przemek4net Opublikowano 11 Marca 2011 Opublikowano 11 Marca 2011 Hi, Poniżej krótka relacja z przygotowania drzwi, montażu głośników, instalacji pod wzmacniacz oraz zestawu głośnomówiącego z funkcja playera MP3 z USB + parę moich przemyśleń „po fakcie”. Stan wyjściowy Seat exeo st (kombi) w wersji style (bliźniak a4 b7 z motorem od b8) – drzwi chyba podobne/identyczne są w A4 B6. Ma kierownicę „z guziczkami”, radio concert 2+/3 (mp3 z CD bez gniazda usb/kart pamięci), wzmacniacz „ori” do tyłu (w exeo nie ma domyślnie tego plastikowego subwoofera – on chyba był w A4 w kombi zawsze? nie wiem…), przód podłączony pasywnie do radia. Co było wykonane: - przygotowanie drzwi matami pod głośniki + ich montaż - ciągnięcie kabli do wzmacniacza i głośników - podłączenie zestawu głośnomówiącego (wcześniej we własnym zakresie) Zdjęcia (do nich będę się odwoływał): Radio – radio i opis wtyczki w standardzie ISO2 Różne1 – dystans, „zabudowanie” największego otworu pod matę, zamontowana zwrotnica, maty w środku Różne2 – ori stan po ściągnięciu tapicerki, elementy drzwi nałożone na już „obklejone” drzwi, wzorcowo przygotowane drzwi pod maty (nie moje niestety - ale to by chyba tydzien zszedl zeby wszystko tak dokldanie zrobic), tapicerka oklejona gąbką od środka Różne3 – wtyczka do okablowania drzwi (gdzies fote wynalazlem), kable rzucone pod siedzisko, drzwi po oklejeniu Różne4 – punkty mocowanie tapicerki, wnęka na radio 2DIN, klucze do wyciągnięcia radia Różne5 – kabel zestawu głośnomówiącego (pod ISO), panel sterowania zestawem gł (ja mam przy licznikach akurat), przejściówka ISO2<->ISO<->ISO2 (do podłączenia „isowego zestawu gł) centralka zestawu głośnomówiącego (ukryłem ją koło kierownicy) Zanim zaczniemy rozbierać Przed zabraniem się za robotę warto udać się do ASO i kupić takie klipsy montażowe tapicerki drzwi co na 90% się połamią (są takie czarne jakby 2 częściowe i takie mniejsze białe). Warto kupić także plastikowe gniazda wkładane w podłogę do montażu siedziska kanapy (mi się jeden uszkodził, wg pana z ASO „są jednorazowe”) Po odlaczeniu akumulatora wyszedl blad czujnika skretu kierownicy wiec potrzebny byl VCDS do jego adaptacji Zaczynamy rozbiórkę Po ściągnięciu listwy dekoracyjnej na drzwiach (podważenie i wysunięcie) odkręcamy łącznie 6 śrub (różne4), podważamy tapicerkę z klipsów i ją ściągamy, po odkręceniu elementów (siłownik itp.) zrywamy przyklejoną gąbkową osłonkę, czyścimy drzwi, obklejamy środek, podbudowujemy duże dziury (uwaga z tym otworem pod klamką bo musi mieć wgłębienie!) - na „różne2” ktoś zrobił to naprawdę starannie/musiało to kupę czasu kosztować/, ciągniemy kabel głośnika (uwaga: są takie oplotki na kabel głośników – warto założyć przynajmniej na newralgicznych odcinkach jak przepychanie pod wtyczką kabli drzwi) – kabel wciskamy pod wtyczkę (różne2) – różowy suwak wtyczki przesuwamy i da się rozpiąć wtyczki, jak brakuje miejsca to wpychamy wtyczkę do środka i szlifujemy jej dół… generalnie te wtyczki kosztowały trochę czasu wiec jak się da nie wyciągamy wtyczki a jedynie rozpinamy. Pamiętamy o ori kablach drzwi (do otwierania szyb itp.), lince