Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Drgania / wibracje nadwozia lub silnika przy przyśpieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam pewien problem, przy przyśpieszaniu na 4,5,6 biegu na wciśniętym pedale gazu w podłodze, całym autem zaczyna od 1800-do ok 2200 obr/min bardzo wyraźnie trząść. Drgania ustępują przy wyższych obrotach. Gdy przyspieszam od 2000-2100 obr. z 4,5 biegu jest OK . Jeżeli na tych biegach przyśpieszam delikatnie, nic się nie dzieje. Na 1,2,3 i pedał w podłodze wszystko jest OK.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale dodam że jestem po wymianie sprzęgła, dwumasu, i poduszek silnika?

Prosze o pomoc lub jakies dorady?

Opublikowano

Wszystko sie dociera:D

Opublikowano

EGR?

Opublikowano

zobacz egra i kolektor ssący, może potrzebne czyszczonko

Opublikowano

A dobrze wszystko zlozyli :cool1:

Jeden z kolgow na forum mial podobne objawy i co sie okazalo ...auto po chipsie z Niemcowni i za duzo Nm bylo :confused4: . Wszystko wyszlo na rolkach :blink: . Podepnij kompa i sprawdz jeszcze pompki czy sa OK :)

Opublikowano

Wiele osób boryka się z tym problemem, u niektórych pomaga wymiana sprzęgła, dwumasa

Opublikowano

to moga byc jeszcze luzy w gniazdach pompowtryskiwaczy w glowicy silnika

Opublikowano

Mam ten sam problem w b5.

Zauważyłem, że podczas przyspieszania na 4 lub 5 biegu poniżej 2000obr/min, drgania nie występują jeśli wcisnę delikatnie sprzęgło na granicy poślizgu.

Zrób kilka prób aż wyczujesz dokładnie sprzęgło, 5 bieg, wciskasz lekko sprzęgło na granicy poślizhu i gaz w podłogę.

Jeśli nie będzie drgało, to masz odpowiedź - sprzęgło ewentualnie dwumas

Już raz zmieniłem sprzęgło, przez jakiś czas był spokój, ale teraz drgania znów wróciły

Opublikowano

mam to samo ale jeszcze nie wymienialem sprzegla i dwumasu :gwizdanie: ale mnie to niestety czeka :disgust: ale u ciebie dziwna sprawa jesli juz tyle zeczy wymieniles hmm a jakis zaufany warsztat robil znasz ich dobrze moze bez kitu cos zle zlozyli?

Opublikowano

Przeguby (wewn.) jeszcze moga generowac takie drgania.

Opublikowano

dajmler4 co do warsztatu to mam zaufanego znajomego mechanika i mysle ze na 100% wszystko dobrze złożyli. Co do strojenia silnika to mam tylko 160KM ale jezdziłem dwa lata i było cacy, a tak sie zaczeło mi dziać od poczatku roku.

W najblizszym czasie postaram sie sprawdzic rzeczy o których koledzy wyżej piszą i dam znać.

Opublikowano

Sprawdź te przeguby wewnętrzne. Najlepiej podnieść i puścić w ruch a z kanału patrzeć czy półoś kręci się w osi czy nią szarpie, często pękają kamienie na gwieździe w przegubie mażeta cała ale półoś się rusza.

Wiem bo miałem to samo w mojej, tylko podczas ostrego przyspieszania autem trząsło jakby na oponach były po 2 jaja na każdej.

Opublikowano

mówisz tylko 160... i przez dwa lata nie bylo problemu...hmmm....dziwne, ja u siebie zdiagnozowałem (przynajmniej tak mi się wydaje - dwa niezależne źródła - Warszawa i Łódź - to potwierdzają i zapraszają do siebie na wizytę) że jest to złe strojenie auta która ma zbyt duży moment obrotowy do prędkości obrotowej silnika, przyrost mocy jest skokowy w dolnym zakresie obrotów stąd jest problem - układ napędowy nie jest w stanie przekazać takiej mocy na koła w tym zakresie, dodam że w momencie jak silnik jest zimny - temperatura robocza silnika poniżej normy, komputer nie daje takiej mocy na koła i w momencie max przyśpieszenie nie mam tych objawów. Przestrzeżono mnie wręcz przed dalszym wykładaniem kasy na mechaniczne aspekty, zanim nie przyjadę na strojenie. Umawiam się z mineralną 28, ale człowiek nie jest mi wstanie narazie wskazać terminu...

Napisz dokładnie jak te drgania się objawiają, skąd, co drży, bo w jakich warunkach to wiemy z początku posta, postaram się pomóc bo mam (z opisu) ten sam problem co Ty. Oczywiście jak tylko pozbędę się swojego problemu dam znać w swoim wątku że problem zamknięty.. (o ile to będzie to)

Opublikowano

Koledzy , mam taką ideę, jak macie taki sma proble to może bedzie najlepiej wrócić do fabrycznych programów w swoich komputerach i się okaże czy to te miutont na momentarz obrotów dają takie wibracje. Przeważnie ci to robią czipy to zostawiają sobie oryginale wsady ze sterowników dla swojego bezpieczeństwa.

Opublikowano

danielm81

nie jestem fachowcem i nie wiem co drzy, ale to drzenie jest takie jak na "szarpakach", po prostu wydaje mi sie ze jakby silnik skakał, jakby cois nie wyrabiało (ale jak dojdzie do 2tyś obr to rakieta).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...