Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie opony do Quattro..kierunkowe czy asymetryczne?


Djcosmo

Rekomendowane odpowiedzi

:quattro: ..kupiłem właśnie opnki Dunlop 3D 205/55/16 94V do mojego audi quattro w którym mam 269kM i około 550Nm...gdy je zakładałem w serwisie oponiarskim napatoczył sie przedstawiciel michelina i stwierdzeniu ze micheliny pilot alpiny sa lepsze do mojego auta bo sa asymetryczne a nie kierunkowe jak Dunlopy 3D a do auta o duzej mocy i momencie lepiej niby przekazuja moc na asfalt opony asymetryczne jak micheliny Pilot Alpin?!! Pomóżcie koledzy zorientowni w temacie...jak to dokładnie jest? kierunkowa czy asymetryczna lepsza do furki z duza moca i momentem i w dodatku z quattro? :quattro::wallbash:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdura. koles po prostu chcial ci wepchnac swoje. wybor opon zalezy od tego po jakich nawierzchniach sie jezdzi. tzn czesciej suchy asfal czy jednak osnierzony. a ogolnie to oponki wybrales bardzo dobre tylko rozmier do mocy troszke nie adekwatny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest ten mocarny 3.0tdi po Vtechu ??

Moim zajął się Rogal...Vtech to szajs podobno..w sumie to i tak silnik cosnierówno pracuje na wolnych obrotach i do Bileska jeszcze jadę poprawić.

bzdura. koles po prostu chcial ci wepchnac swoje. wybor opon zalezy od tego po jakich nawierzchniach sie jezdzi. tzn czesciej suchy asfal czy jednak osnierzony. a ogolnie to oponki wybrales bardzo dobre tylko rozmier do mocy troszke nie adekwatny...

bzdura. koles po prostu chcial ci wepchnac swoje. wybor opon zalezy od tego po jakich nawierzchniach sie jezdzi. tzn czesciej suchy asfal czy jednak osnierzony. a ogolnie to oponki wybrales bardzo dobre tylko rozmier do mocy troszke nie adekwatny...

Mówił ze kierunkowe mogą peknac no i ze nie wytrzymają nawet jednego sezonu przy tej mocy. Ja w sumie wolałem kierunkowe bo podobno sa lepsze na sniegu a to dla mnie najwazniejsze..z tymże auto z quattro jest lekko nadsterowne /tył ma tendencje do zarzucania/ i moze asymetryczne lepiej by tył trzymały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

straszne rzeczy piszesz...

co ma do tego czy opona jest symetryczna czy nie, albo czy kierunkowa do mozliwosci pekniecia?

przeciez tu chodzi tylko o rzezbe bieznika...

zreszta moze byc opona asymetryczna i kierunkowa jednoczesnie (wtedy masz opony prawe i lewe) moga byc po prostu asymetryczne ale nie kierunkowe (mam takie jakies zimowki - tylko glupio bo opony z jednej strony tak jakby "tocza sie w inna strone" i lewa strona jest glosniejsza), a opony kierunkowe po prostu maja okreslony kierunek zalozenia bo ich bieznik jest tak sonstruowany ze odprowadza wode tylko podczas toczenia sie w jedna strone , ale mozesz zamieniac lewa/prawa.

a asymetryczna odprowadza wode zawsze na zewnatrz auta...i tylko tym sie roznia, nie rozumiem co ma do tego przenoszenia mocy czy pekanie? koles chcial Ci wcisnac swoje... normalne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykladem takiej asymetrycznej "nie kierunkowej" jest np. dunlop 3000A

przyjrzyj sie dokladnie bieznikowi, wtedy wyobraz sobie ze na aucie z lewej i prawej obracaja sie one w rozne strony, tak jakby jedna strona ciagle jechala na wstecznym :>

dosyc dziwne rozwiazanie, ale sie sprawdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...