boseron Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Od miesiąca zauważyłem ze podczas pracy silnika 2.0 Tdi BLB w moim B7 coś stuka nierównomiernie, niejednostajnie, czasem częsciej czasem wogóle czasem rzadko. Nagrałem filmik dzis wieczorem przykładając telefon do silnika z przodu i nie chce nikomu nic sugerować ale wydaje mi sie ze jest to w okolicy alternatora czy tak brzmi kończące sie łożysko alternatora a moze coś innego? od czego zacząć sprawdzanie i ewentualną wymiane częsci <===FILMIK zaczyna mnie to denerwować, dodam że na zimnym bardziej stuka na ciepłym mniej
KERCZI Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 nie chce byc zlym prorokiem, ale mozecie razem z Przemianem zabrac sie za ta sama rzecz...czyli standard w BLB
boseron Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Opublikowano 23 Marca 2011 mianowicie ? Przemianowi też tak stuka
FANTOMAS Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 mnie to wygląda że łańcuch od pompy wali albo po korpusie albo po napinaczu chyba że to napinacz od rozrządu dostaje takich strzałów bo np coś jest nie tak ze sprężyną ale to mniej prawdopodobne ale to sprawdzić łatwo wystarczy ściągnąć górny dekiel od rozrządu (5min) ale jeśli ma to być łańcuch to już grubsza robota
KERCZI Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 no u mnie tak stukalo i musialem wymienic pompe i przerobic imbusik....
boseron Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Opublikowano 23 Marca 2011 problem w tym że nie zawsze jest to słyszalne i zastanawiam sie co z tym robic, poczekam i na spocie odkręcimy dekiel rozrządu i moze wpólnymi siłami dojdziemy do tego a jak nie to mecher niech to zobaczy jakiś w B5 miałem podobnie i alternator sie rozleciał podczas jazdy ;( brak wspomagania, brak oświetlenia brak chłodzenia, czyli STOP ! czy tu moze być podobnie
FANTOMAS Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 nie wiem jak jest w B5 ale tutaj w B7 jest tzw wolnobieżka czyli jest łożyskowana rolka i raczej takich odgłosów nie wydaje może jęczeć wydobywać się metaliczny dzwięk ale raczej nie stukanie ale to co jest u ciebie trzeba usłyszeć w realu
boseron Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Opublikowano 24 Marca 2011 no więc tak, autko już stoi u mechanika i czeka na naprawe ( i tutaj podziękowanie dla Kercziego za polecenie mechanika który zna sie na rzeczy ) posłuchał i odrazu powiedział ze stukanie to typowy objaw dla tych silników ale nie imbusik o którym pisał Kerczi ( na szczęscie ) tylko łożysko czy sprzęgiełko klimatyzacji - podobno to pierdoła. Druga sprawa to strasznie telepało mi sie na boki koło które pokazałem na rysunku . Nowe koło w ASO 580zł ;( zamienników nie poleca zakładać bo wytrzymają dużo króciej. [br]Dopisany: 24 Marzec 2011, 17:15_________________________________________________koło podczas pracy ma wychylenia do centymetra w kadą strone.
