[B5 ACK] Cieknący olej
0

    24 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    dawbor211    0

    Witam. Wczoraj zaprowadziłem swoje audi do warsztatu na wymianę uszczelek pokryw zaworowych po podniesieniu auta na podnośnik zdjęciu osłony załamałem się silnik jest cały obrzygany mechanicy wyczyścili go zmienili uszczelki pokryw i kazali się przejechać zrobiłem rundę i wróciłem na warsztat auto do góry pokrywy suche ale teraz cieknie z napinacza łańcucha rozrządu i korka wlewu oleju. Dlaczego tak jest że po uszczelnieniu jednego leci z drugiego czy silnik ma takie przedmuchy i jeszcze jedno pytanie czy do wymontowania napinacza konieczne jest wyjęcie wałków proszę jakiekolwiek podpowiedzi żebym nie został ograbiony przez warsztat .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Buba    1

    a masz jakies foto??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolego podobny problem przerabiałem.Odpal autko przejedź ze dwa kilometry zatrzymaj się i odkręć korek wlewu oleju na odpalonym jak bedzię słychać powietrzę to do sprawdzenia masz eżektor i całą odmę silnika.Koszt eżektora ja płaciłem 70 zł w aso a koszt uszczelek pod napinacz 35zł komplet na jedną stronę w komplecie jest uszczelka i pół księżyc jego też trzeba wymienić odrazu.Do wymiany tych uszczelek nie potrzeba zdejmować ani wałków ani napinacza trzeba go tylko delikatnie podniesć spokojnie można to zrobić samemu :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    predki74    0

    witam kolega PRZEMEK 2800 ma racje uszczelek pod napinaczem można wymienić samemu koszt 35 a ile radości heheh.Ezektor też zastanawiam się nad wymianą ostatnio coś zamarzło i kopcił jak by palił olej ale jak przestało mrozić to oki pozostaje mi ezektor i zawór odpowietrzający czy ktos wie jak sprawdzić ezektor ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    kamilmlody    0

    Takie rzeczy lubią dziać się w zimie. Odma, nie tylko wyrzuca powietrze, ale też wciąga. W powietrzu jest wilgoć. Miesza się ona w układzie odmy z olejem, powstaje taka biała maź i zamarza uniemożliwiając przewietrzanie skrzyni korbowej. Przeważnie ciśnienie wyrzuci jakis uszczelniacz, wąż albo bagnetem olej wypluje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    martinno    0

    witam kolega PRZEMEK 2800 ma racje uszczelek pod napinaczem można wymienić samemu koszt 35 a ile radości heheh.Ezektor też zastanawiam się nad wymianą ostatnio coś zamarzło i kopcił jak by palił olej ale jak przestało mrozić to oki pozostaje mi ezektor i zawór odpowietrzający czy ktos wie jak sprawdzić ezektor ?

    Witam

    Musisz zdemontować ezektor i sprawdzić czy przepuszcza powietrze,ma przepuszczać w jedną stronę,a z powrotem już nie.

    U mnie był zatkany i nie przepuszczał wcale i za nic nie dało się go przeczyścić,nawet kompresor nie ruszył tego.

    Warto również sprawdzić wszystkie węże gumowe idące do ezektora,bo lubią się dziurawić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    daciek1    0

    witam kolega PRZEMEK 2800 ma racje uszczelek pod napinaczem można wymienić samemu koszt 35 a ile radości heheh.Ezektor też zastanawiam się nad wymianą ostatnio coś zamarzło i kopcił jak by palił olej ale jak przestało mrozić to oki pozostaje mi ezektor i zawór odpowietrzający czy ktos wie jak sprawdzić ezektor ?

    Witam

    o jaki zawór odpowietrzający Ci chodzi?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    daciek1    0

    Aha, dzięki. Czyli rozumiem, że ezektor jest wpięty do przewodu nr 10 i w ten sposób ciśnienie w odmie i w obudowie klawiatury jest regulowane. To też muszę sprawdzić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    predki74    0

    tak z tej śruby odpowietrzającej idzie dalej do ezektora też muszę to wymienić lub spraawdzic

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    daciek1    0

    jeszcze jedno pytanie: czy w tej śrubie odpowietrzającej cos jest, jakaś membrana abo coś innego czy jest w środku pusta? chce to przeczyścić a nie chce zepsuć.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    predki74    0

    Powiem tak jak wymieniałem rurkę od odmy to to rozbierałem tam jest membrana ja to rozebrałem przeczyściłem ale nie wiem czy to spełnia swoją role będę kupował to nowe

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    kamilmlody    0

    Przez -wydaje mi sie podobne urządzenie- zajechałem turbo świeżo po regeneracji w 1.9 DCI. To urządzenie ma za zadanie zmniejsząć dopływ odmy kiedy w dolocie robi sie wieksze podcisnienie, co by nie wysysało oleju. W moim przypadku, byla popekana membrana i nie przymykała odmy. 2200zł w plecy ( dwie pełne regeneracje turbiny).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    daciek1    0

