SebMis Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Regeneracja Odbłyśników w B5 II lift. W mojej ksenony jakoś dziwnie zaczynały świecić coraz słabiej, postanowiłem więc je wymontować i sprawdzić co jest nie tak. Okazało się że odbłyśnik jest wypalony z jednej strony, więc po lekturze w sieci różnych for zdecydowałem się na regenerację. Z pomocą przyszedł mi kolega wit.s (wielkie podziękowania) który udostępnił mi swoje powypadkowe lampy w których o dziwo odbłyśniki były bardzo podobnie wypalone do moich, wnioskując po tym że kilku kolegów może mieć podobne problemy postanowiłem zamieścić ten minifaq jak zregenerować sobie odbłyśniki. Zaczynamy: Demontaż lamp. potrzebny klucz to Torx 30 o długości ok. 15cm. wykręcamy 3 śrubki dwie widoczne nr.1 i jedna nr.2 za lampą w głębi (tak jak pokazane kluczem nr.3) po odpięciu dwóch wtyczek (światła i kierunkowskazy) wyjmujemy lampy ruchem jak na rysunku, najpierw na zewnątrz auta potem lekko przekręcamy lampę do siebie. trzeba to tak zrobić aby nie uszkodzić cycuszka nr. 2 pokazanego na poniższym rysunku, podczas zakładania lampy należy pamiętać aby dobrze nim wcelować w odpowiednie miejsce. teraz jak lampki mamy już na stole to je rozbieramy rozłożenie lamp otwieramy pokrywę żarnika ksenonowego odpinając klips 2 i wyjmując pokrywę z uchwytu 1. demontujemy żarnik poprzez przekręcenie odwrotnie do wskazówek zegara i zdjęcie złączki: następnie odpinamy haczyki mocujące żarnik 2 i 3 i ostrożnie wyciągamy sam żarnik 1: do odkręcenia przetwornic potrzebny jest torx z dziurką (nie wiem jaki ma symbol ten klucz ja kupiłem jakiś zestawik w castoramie za 10PLNów i były tam różne dziwne końcówki) odkręcamy 6 wkrętów teraz będziemy potrzebować nóż do tapet, będziemy musieli wyciąć kawałek plastiku, który notabene chyba nie jest potrzebny, lecz żeby mieć spokojne serce po całej operacji w prosty sposób możemy go wkleić na swoje miejsce. Wpadłem na ten pomysł przypadkiem ponieważ w jednej z lamp już miałem go wyciętego więc pewnie ktoś już coś przy tym grzebał. Tniemy po zaznaczonej linii (oczywiście równo), trzeba to zrobić przy samej krawędzi, bo inaczej nie wyjmiemy odbłyśników. odkręcamy 3 śrubki mocujące soczewkę z odbłyśnikiem: następnie zdejmujemy zapinki po dwie na stronę (w żółtym kółeczku) wsuwamy płaski śrubokręt zgodnie ze strzałeczką niebieską i podważamy ruchem w dół (czerwona strzałeczka) następnie obracamy całą soczewkę o 180st. i ściągamy dwie kolejne zapinki UWAGA! należy zapamiętać jak jest ustawiona przesłona pomiędzy odbłyśnikiem i soczewką, aby nie założyć jej odwrotnie (tak jak ja to zrobiłem za pierwszym razem i światła świeciły mi tylko w niebo ) teraz troszkę zabaw manualnych i wyjmujemy z lampy w kolejności przysłonkę, soczewkę i na koniec odbłyśnik, trzeba się chwilkę pogimnastykować żeby znaleźć za pierwszym razem sposób jak go wydostać z wnętrza. Jak już mamy odbłyśnik(i) na zewnątrz to wysyłamy/zawozimy je do zakładu który to robi, w Warszawie znalazłem taki zakład: ZELMOT niestety zakład już nie istnieje wpiszcie u wujka googla "regeneracja adbłyśników reflektorów", mnie kosztowało to 50pln/szt. tak wyglądają odbłyśniki przed i po regeneracji, zdjęcie nie oddaje niestety całego efektu bo lustro raczej trudno się fotografuje Jak już dostaniemy zregenerowany nasz odbłyśniki to musimy wszystko poskładać w kolejności odwrotnej do rozkładania, pamiętać należy aby nie dotykać odbłyśników rękoma, tłuszcz bardzo niszczy ich powierzchnię. Jak macie jakieś pytania uwagi to śmiało.