do zamka i kablach później od zwrotnicy do głośników (robimy tak by się nie majtały) Wzmacniacz Kabel zasilający wzmacniacz (+) nie powinien być przy sygnałowym (u mnie poszły różnymi progami). Kabel zasilający można przepchnąć koło akumulatora /”różne3”(przebijamy taka gumkę i da się przecisnąć (trzeba ściągnąć schowek od środka) – na klemie + od aku można się „dopiąć” (pamiętamy o bezpieczniku!). Kanapa/siedzisko w wA4b7/exeo jest na takich wciskach… mocno szarpnąć i wychodzi.. niestety jeden plastik montażowy się zrąbał (to parę pln kosztuje więc wartko kupić z góry). Do masy nadaje się np. mocowanie pasów pod kanapą (niestety chwilowo inaczej podłączone bo tam potrzebny jest klucz „gwiazdkowy” ale taki o po2jnej gęstości rogów – jak do regulacji zamków drzwi – pech… nie było) Na wzmacniacz są potencjalne miejsca to np. - tam gdzie jest ori wzmacniacz z subem (jak ktoś wywala suba ori/nie ma go) - we wnęce pomiędzy „rozkładaną” podłogą bagażnika a blachami (6cm wzmacniacz wejdzie ale może być kiepsko z chłodzeniem) - wnęka po przeciwnej stronie suba - wnęka koła zapasowego Podłączenie pod radio: Na rozpisce radia sygnał REM dla wzmacniacza to dla zmyłki DSP EIN, kablem sygnałowym podłączyłem się pod line out frontowych głośników + rem/dsp ein w tej przejściówce (różne5) Podłączenie zestawu głośnomówiącego/playera MP3: Generalnie motorola TK30 to 2 w jednym urządzenie… typowy zestaw głośnomówiący podłączony pomiędzy radio a głośniki z sygnałem mute do radia (przez wspomnianą przejściówkę) + dodatkowo „line out” (czincze „E” z „rozne5”) z zestawu podłączony na „line in” w radiu (podłączyłem się pod kable „AUX IN” radia). Dodatkowo będzie podłączony dodatkowy głośnik jak do CB specjalnie dla zestawu bo obecnie ta fcja nie działa (zestaw nie może przejąć kontroli nad głośnikami bo te idą do wzmacniacza a nie radia, uwaga: przy ori głośnikach na zestawie grał mi tylko przód bo ten tylko był pasywny więc line out->line in konieczny by móc słuchać mp3 na wszystkie głośniki i mieć kontrolę nad głośnością w radiu/kierownicy) Pech… Pecha miałem bo wzmacniacz z allego od handlarza padł po 10 min (okazał się już raz naprawiany), obecnie mam pożyczony od mojego „caraudiowca” 2 kanałowy a docelowo pójdzie 4 kanałowy JVC 4x65W RMS (tani w marę, markowy, z fvat) mostkowany na 2x130 a przyszłościowo może będzie moze przemostkowany na 2x65 + 130 na suba Uwaga: są wzmacniacze na allegro oszukane po 50-100 pln bez przetwornic (to tak jakby ktoś się pytał „a po co przepłacać”) Luźne uwagi na koniec Robiłem to ja amator „pomocnik” + „caraudiowiec” – wyszło 3 dni. Nierozbierane wcześniej drzwi i progi naprawdę wymagają czasu by ściągnąć tapicerkę i nie połamać wszystkiego + przeciskanie kabli pod progami (zasilanie poszło głębiej w podłodze) to naprawdę wiele godzin (jeżeli drzwi były rozbierane będzie znacznie szybciej). To były dobre maty ale i tak warto je podgrzewać przed przyklejeniem. Do podważania klipsów lepiej mieś plastikowe toole (nożami itp. poranimy blachy, tapicerkę) Gra naprawdę fajnie aczkolwiek widzę, że sub byłby fajnym dopełnieniem – to chyba nawet nie zarzut