Skocz do zawartości

Elvis2x

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Elvis2x

Osiągnięcia Elvis2x

0

Reputacja

  1. Są co-najmniej dwie listy kodów klimatronika 1) http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/kody-klimatronika-25/ 2) Kody klimatronika - elektroda.pl Musiałbyś sprawdzić ile masz kodów u siebie i dopasować listę do swojego auta. W pierwszym linku (liście) są również opisy kodów błędów. Mam A4 B5 produkcja 1997 sprzedany jako 1998r. Na moim klimatroniku jest 76 kodów. I numery kodów jedne pasują z 1 listy, a inne z 2 listy. Być może było więcej programów do klimatyzacji, czyli różna liczba kodów, a tym samym numery poszczególnych kodów w innych wersjach były zmieniane. Pod nr 49 mam temperaturę cieczy chłodzącej (2 lista), pod nr 51 stale 90*C (1 lista). Nr 17 prędkość pojazdu (na obu listach ten sam). Nr kodów czujników dziś u siebie posprawdzałem 24 'C w garażu (tam gdzie dało się dojść podgrzałem czujnik w palcach i odczytałem wzrost temperatury na odczycie klimatronika) i są następujące: 57 czujnik wew. konsoli - to mała kratka pod radiem (raczej w obu listach ten sam G 56); 58 (prawdopodobnie z 1 listy G 89) - wg wskazań temperatury, to ten czujnik pod filtrem powietrza kabiny; w razie potrzeby wymiany - wymontować schowek pasażera i trzeba mieć chudą rękę, wymacać czujnik między grodzią a skrzynią wentylacji, przekręcić o 90 stopni i wyjąć; nr czujnika pod filtrem to: 4A0820539 - w ASO - 105 zł; 59 czujnik w zderzaku (raczej w obu listach ten sam G 17) 61 (lista 2) - Temperatura wywiewu na człowieka (klatka piersiowa?)oC - wg kodu błędu 7.1 byłby to czujnik G 109; Dzięki temu wątkowi już wiem, że muszę kupić czujnik 1H0907543A - ktoś go wyjął i nie było wiadomo jaki tam ma przyjść. Na nawiewie na środkowe kratki, czyli ten z kodu 61. Błąd klimatronika 7.1. W ASO 1H0907543A - 120 zł - zamiennik Febi 32809 - około 50 zł. U mnie pod radiem wygląda to tak, widocznie przed-lift Dragon30 nie wiem skąd wziąłeś G 191 - bo ja w opisach błędów widzę G 109 (jest to przy 07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa).
  2. Witam Do osób, które zalały Castrol TAF-X do skrzyni. Jak wygląda ten olej? Przed chwilą takowy zalałem, kupiony z allegro. Sprzedawca ma 99 % pozytywów. Wszystko niby OK. Tylko zamknięcie tych nowych butelek Castrola jest jakieś niepewne. Sam olej wyglądał jak zielona herbata tylko gęściejszy. Jeszcze nie jeździłem więc nie wiem jak biegi będą chodzić. Ale po zalaniu odkręcam zakrętkę i co :gwizdanie: zakrętka zeszła razem z zabezpieczeniem nie uszkadzając go. Przykręciłem z powrotem i nawet nie ma śladu, ze zakrętka była ruszana. Więc jeśli chodzi o jakość zakrętki - to równie dobrze mogła tam być zielona herbata jak i oryginał TAF-X.
  3. Panowie, a czy istnieje jakiś sposób na odróżnienie dobrego oleju - od kiepskiego (np. i przede wszystkim podróbki). Po zalaniu, np.: po pracy silnika, osprzętu ?? Bo jak słyszałem np. Castrola jako popularną markę, częściej podrabiają. Opakowanie będzie takie samo, ale zawartość już nie. Więc czy istnieje jakiś pozalaboratoryjny sposób, czy raczej to kwestia odczuć. W poprzednim aucie lałem Castrol Magnatec 10W40, do A4 wpierw zalałem też Magnatec, ale po 4 tys. wylałem i po lekturze tego tematu przeszedłem na Motul 8100 X-cess. Tylko hydro mi dzwoni, co mnie nieco drażni.