boseron Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Opublikowano 24 Marca 2011 byłem pewny ze mi tego w tym samym dniu nie zrobi a tu prosze zadzwonił o 20 tej ze autko do odbioru okazało sie ze podczas wymiany rozrządu według Niego nikt nie wymienił napinaczy rolek pasków "mniejszych" tylko sam pasek rozrządu, a rolka która biła skrzywiona była bo ktoś ją na chama dokręcał i skrzywił stwierdził ze w takim stanie paska jeszcze nie widział i zebym sie cieszył ze nie urwało któregoś bo koszty by wzrosły kilkukrotnie. Tak czy siak wymienione rolki paski i skasował mysle ze mało jak na taką naprawe. dziś rano byłem u mechaników przy rondzie matecznym to za tą samą operacje krzykneli 1200zł stwierdzili ze trzeba całym przodem wyjezdzać zeby sie dostac do tego i nowe koło koszt 600zł Ten Mechanik zrobił to za połowe ceny i wcale nie ściągał zderzaka dostał sie od dołu
FANTOMAS Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 ktoś coś Ci tu pier....li ale to Ci musiałbym na żywca wytłumaczyć bo z tym kołem to baja jak stąd do kłaja... chociaż coś spać mi się nie chce to może spróbuje. posłuchał i odrazu powiedział ze stukanie to typowy objaw dla tych silników ale nie imbusik o którym pisał Kerczi ( na szczęscie ) tylko łożysko czy sprzęgiełko klimatyzacji - podobno to pierdoła. W B6 i B7 kompresor klimatyzacji jest bezsprzęgłowy tzn. nie jest taki jak w starszych typach że po włączeniu klimy elektromagnes skleja sprzęgło i kompresor spręża a przy wyłączonej klimie jego koło pasowe się kręci ale sam kompresor stoi. W B6 i B7 kompresor chodzi cały czas tylko że nie spręża. W jego wnętrzu jest elektrozawór który włącza lub wyłącz obieg wysokiego cisnienia co się objawia tym że kompresor albo spręża albo czynnik poprostu stoi w miejscu więc żadnego sprzęgła o którym ten gość Ci mówił nie ma. Co do łozyska sprężarki to raczej zegarmistrzowska robota i raczej nie jest to proste ale przedewszystkim łożysko nie wydaje takich stuków jak na twoim filmie tylko szumi, rzęzi lub jęczy ogólnie jak dla mnie teoria Następnę Druga sprawa to strasznie telepało mi sie na boki koło które pokazałem na rysunku . Nowe koło w ASO 580zł ;( zamienników nie poleca zakładać bo wytrzymają dużo króciej. To koło napędowe paska jest przykręcone do koła zębatego paska rozżądu na 4 śrubach a ono jest przykręcone do wału (sorry takie zdjęcie na prędce) i z nim praktycznie nic się nie może zpipcyć chyba że przy jakimś astronomicznym przebiegu się rozwulkanizuje lub gdy auto miało fest dzwona i to koło by dostało tak że się zgieło (co akurat ma często miejsce bo do chłodnic jest pare centów) w co wątpię bo auto masz ponoć pewne. Jedyne co to podczas wymiany rozrządu ktoś może je odwrotnie osadzić i nie trafić taki w sworzeń naprowadzający (chociaż nie wiem jakim matołem trzeba być żeby to zobić ) ale na pewno nie tak żeby się 1cm wahało Wystarczy popuścić śruby i go ustawić ale to już tylko ostatni luj mechanik może takie coś odstawić i robota przy tym to 15 min wystarczy ściągnąć podłogę i mieć sprytne paluszki ale czegoś takiego jeszcze nie widzialem żeby ktoś odstawił taką manianę.To koło pasowe zbudowane jest tak że w środu ma taki płaszcz z gumy i ma za zadanie wyłapywać drgania przenoszone z paska ribowego (wielorowkowego) za pośrednictwem tego koła na czop wału. Ale