Mad_MAX Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Super FAQ ale jak rozpoznac ze akurat moje odblysniki sa juz do regeneracji ?? czy to nie np. szklo klosza lampy jest juz do regeneracji? Bo zabawy troche jest z tym Bo u mnie sprawa wyglada tak ze jak swiece na sciane to linii praktycznie nie widac , sa rozmyte i nie wiem czy to wina odblysnikow czy moze szkiel lampy ?? Z gory dzieki za jakies podpowiedzi
SebMis Opublikowano 4 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2007 szkło raczej nie wprowadza aż takich zniekształceń, musiało by być strasznie porysowane, ale to akurat widać by było, jest jeszcze szansa że żarniki się kończą, ale to też łatwe do zweryfikowania
Mad_MAX Opublikowano 4 Grudnia 2007 Opublikowano 4 Grudnia 2007 Zarniki sa nowe Na scianie widac tak troche ta linie ale jest bardzo rozmyta
kris_lpgcars Opublikowano 26 Grudnia 2007 Opublikowano 26 Grudnia 2007 na jednej z fotek widac ze na odblysnikach sa numery czesci wiec pytanie do kogos kto jest w posiadaniu etki jak moge sie dowiedziec numer czesci do mojej A4. Z gory wielkie dzieki za pomoc
SebMis Opublikowano 27 Grudnia 2007 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2007 odbłyśnik nie istnieje jako osobna część
kris_lpgcars Opublikowano 28 Grudnia 2007 Opublikowano 28 Grudnia 2007 wiec pytanie do kogos kto bawil sie w rozbieranie lamp, interesuje mnie material z jakiego sa wykonane? myslalem zeby je pochromowac dostepnymi metodami
mazzy Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 u mnie rowniez jest rozmyta linia na scianie. Wiem na 100% ze mam odblysniki do regeneracji poniewaz rozbieralem soczewki. Zawiozlem odblysniki w Szczecinie do regeneracji, ale okazalo sie sie na miejscu nie robia tylko wożą do Poznania co czwartek. Pozniej Poznan przysyla gotowe zregenerowane odblysniki do Szczecina i mozna je sobie odebrac. Koszt 40 zl za sztuke. W razie czego moge dac namiary na serwis. Po czym poznac ze zarniki sie koncza ? Bo moje Xenony generalnie bardzo slabo swieca. Na poczatek mam zamiar zregenerowac odblysniki bo na pewno sa zuzyte. Ale jak sprawdzic zarniki ?
SebMis Opublikowano 4 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2008 zaczynają świecić na pomarańczowo i podczas włączania czasem kilka razy mrugną, jak padająca świetlówka
Jarek_b2 Opublikowano 12 Lutego 2008 Opublikowano 12 Lutego 2008 niestety kolego odbłyśnik chyba nie występuje jako osobna część sprawdzałęm w programie ETOS.[br]Dopisany: 12 Luty 2008, 16:03 _________________________________________________Mam jeszcze takie pytanie, Czy odbłyśniki można wyczyścić w jakiś sposób aby ich nie uszkodzić. Bo u mnie jedna lampa słabiej świeci ale jest brudna w środku. tzn szkło i chyba soczewka, czy przez to ze jest brudna (nie byłyszczy sie jak nowa, tylko jest lekko matowa ale to wina chyba tego że mi czesto parowała) Xenon może świecić prawie połowe słabiej
SebMis Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Opublikowano 15 Lutego 2008 też mi się wydawało że odbłyśnik jest brudny, wyglądał jak przykurzony, ale po dotknięciu go szmatką "kurz" zszedł i została czarna plama, okazało się że nie był to kurz tylko tak zepsuta już powłoka odbłyśnika, jeśli już musisz spróbować to przedmuchałbym sprężonym powietrzem. Samą soczewkę chyba można wyczyścić miękką szmatką (ewentualnie płynem do mycia naczyń), ale wątpię czy coś pomoże?