  4. U mnie AFN z 1998r. i podobnie, na 4 biegu ciągnie całkiem wyraźnie do 4200 obr/min później kręci jeszcze do ok. 4500 obr/min. Ale od 4200 do 4500 obr/min czuć stopniowy wyczuwalny ubytek mocy.
  5. Darecki20005, o jakim mrozie wspominałeś ? Mam starszy model silnika bo AFN, ale proponuję sprawdzić Vagiem blok 0000, a dokładniej kąt wtrysku. W moim silniku świece żarowe grzeją dopiero poniżej +5 *C. Miałem kłopot z odpalaniem silnika już poniżej +15*C. I winny był właśnie kąt wtrysku, był zbyt niski około 16-18*, a norma jest powyżej 50*. Sprawdziłbym jeszcze ten trop - pod kątem twojego silnika. Powodzenia.
  6. Jest to dobry opis foto, tyle że kostka opisana w puncie 5 jest niewłaściwa. U mnie Audi A4 Avant z przełomu 1997/1998r i silnikiem AFN. W tej kostce mam 4 przewody, dwa 12V i dwa 6V. Przytykanie tam przewodu od sterownika powodowało niekontrolowane impulsy na pompce c.z. Rozwiązałem problem dopiero po przeczytaniu obecnego tematu, a dokładniej wątku kolegi "witux". Tutaj dziękuje koledze za info że były dwa rozwiązania: - pierwsze 1995/1996 do połowy 1997r. - drugie od połowy 1997r. wzwyż, dwa przewody sterujące przez masę (-). W moim przypadku całość zlokalizowałem w kostce nr 1 w rzędzie 1; w foto-historii zaznaczonej jako pkt 3. Z tym że mam nieco inną kostkę niż ta z fotek (wtyczkę rozebrałem na trzy części (jak klocki lego) zanim dostałem się do przewodów). U mnie górny rząd pinów: 1 pin od lewej - przewód szary z białym paskiem - otwiera zamki i przy dłuższym impulsie również szyby (nie szukałem czy jest dodatkowy przewód otwierający tylko zamki); 3 pin od lewej - przewód brązowy z białym paskiem - domykanie szyb (UWAGA przewód z drugiej strony kostki był już czerwony z brązowym paskiem - czyli jak na foto-historii); 5 pin od lewej - przewód żółty z niebieskim paskiem - zamykanie zamków (bez domykania szyb). UWAGA następna ! - pompka posiada własny sterownik i zasilanie. Tym samym wystarcza krótki impuls w celu zamknięcia lub otwarcia zamków. U siebie początkowo ustawiłem zworkę w zakupionym sterowniku CARPROTECT BX40, na pompkę pneumatyczną 3,5s impuls, co powodowało otwieranie szyb niemal na całość. Po przestawieniu zworki na sterowanie elektryczne impuls 0,5s - otwiera tylko zamki nie ruszając szyb. Wszystko sterowane minusem (masą). Do sprawdzenia poprawności pinów, przydaje się miernik z żarówką jak kolega wcześniej pisał by nie popalić bezpieczników
  7. Witam U mnie od zaświecenia kontrolki zrobiłem 10-20km i do baku weszło 57 Litrów. Na razie pierwsze zdarzenie bo auto mam dopiero od miesiąca. A już myślałem, że dystrybutor dolicza litrów , bo jakoś nie pasowały mi 3 litry rezerwy. A tu nowinka jest 62 L (miałem błędne informacje 60L). :gwizdanie: Pytanie pewnie nieaktualne, ale podpowiedź może się komuś przyda. Buczeć w prawym tylnym nadkolu może jeszcze kompresor powietrza od centralnego zamka. Ja miałem pękniętą końcówkę rurki i buczało po każdym zamknięciu jak i otwarciu zamka drzwi.
  8. Witam kierowców Audi. Mam na imię Marek. Od tygodnia stałem się posiadaczem Audi A4 B5 Avant 1,9 TDi 110PS, z 1998r., w sumie kupiłem auto przez przypadek i obecnie staram się jak najwięcej dowiedzieć o swojej A4.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...