nie widziałem żeby się tak potrafiło rozleść żeby się tak wychylało. Tu masz to koło od B8 ale to w B7 wygląda praktycznie tak samo http://allegro.pl/kolo-pasowe-vw-tiguan-passat-a4-2-0-tdi-2-0tdi-cba-i1478143382.html To co widziałeś że się tak bujało to pewnie taki duży gumowy korek (tależyk) który jest włożony do środka tego koła po to żeby nie dostawał się przez niego syf na koło zębate jak i na pasek rozrządu czasem jeśli ktoś podczas jakiejś roboty przy tym kole nie dokładnie go wepchnie to się samo tak może krzywo wysunąć i daje złudzenie że to całe koło tak się huśta.Poniżej zdjęcie tego gumowego dekla byłem pewny ze mi tego w tym samym dniu nie zrobi a tu prosze zadzwonił o 20 tej ze autko do odbioru Na mojego oko Łukasz to ci ten mechanik głodny kawałek z tym sprzedał a jak odjechałeś to ręką tą gumę dopchnął (bo tak to wygląda) i cudownie koło z bicia uleczył . okazało sie ze podczas wymiany rozrządu według Niego nikt nie wymienił napinaczy rolek pasków mniejszych jakich rolek pasków mniejszych nie ma takich rolek jak nie ma żadnych pasków mniejszych są rolki prowadzące pasek zębaty rozrządu tylko sam pasek rozrządu, a rolka która biła skrzywiona była bo ktoś ją na chama dokręcał i skrzywił rolek się nie da skrzywić bo są wsuwane na szpilki i dokręcane nakrętką nie wiem jak to można skrzywić stwierdził ze w takim stanie pasków jeszcze nie widział i zebym sie cieszył ze nie urwało któregoś bo koszty by wzrosły kilkukrotnie. ja też nie widziałem jeszcze w 2,0TDI pasków rozrządu bo rozumiem że o tym mowa co najwyżej 1 a jakby któryś urwało to koszt byłby raczej remontu silnika Tak czy siak wymienione rolki paski i skasował mysle ze mało jak na taką naprawe. tiaa...... to ciekawe bo to by była robota jak przy wymianie paska rozrządu dziś rano byłem u mechaników przy rondzie matecznym to za tą samą operacje krzykneli 1200zł stwierdzili ze trzeba całym przodem wyjezdzać zeby sie dostac do tego i nowe koło koszt 600zł i dobrze Ci powiedzieli bo to co opisujesz to robota jak przy wymianie rozrządu i raczej ciężko to z robić od dołu jak rolki są u góry i pas trzeba popuszczać. Ten Mechanik zrobił to za połowe ceny i wcale nie ściągał zderzaka dostał sie od dołu magik Na moje oko stukał Ci napinacz od paska rozrządu co zresztą wcześniej sugerowałem. Silnik był zimny pasek (guma) była napięty i napinacz potrafił kasować luz. Silnik się zagrzewał pasek przybierał na długości i napinacz nie potrafił wykasowywać luzu co objawiało się takim stukiem. Jakbyś ściągnął górny dekiel od rozrządu to powinno być to widać. Właściwie ustawiony napinacz ma takie minimalne wachnięcia w tył i przód spowodowane elipsoidalnym kołem zębatym na wale. Jeśli napinacz jest źle ustawiony (z czym wielu "mechaniorów" ma problem a wystarczy poczytać) to jest taki obajw że napinacz podskakuje i daje to taki odglos pykania takie moje zdanie ale pewnie się nie znam chociaż miałem to wszystko w rękach i sam to robiłem ale ja z tego nie żyje i głodnych kawałków ludziom nie musze wciskać oczywiście to jest tylko moja teoria bo co ten fachowiec Ci robił to do końca nie rozumiem
siemian Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Tomcio :good: . Ja co prawda nigdy tego nie rozbierałem i nie mam nawet 10% tej wiedzy co Ty, ale to co wiem pokrywa się z tym o czym piszesz.
