klaymen Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Witam Przedmiot sprawy: Audi A4 ASN, 3.0 V6, 220 KM, wersja amerykańska, 2003 r. Mam taki problem - do jakiegoś czasu zaczął mi się świecić engine check. Po odczytaniu logów VAGiem powstała teoria że to coś z katalizatorem lub sondą lambdą. Dla pewności zrobiłem diagnostykę silnika w Jetroniku we Wrocławiu - teoria się potwierdziła - padnięta grzałka sondy lambdy. Na wydruku z testów sympatyczny pan spisał wszystkie swoje uwagi, przekazał co czynić wg niego dalej - wymienić sondę i zrobić inne rzeczy które jeszcze wyszły. Ponieważ do Wrocławia mam kawałek, a wymiana sondy to raczej niezbyt skomplikowana czynność - postanowiłem zrobić to w autoryzowanym warsztacie Boscha w okolicy. Jednak teraz zaczyna się mały problem - wg moich informacji (google moim przyjacielem ;-) ), informacji od TommyLee (takie samo autko - pozdrawiam Tomek ;-) ) i innych - wychodzi że w mojej wersji auta są cztery sondy: po 2 na jeden katalizator. Jednak jakie było moje zdziwienie w Boschu gdy po podniesieniu auta okazało się że nie ma sondy za katem ?? Po podłączeniu sprzętu pan z Boscha wyjaśnił mi że prawdopodobnie oprogramowanie źle odczytuje położenie czujników: rząd 1 czujnik 1 i rząd 2 czujnik 2 - właśnie ze względu na amerykańskie pochodzenie auta i że diagnosta z Jetronika źle zinterpretował odczyty. Drugą z teorii jest możliwość zmiany układu wydechowego i pominięcie czujników, jednak wydaje mi się to mało możliwe ze względu na to że po zakupie auta nic się nie działo przez jakiś miesiąc lub dwa (jeżeli chodzi o świecenie engine check). Po dodatkowej rozmowie z panem z Jetronika oraz z TommyLee - doszła trzecia teoria: sonda jest mocowana od góry i dlatego może jej nie widać normalnie po podniesieniu auta. Teraz pytanie do fachowców - ile w końcu jest czujników sonda-lambda w tej wersji auta ??? P.S. Dzisiaj kolejna diagnostyka na kolejnym warsztacie - trochę mnie to zaczyna ciągnąć po kieszeni ... Liczę na pomocne wskazówki, z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi. Klaymen
pre_pl Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 cztery sondy według mnie (w amerykańskiej i europejskiej specyfikacji)
poziek Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Są 4 sondy. Która sonda padła wg. Jetronika? Pana Kazia z Bosha bym nie słuchał. Jetronik mówił, że przed katem czy za katem??
klaymen Opublikowano 3 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2007 No i po diagnostyce ;-) Pierwsza rzecz, podstawowa - okazuje się że wersja silnika to jednak AVK a nie ASN jak podałem w topicu - lama ze mnie, ale przyznaję się bez bicia że nie wiedziałem do tej pory gdzie to sprawdzić w aucie, teraz już wiem :-). Po drugie - jednak są dwie sondy regulujące, brak kontrolujących za katami - problem wynikał prawdopodobnie z tego że to jednak wersja amerykańska, gdzie w Ameryce Górnej raczej nie przykłada się tak dużej wagi do kontroli emisji CO2 itp. jak w Europie. Stąd prawdopodobnie tylko 2 sondy przed katalizatorami. Dodatkowo właśnie się dowiedziałem że mam starszą wersję OBD (nie OBDII), dlatego też soft pokazuje "rząd 1 czujnik 1", "rząd 2 czujnik 2" - stąd zła interpretacja diagnosty w Jetroniku. Dziwna sprawa że OBD/OBDII wymyślone w 1996 r. Kalifornii - występuje w starszej wersji w produkcie z 2003 r. na amerykański rynek ...
klaymen Opublikowano 3 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2007 Wiem, lama ze mnie Żałuję tylko że za 250 pln, które wydałem w Jetroniku na pełną diagnostykę - technik popełnił taki "czeski błąd" - mam to zresztą zapisane na wydruku jak byk: "sonda lambda prawa strona za katalizatorem". W Boschu mieli wątpliwości czy to aby na pewno ta sonda, ale na własną odpowiedzialność na podstawie wcześniejszych informacji z Jetronika kazałem ściągnąć i wymienić. Dobrze że nie obciążyli mnie kosztami ściągnięcia tej sondy bo bym już mocniej popłynął z kasą ... Przy najbliższej okazji i tak nie omieszkam zajechać do J. i porozmawiać na ten temat (pomimo "czeskiego błędu" i tak duży szacun dla firmy).
poziek Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 Szacun nie szacun. Zwalili diagnozę, powinni oddać kase. Tego się domagaj.
pre_pl Opublikowano 3 Grudnia 2007 Opublikowano 3 Grudnia 2007 a co to jest 06C 906 265 ? http://www.autopart.com/partsout/2004/AUDI_A4QUATTRO/5132.htm W USA też zwracają uwagę na emisję spalin, zwłaszcza w autach nie ze stanów Tam nawet katalizatory potrafią wymienić na gwarancji, żeby auto spełniało normy emisji. Hmm, no ale w końcu mieli auto na podnośniku i widzieli. Dla mnie trochę dziwne... Może zostały usunięte ?
klaymen Opublikowano 3 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2007 Szacun nie szacun. Zwalili diagnozę, powinni oddać kase. Tego się domagaj. O tym przede wszystkim chcę porozmawiać ;-) - poproszę o "promo" cenę za wjazd na hamownię (jak już porobię wszystko co trzeba z autem). a co to jest 06C 906 265 ? http://www.autopart.com/partsout/2004/AUDI_A4QUATTRO/5132.htm Może zostały usunięte ? [...] No właśnie też sugerowałem się partnumberami z katalogów on-line, tutaj link który dostałem do TommyLee: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/2001/249/57/3160517/ Tylko że ja wtedy szukałem S-L pod ASN - i tak faktycznie wynika że są 4. Natomiast teraz szukając pod AVK - wychodzi że jest tylko jedna: "Lambda probe / (in front of catalyst) / ASN,BBJ,AVK" i nic więcej nie znajduję pod AVK. Ech, jeszcze raz przepraszam za zamieszanie, ale człowiek po prostu uczy się na błędach, szkoda że najczęściej swoich
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się