Squdow Opublikowano 15 Lutego 2008 Opublikowano 15 Lutego 2008 a czy ktoś soe orientuje jak wygląda sprawa żywotności zregenerownego odblyśnika ? słyszałem ze zycie jest 3 razy krótsze i 3 razy gorsze w skutkach
SebMis Opublikowano 15 Lutego 2008 Autor Opublikowano 15 Lutego 2008 nie wydaje mi się, moje były robione nie w garażu u pana henia, tylko w normalnej fabryce gdzie produkują takie elementy, więc teoretycznie powinny być jak nowe. co masz na myśli pisząc 3x gorsze w skutkach??
Squdow Opublikowano 15 Lutego 2008 Opublikowano 15 Lutego 2008 co masz na myśli pisząc 3x gorsze w skutkach?? nie wiem jak robi pan Henio ale kumplowi tak zaśniedziały po 2 latach ze te oryginalne 8 letnie to był rarytas przy nich dodam może ze to nie było w ksenonach a w zwykłych reflektorach a w miedzy czasie dowiedziałem sie ze sekret tkwi w zdarciu poprzedniej powierzchni przed nałożeniem nowej a przynajmniej tak powiedzieli chłopaki z innego warsztatu zobaczymy za półtora roku czy znów mu pójdą
djid Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Hej, mam pytanko : czy odbłyśnik jest metalowy ? z góry dzięki za pomoc pozdr.
Kowicz Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 Witam Ja mam taki problem że jedna lampa jest z 2000r a druga z 2006r no i jak wiadomo jest różnica, nowsza jest czyściutka i świecąca a ta starsza trochę przyszarzała. Jak można odświeżyć cały środek lampy, są jakieś środki? A może lepiej oddać do firmy która się tym zajmuje? np: http://moto.allegro.pl/sklep/2455976_reflektory_regeneracja_naprawa_xenon Pozdrawiam
SebMis Opublikowano 18 Maja 2008 Autor Opublikowano 18 Maja 2008 jak Ci to zrobią za 50pln, to ja bym się nie zastanawiał tylko skąd ta rozbieżność ceny u nich ??
Kowicz Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 A oto ich odpowiedź na moje pytanie: "to nie kwestia czyszczenia należy nalożyc nową warstwę czyli zregenerować, cena regeneracji soczewki wraz z całym reflektorem to 180zł, reflektor uzyskuje 95% wyglądu nowej bo reszta zależy w jakim stanie jest klosz po zewnętrznej, w środku będzie to 100% bo to metoda napawania - tak jak w fabrycznym. POZDRAWIAM" Trochę dużo ale może warto, kwestia tylko czy po tym zabiegu nie będzie odwrotnego problemu że regenerowana lampa będzie nowsza od tej 2letniej chociaż ona wygląda wg mnie jak nówka. A może ktoś z Was próbował samemu czyścić starszą lampę w środku? Gdzieś czytałem że można wlać wodę z płynem do naczyń i wypłukać a potem kompresorem wysuszyć, myślicie że to coś da?
SebMis Opublikowano 19 Maja 2008 Autor Opublikowano 19 Maja 2008 zrób tak jak opisałem, sam rozbierz reflektor i wyślij odbłyśnik do regeneracji, na pewno wyjdzie duuużo taniej, jeśli nie masz skorodowanego to za 40 - 50 PLNów będziesz miał nową powłokę, jeśli będzie bardzo skorodowany to pewnie kilka plnów więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się