FANTOMAS Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Tomcio :good: . Ja co prawda nigdy tego nie rozbierałem i nie mam nawet 10% tej wiedzy co Ty, ale to co wiem pokrywa się z tym o czym piszesz. Do spania pijaku bo jutro przyjerzdżam więc się nie podlizuj i tak ci gacie ściągniemy na basenie
siemian Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Tomcio :good: . Ja co prawda nigdy tego nie rozbierałem i nie mam nawet 10% tej wiedzy co Ty, ale to co wiem pokrywa się z tym o czym piszesz. Do spania pijaku bo jutro przyjerzdżam więc się nie podlizuj i tak ci gacie ściągniemy na basenie chciałbyś zboczusiu :naughty:
boseron Opublikowano 25 Marca 2011 Autor Opublikowano 25 Marca 2011 Tomek ja wiem ze sie znasz na mechanice jak mało kto tutaj na forum, ja jestem w tej kwestii laikiem pisząć o paskach mniejszych miałem na myśli te wszystkie inne paski oprócz paska rozrządu. Słuchaj skoro KErcziemu tez robił z tym stukaniem przy klimatyzacji to znaczy że coś tam jednak szwankuje skoro gość twierdzi ze to nie pierwsze audi B7 ze stukaniem właśnie z tamego obszaru spod maski- ja sie na tym nie znam pisze tylko co gość mi powiedział i nie sądze żeby mnie naciągał na koszty bo 620 zł które zapłaciłem to wyszczególnił mi to w ten sposób: pasek 60 zł rolka 60zł koło 300zł śruby 10 zł ================= razem 430 zł + robocizna 190 zł(w tym klima naprawa 130zł, 60 zł reszta) = 620zł
pawel1380 Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Odebrałeś post Tomka jakby Cię chciał wkurzyć,ale myślę że to nie było jego intencją... Taki sposób wyrażania wątpliwości nic więcej,ja to tak odebrałem.Charakterystyczny ale przecież się znacie :decayed: A On Ci chciał raczej pomóc.. Jeśli się mylę to już się nie wtrącam..
FANTOMAS Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 Tomek ja wiem ze sie znasz na mechanice jak mało kto tutaj na forum, ja jestem w tej kwestii laikiem pisząć o paskach mniejszych miałem na myśli te wszystkie inne paski oprócz paska rozrządu. Słuchaj skoro KErcziemu tez robił z tym stukaniem przy klimatyzacji to znaczy że coś tam jednak szwankuje skoro gość twierdzi ze to nie pierwsze audi B7 ze stukaniem właśnie z tamego obszaru spod maski- ja sie na tym nie znam pisze tylko co gość mi powiedział i nie sądze żeby mnie naciągał na koszty bo 620 zł które zapłaciłem to wyszczególnił mi to w ten sposób: pasek 60 zł rolka 60zł koło 300zł śruby 10 zł ================= razem 430 zł + robocizna 190 zł(w tym klima naprawa 130zł, 60 zł reszta) = 620zł Łukasz wcale się nie uważam że się znam na mechanice na pewno znajdzie się tu wielu którzy mnie bez problemu na czymś zagną ale akurat 2,0TDi miałem i go sam rozebrałem na śrubki i złożyłem i wiem co jak w nim wygląda dlatego opis tego co Ci robił ten machanik mnie tak rozłożył. Podaj konkretnie czego ceny podajesz jakiego paska rozrządu czy napędowego (klimy wspom. altern) i jakiej roliki ?
boseron Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Opublikowano 27 Marca 2011 według mechanika pasek napędowy i rolka która jest pod osłoną paska rozrządu a która nie powiem Ci bo tam nie zaglądałem nigdy, no i koło wiadomo które to ze zdjęcia. Tomek loozzzzzzzz wiem ze chciałes dobrze i ja niepotzebnie sie uniosłem, niemiałem nic złego na myśli, co nie zmienia faktu ze następnym razem jak coś mi sie spierd..i w audicy to przyjade do Ciebie to pare złotych zostanie w kieszonce ( żarcik )
mravel Opublikowano 30 Lipca 2019 Opublikowano 30 Lipca 2019 (edytowane) Hej, no i mnie dopadło to samo. Stuki metaliczne z okolicy alternatora. Napinacz na wielorowku? Jak najszybciej to sprawdzić? I o co chodzi z tym łożyskiem od klimy bo nie slyszałem nigdy, by łożysko stukało. Edit: wiec stuka sobie tarcza kompresora klimatyzacji. Gumki w srodku sie wyhustaly. Sprawdza sie to krecac tarcza kompresora klimy. Jak stuka to wszystko jasne. Jak to odkrecic to polecam google i haslo „tarcza, kompresor, a4, densio”. Zestaw naprawczy wyglada tak Edytowane 1 Sierpnia 2019 przez mravel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się