Jump to content

[B6 AWX] Drgania / wibracje nadwozia lub silnika przy przyśpieszaniu


nicramk
 Share

Recommended Posts

Witam,

mam pewien problem, przy przyśpieszaniu na 4,5,6 biegu na wciśniętym pedale gazu w podłodze, całym autem zaczyna od 1800-do ok 2200 obr/min bardzo wyraźnie trząść. Drgania ustępują przy wyższych obrotach. Gdy przyspieszam od 2000-2100 obr. z 4,5 biegu jest OK . Jeżeli na tych biegach przyśpieszam delikatnie, nic się nie dzieje. Na 1,2,3 i pedał w podłodze wszystko jest OK.

Nie wiem czy to ma znaczenie ale dodam że jestem po wymianie sprzęgła, dwumasu, i poduszek silnika?

Prosze o pomoc lub jakies dorady?

Link to comment
Share on other sites

Wszystko sie dociera:D

Link to comment
Share on other sites

EGR?

Link to comment
Share on other sites

zobacz egra i kolektor ssący, może potrzebne czyszczonko

Link to comment
Share on other sites

A dobrze wszystko zlozyli :cool1:

Jeden z kolgow na forum mial podobne objawy i co sie okazalo ...auto po chipsie z Niemcowni i za duzo Nm bylo :confused4: . Wszystko wyszlo na rolkach :blink: . Podepnij kompa i sprawdz jeszcze pompki czy sa OK :)

Link to comment
Share on other sites

Wiele osób boryka się z tym problemem, u niektórych pomaga wymiana sprzęgła, dwumasa

Link to comment
Share on other sites

to moga byc jeszcze luzy w gniazdach pompowtryskiwaczy w glowicy silnika

Link to comment
Share on other sites

Mam ten sam problem w b5.

Zauważyłem, że podczas przyspieszania na 4 lub 5 biegu poniżej 2000obr/min, drgania nie występują jeśli wcisnę delikatnie sprzęgło na granicy poślizgu.

Zrób kilka prób aż wyczujesz dokładnie sprzęgło, 5 bieg, wciskasz lekko sprzęgło na granicy poślizhu i gaz w podłogę.

Jeśli nie będzie drgało, to masz odpowiedź - sprzęgło ewentualnie dwumas

Już raz zmieniłem sprzęgło, przez jakiś czas był spokój, ale teraz drgania znów wróciły

Link to comment
Share on other sites

mam to samo ale jeszcze nie wymienialem sprzegla i dwumasu :gwizdanie: ale mnie to niestety czeka :disgust: ale u ciebie dziwna sprawa jesli juz tyle zeczy wymieniles hmm a jakis zaufany warsztat robil znasz ich dobrze moze bez kitu cos zle zlozyli?

Link to comment
Share on other sites

Przeguby (wewn.) jeszcze moga generowac takie drgania.

Link to comment
Share on other sites

dajmler4 co do warsztatu to mam zaufanego znajomego mechanika i mysle ze na 100% wszystko dobrze złożyli. Co do strojenia silnika to mam tylko 160KM ale jezdziłem dwa lata i było cacy, a tak sie zaczeło mi dziać od poczatku roku.

W najblizszym czasie postaram sie sprawdzic rzeczy o których koledzy wyżej piszą i dam znać.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź te przeguby wewnętrzne. Najlepiej podnieść i puścić w ruch a z kanału patrzeć czy półoś kręci się w osi czy nią szarpie, często pękają kamienie na gwieździe w przegubie mażeta cała ale półoś się rusza.

Wiem bo miałem to samo w mojej, tylko podczas ostrego przyspieszania autem trząsło jakby na oponach były po 2 jaja na każdej.

Link to comment
Share on other sites

mówisz tylko 160... i przez dwa lata nie bylo problemu...hmmm....dziwne, ja u siebie zdiagnozowałem (przynajmniej tak mi się wydaje - dwa niezależne źródła - Warszawa i Łódź - to potwierdzają i zapraszają do siebie na wizytę) że jest to złe strojenie auta która ma zbyt duży moment obrotowy do prędkości obrotowej silnika, przyrost mocy jest skokowy w dolnym zakresie obrotów stąd jest problem - układ napędowy nie jest w stanie przekazać takiej mocy na koła w tym zakresie, dodam że w momencie jak silnik jest zimny - temperatura robocza silnika poniżej normy, komputer nie daje takiej mocy na koła i w momencie max przyśpieszenie nie mam tych objawów. Przestrzeżono mnie wręcz przed dalszym wykładaniem kasy na mechaniczne aspekty, zanim nie przyjadę na strojenie. Umawiam się z mineralną 28, ale człowiek nie jest mi wstanie narazie wskazać terminu...

