ghost1717 Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Witam Wszystkich! Dzis wymieniłem moduł kierownicy z (F)lowline na M(highline) Tasma od kierownicy posiadała tylko 6 pin oznaczenie koncowe C wymieniłem na D z 12 pinami. Kierownica trójramienna z przyciskami w kole ( po lewej VOL +i - ) po prawej stronie podobnie tylko sterowanie biegami. Niestety po montażu wszystkiego okazału sie ,że wywala błąd czujnika. Czujnik skretu - uszkodzony. Teraz pytanie czy ważne jest w jakiej pozycji montujemy zwijak kierownicy ?? Co mogłem zrobić źle ? Czy taśma z koncówką numeru E będzie odpowiednia dla mojego modułu i kierownicy ??? w jakiej pozycji montowaliscie swoje tasmy ?? Czy istnieje jakaś procedura montażu/demontażu tego ślizgu aby jak najłatwiej go potem skalibrować?? pozdrawiam Łukasz
domin79 Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Z tym miałem najwiecej problemów (najlepiej właczyc samochod) Nie wychodząc wykonujemy procedurę kalibracji czujnika skrętu kierownicy (G85) : Wchodzimy do grupy 03-ABS Brakes [Fault Codes - 02] i [Done, Go Back] Skręcamy kierownicą co najmniej 30° w lewo i z powrotem. Wchodzimy do : [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] Nie powinno być już żadnych błędów [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] zrób całą procedure na włączonym aucie i będzie oki
ghost1717 Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Opublikowano 21 Marca 2011 Abs przyjmuje kodowanie. W blokach wartosci nie pokazuje mi zadnyxlch wartosci tam gdzie powinny byc stopnie. Wszystkie bledy udalo mi sie usunac poza bledem czujnika. Brak kalibracji g85 powoduje u mnie odrzucenie kodowania ABS. W jakiej pozycji mieliscie tasme podczas montazu? Jak byla ustawiona kierownica? ?? Pozdro
siemian Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 obracając kiere musisz "przechodzić" przez środek czyli proste koła. Robisz gdzieś bład kalibracji. Domin podpowiadasz koledze niepełną procedure, ponieważ wcześniej musi przejść przez logowanie do sterownika i zmiane kodowania. Dopiero potem może wziąć się za kalibracje. Jak podczas procedury wyjdzie ze sterownika albo pomyli kolejność to podczas kalibracji będzie miał zablokowany sterownik (locked)
domin79 Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 ...dokładnie jak mówisz Siemianku, myślałem że to jasne
ghost1717 Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Opublikowano 21 Marca 2011 Robie wszystko tak jak piszecie + posiłkuje sie wątkiem http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=23501.0;highlight=wymiana+modu%B3u+multi . Podejrzewam ,że problemem jest u mnie w taśmie ponieważ ABS przyjmuje kodowanie. Login zaakceptowany. Tylko na pieprzonej kalibracji cały czas mam "locked" wartośc kąta skretu mam 0* cały czas mimo obrotów kierą. Moja Tasma ma literke D czy to przez nią może być problem ? Czy wymieniac ją na taką z literką E ???
siemian Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 stawiam flaszke dobrej wódki że robisz zle kalibracje
ghost1717 Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Opublikowano 21 Marca 2011 Sterownik kolumny kierowniczej 16 zakodowany prawidłowo No errors poza jednym ,że nie widzi przycisków kierownicy. Sterownik ABS przyjmuje mi login 09397. Kasuje błedy i koduje go na 04497. ( Heble 1LT) Nastepnie wchodze w Nastawy początkowe kanał 005 widzi czujnik skretu i wartosci LOCKED w jednym okienku cały czas 0* krecenie kierownica nic nie daje cały czas 0 Czy nie sądzicie ,że taśma może być tu problemem ? W ASO podawali ,że z tym modułem powinna być taśma E.
siemian Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 dawaj na PW numer tel. i leć do auta z kablem.[br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 22:08_________________________________________________przypuszczam w czym problem :naughty: Graty będą ok[br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 22:12_________________________________________________i kto miał racje? :decayed:
ghost1717 Opublikowano 21 Marca 2011 Autor Opublikowano 21 Marca 2011 Ogień Przyszedł siemian z pomocą i zgasił lampki Jak sie okazało cała procedura była prawie O.K poza ROZŁĄCZENIEM SIE Z STEROWNIKIEM. Mimo ,że sterownik sie kodował prawidłowo sygnalizował błędne kodowanie co wprowadzało mnie w błąd i szukałem niepotrzebnie odpowiedniego kodowania ( W TYM MOMENCIE WYSTARCZYŁO NACISNAC ROZŁACZ SIE!) Po kilku nieudanych próbach nawet jak dobrze wszystko wpisywałem kodowanie sterownik wracał i tak na kodowanie 000000.... To tak dla innych którzy mieli by podobny problem Aby lampki zgasły trzeba sie sztywno trzymać procedury:) Rozłączyć sie vagiem i wyłaczyć zapłon Kolego Siemian ja sie jeszcze odezwe w sprawie "tych dwóch" Dzieki za pomoc ! :good:
kosik1234 Opublikowano 17 Marca 2012 Opublikowano 17 Marca 2012 Witam. U mnie kiedy wchodzę w meas.Blocks 08 i w grupie 005 nie mam specifikation tylko mam Steering Angle; Turn Rate; pressure; O co chodzi?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się