Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Proszę o komentarz - ekonomiczna jazda dieslem


skbart

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie to jest cytat z innego forum: "Mam silnik AUY i wiem jedno, spalanie 7-7,5 litra,to norma. Jezeli sie chce zaoszczedzic 4 zl na 100 km,to trzeba mulic silnik, czego efektem sa zapieczone kierownice w turbinie, i na regeneracje trzeba wydac zaoszczedzone pieniadze."

Na ilu obrotach trzeba trzymać silnik żeby nie było tak zwanego mulenia??

Ja jeżdżę w granicach 2500-3000 obrotó, wtedy mało pali, pozatym to jest 90 koni więc jeżdżenie powyżej 3000 i tak nic nam nie daje, to nie samolot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę w zakresie obrotów 1800-2400(czasem troche ostrzej żeby go przedmuchać :D) i wydaje mi się ze mam małe spalanie bo wychodzi mi 6l w cyklu tylko do pracy i z powrotem po 8km, więc czasami nawet nie osiągnie temp.90stopni

Najważniejsze żeby jeżdzić w zakresie obrotów w którym jest największy moment obrotowy, wtedy jazda jest najbardziej ekonomiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: ja sie trzymam miedzy 1800-2500 i to jest najmilsza jazda nie tylko pod wzgledem komfortu ale rownież ekonomiki wtedy pali ok 6 jezdac po obrzezach miasta A co do mulenia to mu na to nie pozwalam i czasem wkrece do 4500 :bicz: trzeba czasem pogonic konie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę w granicach 2500-3000 obrotó, wtedy mało pali, pozatym to jest 90 koni więc jeżdżenie powyżej 3000 i tak nic nam nie daje, to nie samolot

Z tego co wiem, to Ty w swoim silniku nie masz turbiny ze zmienną geometrią łopatek więc nie masz co się przejmować.

Oczywiście warto autko czasami odmulić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dieslem jak kazdym silnikem trzeba tak jezdzic zeby wykorzystywac odpowiednio charakterystyke silnika. dla silnika najoptymalniej pomiedzy obrotami max momentu a obrotami max mocy. gdy chcesz oszczedzac jezdzisz na jak najnizszych obrotach z tego zakresu. gdy dynamicznie wykorzystujesz pelen zakres.

a to charakterystyka twojego silnika

19tdi90kmux4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dieslem jak kazdym silnikem trzeba tak jezdzic zeby wykorzystywac odpowiednio charakterystyke silnika. dla silnika najoptymalniej pomiedzy obrotami max momentu a obrotami max mocy. gdy chcesz oszczedzac jezdzisz na jak najnizszych obrotach z tego zakresu. gdy dynamicznie wykorzystujesz pelen zakres.

a to charakterystyka twojego silnika

19tdi90kmux4.jpg

daj jeszcze taki wykres dla afn-a. z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...