względem samym głośników morel tempo 6 co braku właściwych warunków do niskich tonów (pojemność drzwi jest przecież przypadkowa a nie policzona jak zaprojektowana skrzynia suba). Te głośniki, maty sprawiły że drzwi ważą (czuć przy zamykaniu) Za radiem (różne5) jest mało miejsca… ja dzięki przejściówce przeniosłem się z okablowaniem pod kierownicę. Do wyciągnięcia radia używałem 4 kluczy (różne 4) Potencjalna ucieczka z ceny… Te maty, głośniki i kable były nietanie … są maty po 6 zyla (nie wiem jak się trzymają i kleją ale można uciec trochę z kosztami – nie polecam/nie odradzam), nie wiem nawet ile naprawdę dają , zamiast morel tempo 6, które tanie nie są może coś tańszego (tyle, że one teraz potaniały i można je dostać ze wzmacniaczem 2 kanałowym za niecałe 800 zyla z fvat! /ja kupilem po prostu z upustem jakims u Audiobasa/więc nie wiem czy warto kombinować tym bardziej, że naprawdę grają fajnie) Kable, spraye „anty wibracyjne”, maty, głośniki, milion złączek, głośniki, wzmacniacz (no u mnie dwa ) .. wyszukiwarka allegro i każdy sobie policzy…(nie jest to 300 pln-) ) Zestaw głośnomówiący z MP3 Mój zestaw głośnomówiący to motorola TK30… wszystko mechanicznie i co do funkcjonalności super …poza nędznym i beznadziejnym help deskiem motoroli (chyba w PL bo podpisywał się w poradach Polak)).. soft ma ewidentne błędy (czasem zwiechy przy używaniu MP3 z usb i jednocześnie BT owe połączenie z telefonem) a suport zlewa to (dziś dopłaciłbym do może parrota ale tez go nie używałem/nie wiem). W standardzie ISO jest sygnał „zasilanie stacyjki” a w ISO2 nie ma! (ja podłączyłem się tutaj zestawem pod REM radia) Myślałem o zmieniarce MP3 ale ta pokazuje tylko „CD67 Track 32” na radiu a ten zestaw na wyświatlaczu zestawu pełną nazwę. Można kupić adapter CAN do niego i mieć wyświetlanie na FISie + odbieranie rozmów z kiero ale to kosztuje więcej niż sam zestaw. Co dalej Muszę wymyślić gdzie umieścić głośnik dla zestawu gł – myślałem o tym nawiewie na środku (tam jest tez czasem środkowy wysokotonowy) z czujnikiem światła (ale nie poradziłem sobie ze ściągnięciem kratki – nie wiem czy muszę mocniej podważyć czy gdzieś jest ukryta śruba). Co do suba na przyszłość muszę przemyśleć gdzie to da się schować (nie chcę skrzynki w bagażniku – wolę ‘schowane’ ale tu ciężko mieć przeliczoną skrzynkę do głośnika wpasowaną we wnękę) Co bym inaczej zrobił Może zamiast pakować się w zestaw głośnomówiący z MP3, przejściówkę ISO2->ISO to może wywaliłbym concerta, kupił coś za tysiaka z fcja BT i USB, do tego adapter CAN (sterowanie z kiero+fis) – jakieś 1500 wszystko ale przynajmniej żadnej zmoty). Mój caraudiowiec /podwrocławski/ (juz polecony na http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=191909.msg2259086#msg2259086 ) zrobił sobie z tego fotostory http://www.audiobas.pl/wytlumienie_drzwi_seat_exeo.html To moje pierwsze w zyciu rozbudowanie audio w samochodzie wykraczajace poza zmiane radia wiec wsparlem sie "zawodowcem"... co podpatrzylem to moje Z kolejnym autem (kiedys) zaczne juz z zebranym doswiadczeniem Pozdrawiam, Przemek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się