kula Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Ruszając z jedynki mam w momencie, w którym zaczyna brać sprzęgło i dociskam gaz krótkotrwałą telepkę na budzie samochodu. Jak ruszam spokojnie beza gazu wyłącznie puszczając sprzęgło problemu nie ma. Podobne, ale znacznie delikatniejsze wibracje czasami mam przy zmienie z jedynki na dwójkę. Wiem, że zaraz wszyscy będą podejrzewać koło dwumasowe, ale brakuje mi takich objawów jak ogólna telepka na wolnych obrotach, nie słayszę żadnych niepokojących dzwięków wyłączając silnik. Proszę o podpowiedź co to może być? Słyszałem, że nawet stare gumki od tlumika mogą dawać taki efekt. I jeszcze jedno, wiecie jakie są zalecenia związane z wymianą oliwy w skrzyni biegów (manual). Co ile km się to robi?
kileeer Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Ruszając z jedynki mam w momencie, w którym zaczyna brać sprzęgło i dociskam gaz krótkotrwałą telepkę na budzie samochodu. Jak ruszam spokojnie beza gazu wyłącznie puszczając sprzęgło problemu nie ma. Podobne, ale znacznie delikatniejsze wibracje czasami mam przy zmienie z jedynki na dwójkę. Wiem, że zaraz wszyscy będą podejrzewać koło dwumasowe, ale brakuje mi takich objawów jak ogólna telepka na wolnych obrotach, nie słayszę żadnych niepokojących dzwięków wyłączając silnik. Proszę o podpowiedź co to może być? Słyszałem, że nawet stare gumki od tlumika mogą dawać taki efekt. I jeszcze jedno, wiecie jakie są zalecenia związane z wymianą oliwy w skrzyni biegów (manual). Co ile km się to robi? A ja bym jednak sprawdził ten dwumas.
kula Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Opublikowano 2 Marca 2011 Czy sprawdzenie czy powyższe objawy to dwumas wymaga rozebrania całego samochodu? Czy są inne mniej inwazyjne metody diagnostyczne w tym temacie?
agentsmith Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 Podczepię się pod temat.. U mnie występuje takie coś TYLKO na zimnym silniku. Przy ruszaniu z jedynki czuć takie szarpanie lekkie. Żadnych innych objawów nie ma. Reszta biegów w porządku, na wolnych obrotach żadnych wibracji, przy gaszeniu silniku nie trzęsie mocno, jak wciskam sprzęgło także nie ma żadnych dziwnych dźwięków. Dodam, że jak się silnik trochę nagrzeje objaw ustępuje. Ciekawe co to? A.. sprzęgło wymieniane jakoś w listopadzie (bez dwumasy).
michcio1985 Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 mam to samo, raz jest raz nie,ogólnie d*pa.u siebie obstawiam dwumasa do wymiany.pozatym jest gdzieś na forum wątek o tym i tam jest wyraźnie stwierdzone że winowajcą jest dwumasik(czyt.2tysiak;)
agentsmith Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 No ale z drugiej strony u mnie nie ma żadnych innych objawów dwumasy... Więc dlatego myślałbym o czymś innym. I z ta ceną bez przesady - koło dwumasowe można mieć w granicach 1100-1200 zł
lukaszlsw Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 Mam identyczny problem, trzęsie tylko na zimnym przy ruszaniu, złapie 80-90 stopni i już elegancko. Czyli co dwumas do wymiany? Czy do b6 można wrzucić całe sprzęgło od 1Z albo ogólnie wypierdzielić ten dwumas? Mam zamiar w przyszłości dość znacznie podnieść moc auta co wiąże się z wymianą sprzęgła..
michcio1985 Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 No ale z drugiej strony u mnie nie ma żadnych innych objawów dwumasy... Więc dlatego myślałbym o czymś innym. I z ta ceną bez przesady - koło dwumasowe można mieć w granicach 1100-1200 zł no tak ale wespół zespół ze sprzęgłem do AVF-a(moje jeszcze oryginalne) wyjdzie 2tysia za same części u mnie problem jest i na ciepłym i na zimnym,pozatym delikatne szuranie słychać z tamtych okolic,drży pedał po delikatnym wciśnięciu.wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują na dwumas. u kolegów u których telepie na zimnym mogą kuleć pompowtryski,także zalecam pełną diagnostyke w tym kierunku.na początek zróbcie prosty test drogowy, na 4 lub 5 biegu mając ok 1600obr wciśnijcie gaz w podłoge i trzymajcie do ok 2400 obrotów,jeżeli w przedziale 1700-2000 będzie drżeć silnik to pompki do czyszczenia lub w gorszych przypadkach na stół. pozdrawiam [br]Dopisany: 18 Marzec 2011, 17:31_________________________________________________a co do wywalenia dwumasa to ponoć można ale gra nie warta świeczki,bo koszt bardzo zbliżony a jednak nowy dwumas też sporo wytrzyma.
agentsmith Opublikowano 18 Marca 2011 Opublikowano 18 Marca 2011 Oho.. to kolega mnie nie pocieszył tymi pompowtryskami.. :/ Dzisiaj albo jutro sprawdzę jak z drżeniem podczas jazdy i dam znać co i jak.[br]Dopisany: 18 Marzec 2011, 18:24_________________________________________________I zrobiłem test o którym kolega michcio1985 mówił. Sprawdziłem z ciekawości biegi od 3 do 6 i... nic. Żadnych szarpnięć nie było. NIc nie drżało ani nie telepało. Czyli pompki odpadają...
michcio1985 Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 to git przyjrzyj sie poduszkom pod silnikiem i pod skrzynią,one też odpowiadają za płynny start i zmiane biegów.
agentsmith Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 Poduszkę pod skrzynią wymieniałem kilka miesięcy temu i pod silnikiem wtedy były ok. Ale przy okazji sprawdzę jeszcze raz
lukaszlsw Opublikowano 19 Marca 2011 Opublikowano 19 Marca 2011 Koledzy w innym wątku pisali że problemem może być tarcza sprzęgła. Przy dwumasie byłyby jeszcze inne objawy, a u mnie dzieje się to tylko przez 5min jazdy na zimnym silniku. Pompki też raczej wykluczyłem, bipy są w miarę dobre.Podczas przyspieszania na 5 biegu z niskiej prędkości zero stuków,szarpań itd
celin Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Witam. Mam nastepujący problem w B6 130"koni" na 4 i 5 biegu samochód sie muli,chce przyspieszyc a nie moze sa skoki co może byc przyczyną.
agentsmith Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 Powiem Wam, że u mnie od kilku dni objawy ustały. Jest coraz cieplej - to jest przyczyna. Dziwne ale tak jest. Zaznaczę, że mi szarpało tylko przy ruszaniu z jedynki i tylko na zimnym silniku przy pierwszym w ciągu dnia uruchomieniu silnika. Po nagrzaniu nic. I powtórzę się - nie ma żadnych innych objawów dwumasy.
luzur Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Koledze telepało przy ruszaniu wozem, myśleliśmy że to dwumas, a padnięty był przegub wewnętrzny na dłuższej półosi. Tyle że to był Galaxy TDI więc silnik poprzeczny...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się