Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pytanie do posiadaczy AFN najlepiej w serii.


dante0018

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś przegoniłem trochę autko, i coś zauważyłem. A mianowicie tak ok 70 km/h, 4 bieg, pedał w podłogę, auto ładnie się rozpędzało. Przy 4tys. obr wskazówka obrotomierza ledwo ledwo się poruszała dalej. Normalne? Wtedy nie wiem ile dokładnie było, jakieś 150km/h? nie zdarzyłem spojrzeć bo zbliżał się zakręt.

I od 130 jakoś znacznie wolniej się rozpędza, tzn czuć że ciągnie ale dość wolno. Dlatego pytam czy te silniki tak maja i po 110 koniach więcej się nie spodziewać?

Chodzi mi o konkretne spostrzeżenia osób które miały lub mają doczynienia z tą jednostką.

Jestem w trakcie kompletowania sprzętu do vagowania, wiec narazie logów nie mam jak zrobić. Turbo niedawno czyszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam AVG czyli też 110 KM,

i powiem ci tak do 3200 obr. auto ma najlepszy ciąg, ale lekko rozpędza się do 180 km/h

W czym tak naprawdę jest problem?

Mój jest w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn z tego co kojarzę to dalej na 4ce nie pociągniesz ze względu na tzw odcięcie-limiter obrotów przy 4200rpm - już nie pamiętam ale moja tez tak jakoś dziwnie jeździła jechać jechała ale z takimi ograniczeniami a teraz... już nie pamiętam ze względu na zmianę softu.

kiedy był zmieniany filtr paliwa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że w mój AFN jest uzależniony bardzo od tego gdzie "leje" ON, nie raz burza, szatan :polew: a nie raz orlen i już gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje teraz spokojnie bez problemu do 180km/h sie rozpedzi bez zgrzytu, pozniej juz trzeba hulac powyzej 200 troszeczke:P, ale nienarzekam autko super nic tylko lac i cieszyc sie z jazdy:) na wiosne wiruska mu zapodam to zobacze czy cos sie zmieni :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn z tego co kojarzę to dalej na 4ce nie pociągniesz ze względu na tzw odcięcie-limiter obrotów przy 4200rpm - już nie pamiętam ale moja tez tak jakoś dziwnie jeździła jechać jechała ale z takimi ograniczeniami a teraz... już nie pamiętam ze względu na zmianę softu.

kiedy był zmieniany filtr paliwa??

Filtr wymieniony był dawno :embarrassed:

Zabieram się za jego wymiane bo od kiedy są duże mrozy ponownie długo kręci i puszcza bąka dużego po całonocnym postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 180 km/h raczej powinień bez większych problemów sie rozpędzić przeciągnij go na 3 biegu do 120 km/h póżniej 4 do 150 spokojnie i 5 bieg i do tych 180 bez żadnego ale ma iść póżniej już się muśi troszkę bujać żeby te 200 czy może lekko ponad przekroczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że w mój AFN jest uzależniony bardzo od tego gdzie "leje" ON, nie raz burza, szatan :polew: a nie raz orlen i już gorzej...

Od paliwa dużo zależy, tu się zgodzę tym bardziej, że natychmiast czuć przyrost mocy przy dobrym paliwie.

Gorzej jest utrafić dobrą stację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że na niższych prędkościach ciągnie ładnie. Kiepski filtr paliwa może tak spowalniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisał kolega powyżej - filtry to podstawa, od paliwa też dużo zależy. Miałem podobne problemy ale to było związane z przeładowaniem turbo i zakitowanym katalizatorem (obyło się bez czyszczenia, jedynie regulacja na sztandze bo ktoś wcześniej rozkręcił ją na max. i wywaliłem katalizator). Myślę, że najpierw powinieneś kolego podpiąć VAG'a i w logach zapewne okaże się gdzie tkwi problem. W każdym razie, zachowanie Twojego autka nie jest prawidłowe. Mój do 180 km/h idzie żwawo a jak dalej... nie wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem N75 i się zmieniło... Na 2 biegu przy 1800 obr czuć dziure, i ciagnie od 2300 tak, na 4 biegu już wogóle jakos słabo jedzie. jutro zmieniam spowrotem N75, zakupiłem nowy filtr ropy. Jak to nie pomoze, trza bedzie brac sie za logi. Interfejs przyszedł, teraz tylko laptop :gwizdanie:, lektura diagnostyki i jazda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podam przykład mojego autka, AFN 96 rok 208tys przejechane, do 4 tys czuc ze ciagnie bardzo dobrze, pozniej juz jak wiadomo słabnie, ale nie jest to jakis nagły spadem mocy, nic w stylu odciecia czy czegos podobnego. na 4 biegu bez problemu osiągam 170 km/h i jest to w granicach 4500-4600 obr/min.

200km/h osiaga bez wiekszego męczenia się, więcej nie próbowałem. Ogumienie 195/65r15.

U mnie przyczyną slabych osiągów na wyższych obrotach była turbina, a konkretnie zapieczone kierownice, jedno popoludnie relaksującej roboty :D i wszystko chodzi jak trzeba. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie AFN z 1998r. i podobnie, na 4 biegu ciągnie całkiem wyraźnie do 4200 obr/min później kręci jeszcze do ok. 4500 obr/min. Ale od 4200 do 4500 obr/min czuć stopniowy wyczuwalny ubytek mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma sensu pisac że kazdemu ciagnie dosyć żwawo bo to nie ma żadnego odniesienia do stanu faktycznego, dla nie których AFN jest mułem, a dla niektórych rakietą w serii ponieważ maja inne odniesienie do zdrowego przyspieszenia, zrobic filmik + logi i dopiero mozna cos powiedzieć, moze autor wątku poprostu spodziewał sie nieco wiecej po tych 110km :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi dynamiczne na 3 biegu starczą?

Jak uważasz że z autem jest cos nie teges to zrób pełną diagnostyke i wrzuć w odpowiedni wątek :wink4:

Zdrowy AFN do setki ma ok 12s :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dynamiczne na 3 biegu od najniższych obrotów z pedałem w podłodze do końca, każdą grupe pojedyńczo, nie ustawiaj 3 grup na raz :wink4: noi klimatronik wyłącz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...