    Przez -wydaje mi sie podobne urządzenie- zajechałem turbo świeżo po regeneracji w 1.9 DCI. To urządzenie ma za zadanie zmniejsząć dopływ odmy kiedy w dolocie robi sie wieksze podcisnienie, co by nie wysysało oleju. W moim przypadku, byla popekana membrana i nie przymykała odmy. 2200zł w plecy ( dwie pełne regeneracje turbiny).

    to znaczy które urządzenie: ezektor czy zawór odpowietrzający?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    kamilmlody    0

    Zawór odpowietrzający. Tam chyba nie ma nawet ów ezektora.

    Najlepiej kupić oil catch tank z filtrem na końcu i po problemach z odmą.. Do tego nie będzie syfić nam przepustnicy.

    A zwlaszcza jesli ktoś ma turbine, polecam na dzien dobry zrobić porządek z odmą.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dawbor211    0

    mówicie że nie trzeba wyciągać wałków do wymiany uszczelek na napinaczu łańcuszka może ktoś opisać dokładniej jak to zrobić bo mój majster jutro będzie rozbierał to może mu coś podpowiem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    zdejmujesz pokrywę zaworów odkręcasz 4 śruby mocujące napinacz(klucz torks chyba 6 lub 5)Podnosisz napinacz najlepiej dużym śrubokrętem płaskim do góry tak z centymetr powinno wystarczyć.Przy wyjmowaniu jak i przy wkładaniu uszczelki trzeba uważać na taki malutki kołek który się znajduje u dołu napinacza co by nie wypadł.Potem unosisz delikatnie uszczelkę żeby zeszła z dwóch małych tulejek i ją wyciągasz.po wyjęciu trzeba wypchnąć gumowy półksiężyc.Potem wszystko odtłuścić i składać z powrotem(proponuje dać trochę silikonu na uszczelkę jak i na półksiężyc i uważać przy zakładaniu uszczelki na ten mały kołek od spodu)jak założymy już uszczelkę i przykręcimy napinacz to jeszcze trzeba odkręcić dwie śruby które trzymają plastikowy okrągły korek z boku głowicy.Trzeba go wyjąć odtłuścić posmarować delikatnie silikonem gdyż tamtędy też możemy mieć wycieki :hi: czas pracy jakieś 4godz na spokojnie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    predki74    0

    potwierdzam co kolega PRZEMEK 2800 napisał sam tak robiłem ostatnio więc przyznaje racje a silikon to musi być dobry Silikon Rheinza kosztuje ok 30 zł taki użyłem i mam spokój .

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    dawbor211    0

    zdejmujesz pokrywę zaworów odkręcasz 4 śruby mocujące napinacz(klucz torks chyba 6 lub 5)Podnosisz napinacz najlepiej dużym śrubokrętem płaskim do góry tak z centymetr powinno wystarczyć.Przy wyjmowaniu jak i przy wkładaniu uszczelki trzeba uważać na taki malutki kołek który się znajduje u dołu napinacza co by nie wypadł.Potem unosisz delikatnie uszczelkę żeby zeszła z dwóch małych tulejek i ją wyciągasz.po wyjęciu trzeba wypchnąć gumowy półksiężyc.Potem wszystko odtłuścić i składać z powrotem(proponuje dać trochę silikonu na uszczelkę jak i na półksiężyc i uważać przy zakładaniu uszczelki na ten mały kołek od spodu)jak założymy już uszczelkę i przykręcimy napinacz to jeszcze trzeba odkręcić dwie śruby które trzymają plastikowy okrągły korek z boku głowicy.Trzeba go wyjąć odtłuścić posmarować delikatnie silikonem gdyż tamtędy też możemy mieć wycieki :hi: czas pracy jakieś 4godz na spokojnie

    Dzięki kolego jutro z rana jadę do warsztatu powiem im co i jak zobaczymy co z tego wyjdzie

    [br]Dopisany: 28 Luty 2011, 01:46_________________________________________________Byłem na warsztacie uszczelki wyjęte zamówione z serwisu został też wyjęty ezektor i nie wiem czy jest zapchany niby przepuszcza powietrze ale trzeba użyć siły. Może ktoś opisać jak powinno przechodzić przez niego powietrze z jakimś oporem czy swobodnie dzięki za pomoc

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    daciek1    0

    Dzisiaj wymieniłem ezektor i zawór odpowietrzający i nadal mam ciśnienie w obudowie zaworów, korek po odkręceniu podskakuje. Z wydechu dymi na biało i czuć smród spalonego oleju. Uszczelniacze zaworowe poszły? Proszę o jakiś dalsze porady

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members