Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Metaliczny podźwięk a plecionka.


marec-ki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu mam pewien problem z moim A4 B6. Najpierw zaczęło się od cichego metalicznego dźwięku, który z biegiem czasu się pogłębił. Ten metaliczny podźwięk występuje przy dodawaniu gazu w przedziale 1000-2200rpm i chwilę po puszczeniu gazu. Dodatkowo nasiliło mi się jeszcze buczenie i jakiś rezonans przy dodawaniu gazu w przedziale 1700-2000rpm. Jak czytałem w necie o takich objawach to często pojawiała się w odpowiedziach plecionka jako możliwy powód (w jednym i drugim przypadku). Na moją plecionkę kapie olej z EGR (który będę zaślepiał w weekend), co mogło się przyczynić do jego szybszego zużycia. Ten metaliczny podźwięk to coś w rodzaju metalowych kulek wrzuconych do woreczka i potrząsanie nim.

Czy faktycznie plecionka może powodować i jedne i drugie objawy ? dodam, że jak zdejmę z gruszki od turbo ten wężyk dam przygazówkę to tego metalicznego dźwięku nie ma.

Jaką plecionkę mam kupić aby była trwała ? dzwoniłem do TOM77 to ma jakąś za 60zł niby VW (muszę raz jeszcze dodzwonić i się lepiej dopytać). Na allegro są plecionki po 40zł i 90zl(niby na pierwszy montaż szły, jakiejś firmy na H bodajże). Jaki wymiar ma plecionka do A4 B6 AWX Avant ? czy wymiary mogą się różnić w tym modelu i nadwoziu ?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo u siebie-metaliczny pogłos i ryczenie.Muszę się zebrać i wymienić plecionkę.Ewidentnie ona daje takie objawy bo ma za zadanie tłumić drgania,a skoro jest uszkodzona to rezonans idzie na całą budę.Co do wymiaru to nie pomogę,ale ważna jest również średnica jak i długość.Podjedz do jakiegoś tłumikarza i spytaj czy Ci to ogarnie i za ile.Mi krzyknął 100 robota+50 plecionka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się panowie aby plecionka dawała taki głos ja właśnie jestem po wymianie tej plecionki bo przegniła i dalej jest taki dźwięk a więc dzisiaj zajrzę do katalizatora bo wydaje mi się że jest pusty i to właśnie on wydaje te dźwięki ale na 100 procent nie jestem jeszcze pewien jak będę wiedział to napiszę, Ja zapłaciłem za plecionkę i wymianę 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem podobny problem okazało się że termiczne osłony nad ukł.wyd. były obluzowane :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ale założyciel tematu ma B6.......... Nie wydaje mi się że w każdym silniku objaw oznacza to samo.

pzr

masz rację ale to co napisałem najłatwiej sprawdzić :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie może głupie pytanie. Czy chodzi o tę plecionkę, która znajduje się po lewej stronie od osłony silnika jak się stoi przed autem (jak się patrzy od góry oczywiście)? Da się sprawdzić empirycznie jej zużycie? Objawy mam podobne co autor wątku, więc szukam przyczyny.

Tak u mnie to wygląda, jak widać nie kapie na nią nic i ma się chyba dobrze. Ocenę pozostawiam bardziej wtajemniczonym.

a3782c08e3d61570.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie może głupie pytanie. Czy chodzi o tę plecionkę, która znajduje się po lewej stronie od osłony silnika jak się stoi przed autem (jak się patrzy od góry oczywiście)? Da się sprawdzić empirycznie jej zużycie? Objawy mam podobne co autor wątku, więc szukam przyczyny.

Tak u mnie to wygląda, jak widać nie kapie na nią nic i ma się chyba dobrze. Ocenę pozostawiam bardziej wtajemniczonym.

a3782c08e3d61570.jpg

wizualnie tego nie ocenisz sprawdź czy Ci rura z tyłu drga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie może głupie pytanie. Czy chodzi o tę plecionkę, która znajduje się po lewej stronie od osłony silnika jak się stoi przed autem (jak się patrzy od góry oczywiście)? Da się sprawdzić empirycznie jej zużycie? Objawy mam podobne co autor wątku, więc szukam przyczyny.

Tak u mnie to wygląda, jak widać nie kapie na nią nic i ma się chyba dobrze. Ocenę pozostawiam bardziej wtajemniczonym.

a3782c08e3d61570.jpg

wizualnie tego nie ocenisz sprawdź czy Ci rura z tyłu drga

z tylu czyli chodzi o tlumik koncowy? bo u mnie tlumik koncowy troche drga i tez mam objaw buczenia przy 2000 obr i zastanawiam sie czy to nie ta plecionka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam takie może głupie pytanie. Czy chodzi o tę plecionkę, która znajduje się po lewej stronie od osłony silnika jak się stoi przed autem (jak się patrzy od góry oczywiście)? Da się sprawdzić empirycznie jej zużycie? Objawy mam podobne co autor wątku, więc szukam przyczyny.

Tak u mnie to wygląda, jak widać nie kapie na nią nic i ma się chyba dobrze. Ocenę pozostawiam bardziej wtajemniczonym.

a3782c08e3d61570.jpg

wizualnie tego nie ocenisz sprawdź czy Ci rura z tyłu drga

z tylu czyli chodzi o tlumik koncowy? bo u mnie tlumik koncowy troche drga i tez mam objaw buczenia przy 2000 obr i zastanawiam sie czy to nie ta plecionka...

tak chodzi o tłumik końcowy wymień plecionkę :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...