Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Dziwny osad


intel18

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich dzis wymieniałem uszczelke pod pokrywa zaworów i przezyłem szok cała pokrywa była pokryta w takiej jasnej mazi było tego fuul co to moze byc? skad to sie bierze? nie wiem co mam teraz zrobic ?? posiadam audi 1.6 benzyne z 96 r 101 km bez zadnego chipowania. http://img716.imageshack.us/img716/5672/hkhhihih.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co ja nigdy u siebie nie zdejmowałem pokrywy zaworów ale jak wyciągnę bagnet olejowy to takie coś mam na bagnecie co zimę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest standard. Woda skrapla się na pokrywie, a gdy miesza się z oparami oleju, on się ścina. Wyszysc dokladnie odme z tego, bo mialem przypadek w jednym aucie, ze cos takiego zamarzlo w odmie i bagnetem wypluło cały olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu :wink4: w związku z tym osadem należy częściej wymieniać olej czy dać sobie spokój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dogrzewaj auto i dobrej jakości olej lej. [br]Dopisany: 03 Marzec 2011, 16:08_________________________________________________oleju czesciej nie wymieniaj bo nie ma sensu. tak się robi poprostu czasem takie masełko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz normalna tak jak piszą koledzy. Wpływ na to ma niedogrzewanie auta oraz kijowy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz normalna tak jak piszą koledzy. Wpływ na to ma niedogrzewanie auta oraz kijowy olej.

Wiem, że jak się robi krótkie odcinki to tak się dzieje. Chodzi mi o to czy przy czymś takim jest wskazana częstsza wymiana oleju?

Nie wiem, może się mylę ale czy np. ten osad nie będzie miał złego wpływu na elementy silnika np. Wariator.

Kiedyś słyszałem rozmowę mechaników z ASO jak rozmawiali o tym że wymieniają olej dwa razy w roku (przed i po zimie) i nie z przebiegu a właśnie z tego że robią krótkie odcinki. Nie wiem, może to zbytnia nadgorliwość a może jest w tym jakaś prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną tak dużej ilości emulsji mogą być :

1.Niewłaściwa eksploatacja :

-jazda na bardzo krótkich odcinkach (poniżej 2-3 km) , na tyle że silnik nigdy nie osiąga

pełnej temperatury 90 stopni.

-jeżdżenie mało dynamiczne na małych obrotach, co sprzyja zbyt wolnemu nagrzewaniu się silnika

-notoryczne jeżdżenie na małej ilości paliwa w baku( przy niskich temperaturach optymalnie

jest utrzymywanie stanu powyżej połowy baku)- po jakimś czasie w paliwie masz dużo wody

która skrapla się w baku z powietrza które napowietrza bak

2.Uszkodzenie :

-układu chłodzenia (termostat, stary lub niewłaściwy płyn, słaba pompa układu chłodzenia) i silnik za długo osiąga 90 stopni lub wcale (przy nawet dużych mrozach w benzynie po 2-3 km ma być

pełna temperatura)

-uszkodzona uszczelka pod głowicą i płyn chłodzący dostaje się do oleju

W twoim konkretnym przypadku przyczyną powstania całej emulsji mogła być uszkodzona

uszczelka pokrywy zaworów jeśli nieszczelność była duża albo długo było tak jeżdżone

(pod podrywkę mogło zasysać wilgoć z powietrza).

Teraz jak wszystko pod pokrywką wyczyściłeś, to po wymianie oleju i przy prawidłowej eksploatacji, co jakiś czas sprawdzać czy od spodu na korku oleju nie zbiera się ponownie maziuga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...