Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Wymiana napinacza i paska wielorowkowego w A4 B7 1,9tdi BKE


żbik

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wymienić napinacz paska wielorowkowego w przypadku A4 B7 z silnikiem 1,9 tdi BKE - czy przód trzeba odsuwać czy się dojdzie? Szukałem na forum, ale o tym silniku nic na ten temat nie znalazłem. Hałasuje mi na wolnych obrotach, jak dodam troszkę gazu to ustaje i jak skręcam to słychać popiskiwania paska.. Podzielcie się wiedzą na ten temat bo nie wiem jak się za to zabierać.. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sobie poradziłem bez demontażu pasa przedniego trochę ciasno ale da się zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się go odkręca? Alternator trzeba wyjąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem - szukałem, ale o BKE nie było tematu, a napinacz jest inny - dlatego pytam by się przekonać czy jest tak samo czy może są jakieś inne niespodzianki. Ale dzięki kolego za link, znalazłem tam też jedno zdanie o BKE..;) Jeśli ktoś ma coś w tym temacie jeszcze do dodania odnośnie tego silnika to zapraszam. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba nic wyciągać,jest ciasno ale da się zrobić,z tylu jest sruba do wykrecenia i z tego co pamietam pomocne było zdjecie plastikowej oslony na rozrzad przy wyciaganiu napinacza bo inaczej będzie ciężko wyciągnąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co polecacie z części zamiennych, tzn. jakie marki:

Napinacz: Ruville (95 zł), Skf (125) czy INA (105)?

Pasek: Gates (50), ContiTech (57) czy może Dayco (77 ale to cena z innego sklepu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio podobne objawy, napinacz mi stukał na wolnych obrotach i przy max. skrecie kół.

Wystarczyła wymiana sprzęgła na alternatorze, było całkowicie zablokowane

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo zapodał link do napinacza ze starszego rozwiązania rozrządu.

żbik napinacz da sie zdemontować bez odsuwania przodu. Demontujesz pasek przez zsunięcie z napinacza (trzeba go nacisnąć - zluzować pasek) potem odkręcasz napinacz.

Przy okazji sprawdź sprzęgiełko alternatora - wirnik ma wykonywać niewielki obrót kiedy pasek juz się zatrzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie kolego. Już się z tym uporałem. Napinacz był ok, wymieniłem tylko rolkę napinacza na nową. Alternatora nie trzeba było wyciągać do napinacza ani osłony paska rozrządu, trochę ciasno ale ładnie wychodzi. Ten hałas na wolnych obrotach to była jednak wina sprzęgiełka alternatora tak jak kolega turecki69 pisał - przy okazji wymieniłem od razu pasek, dolną rolkę odwracającą i łożyska w alternatorze, bo lekko szumiały i jest gitarka :good:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...