program nie wpływa na żywotność motorka czy napędów , bo to sranie w banie. to jedna rzecz a druga to sposób exploatacji... (styl jazdy i inne "pierdoły") EOT
Pikuś Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 ono, ciezko bedzie Ci zdiagnozowac. Ja mam inny motorek i naped i mam podobnie. Przy wczesniejszym modzie, ktory byl do bani to buda sie chciala rozleciec. Po porpawieniu przez Rogala, problem znikl lecz po kilkuset kilometrach powrocil ale jest juz odczuwalny delikatnie. Mam nowy zestaw dwumasa ze szprzeglem i nie nastapila zmiana, wymienione narazie dwie poduchy tez nei pomoglo. Zostaje do wymiany 2 poduchy z przodu i chyba 2 z tylu albo 4. Musze zadzwonic o koszt i moze wymienic. Czyzby wal powodowal takie wibracje?? Sam bym chcial pozbyc sie tego problemu ale wydaje mi sie ze to nie takie proste.
lioleon Opublikowano 29 Listopada 2007 Autor Opublikowano 29 Listopada 2007 Odnośnie problemów to oczy mam pisać że auto zapie... jak samolot komfort jazdy extra itd. zresztą daję sobie radę więc nie piszę jak podłączyć CB do gniazda zapalniczki. Ale z drugiej strony kupują audi z tego roku nie sądziłem że będę miał takie problemy owszem amortyzatory zawieszenie na to byłem przygotowany, ale nie silnik czy napęd jest tu jakaś lipa ciężka do zdjagnozowania.
alvaro Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 Odnośnie problemów to oczy mam pisać że auto zapie... jak samolot komfort jazdy extra itd. zresztą daję sobie radę więc nie piszę jak podłączyć CB do gniazda zapalniczki. Ale z drugiej strony kupują audi z tego roku nie sądziłem że będę miał takie problemy owszem amortyzatory zawieszenie na to byłem przygotowany, ale nie silnik czy napęd jest tu jakaś lipa ciężka do zdjagnozowania. Koleszko Ty się za bardzo nie podniecaj, napisałem po prostu swoją refleksję na temat 3,0 TDI i tyle... KONIEC OT
Sprinter Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 Seryjny soft do testów i sprawdzenie czy nadal jest objaw. I przestańcie się bać tak tego torsena, niełatwo jest zniszczyć ten napęd. Jak rozumiem macie manuale ? Przy przenoszeniu takich momentów skupiłbym się wtedy na sprzęgle i dwumasie... Ewentualnie jak ktoś dodawał ognia to podpora wału albo jakaś poduszka, z tym że wtedy przy baardzo dynamicznej zmianach biegu byłoby słychać dość mocne walnięcia.
Pikuś Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 Sprinter, a te walniecia to nei sa spowodowane tym, ze wal juz ma luz obracajac go w lewo i prawo?? Podpora do mojego w ASO nie wystepuje. Kiedys slyszalem, ze od Transita pasuje, a koszt calego walu chyba 6 kola Bede chyba wymienial reszte poduszek.
Sprinter Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 Jest podpora, tylko oni to nazywają podporą skrzyni biegów zapewne, bo to na końcu wału jest i nie powinna kosztować więcej jak z 400-500zł. Wątpię żebyś miał tak gigantyczne luzy na wale żeby go miotało. A w ogóle kto Ci podał cenę na wał 6k ? W niemieckich ASO jest do wyrwania za jakieś 3-3,5k zł ori nówka, ale nie słyszałem jeszcze żeby ktoś bezwypadkowo załatwił wał
Pikuś Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 No wlasnie o to chodzi, ze patrzylem w ETCE na fotke i nei ma tego jako czesci. Chyba, ze Ty mowisz o czyms innym i ja. Mi chodzi o to co jest w polowie walu. Moze z cena walu przesadzilem i powiedzial mi 4 tysiaki ale nie mniej napewno.
Sprinter Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 W połowie wału tuż przy przegubie masz chwyt, ale tam się raczej nic nie powinno dziać, bliżej skrzyni masz podporę z poduszką, ta ma prawo się zużyć. Co do ceny wału, to jakiś czas temu miałem to na tapecie do jednej A4 i cena wynosiła nieco ponad 800 ojro w DE, daje to w przybliżeniu 3k zł.
Pikuś Opublikowano 29 Listopada 2007 Opublikowano 29 Listopada 2007 No ta w polowie podobnoe nie wystepuje. Musze oblukac ta przy skrzyni i chyba wymienie te tuleje z tylu przy mechanizmie roznicowym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się