Napisz dokładnie jak te drgania się objawiają, skąd, co drży, bo w jakich warunkach to wiemy z początku posta, postaram się pomóc bo mam (z opisu) ten sam problem co Ty. Oczywiście jak tylko pozbędę się swojego problemu dam znać w swoim wątku że problem zamknięty.. (o ile to będzie to)

Link to comment
Share on other sites

Koledzy , mam taką ideę, jak macie taki sma proble to może bedzie najlepiej wrócić do fabrycznych programów w swoich komputerach i się okaże czy to te miutont na momentarz obrotów dają takie wibracje. Przeważnie ci to robią czipy to zostawiają sobie oryginale wsady ze sterowników dla swojego bezpieczeństwa.

Link to comment
Share on other sites

danielm81

nie jestem fachowcem i nie wiem co drzy, ale to drzenie jest takie jak na "szarpakach", po prostu wydaje mi sie ze jakby silnik skakał, jakby cois nie wyrabiało (ale jak dojdzie do 2tyś obr to rakieta).

Link to comment
Share on other sites

Jakiego typu to drgania ? Poziome czy pionowe ? Całe auto czy tylko silnik ? Masz jakieś odczucie, wrażenie że zaczynają się z przodu, która strona ? Czy jak jedziesz pod lekką górkę 5 bieg - 1700-2000 obrotów - max pedał to mocniej drga czy nie ?

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie ze pionowe i wydaje mi sie ze sam silnik drzy(a moze i pod silnikiem -nie wiem). Co do zlokalizowania to drzenie raczej utrzymuje sie w tym samym miejscu. I jak jade pod górke to mocniej drga!

Link to comment
Share on other sites

czy w związku z tymi drganiami zainwestowałeś w dwumas? masz podobny problem jak u mnie, tylko nie pasuje mi jedna rzecz że pojawiło ci się to nagle a program masz zrobiony już od jakiegoś czasu...na chwilę obecną podobnie jak mi poradzono, wstrzymaj się z mechaniką, chyba że chcesz te przeguby wewnętrzne zmienić, bo tak na logikę - ja wymieniłem poduszki i nic, ty dwumas i poduszki i też bez efektu. Ja jestem u siebie na 99% pewien ze jest to wina programu i będę to eliminował - tylko jak pisałem muszą mi dać znać kiedy termin. Proszę Cię o jeszcze jedną rzecz: zrób taki numer - jak będziesz miał zimny silnik z rana - spróbuj zasymulować tę sytuację z drganiami czyli 4 lub 5 i w pedał od 1500 obrotów, jeżeli nie będzie drgał i wibrował to może i będziesz miał przyczynę. Aha i jeszcze jedno czy jak drgania występują regularnie przy jakichś obrotach i później gasną, czy np jak podciągniesz go do 2300-2500 obrotów i dasz max gaz też drga ?

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co z rana czy na rozgrzanym silniku drgania sa, powyzej 2tys obr ustepuja czy startuje z 4 czy 5, przed wymiana sprzegła i dwumasu tez mi sie tak działo, ale wymieniłem bo juz na wykonczeniu było, a nawet myslałem i z opisów tez tych co czytałem,, ze mogło to byc spowodowane dwumasem. Aczkolwiek nie dam sobie głowy urwac ale moze troche mniej drzy (nie na 100%), po prostu juz zapomniałem :) I powiem ci ze tylko jeden gosc mi kiedys powiedział jak na poczatku jezdziłem ze moze byc to przez chip. I w pierwszej kolejnosci to sprawdze jak znajde chwile czasu

Link to comment
Share on other sites

W b5 AJM mialem identyczne objawy ale pojawily sie one po wymianie dwumasy i sprzegla na jednomasowe kolo. JA wtedy zwalilem wine na kolo -bylem zly ze posluchalem kogos i nie zalozylem dwumasa. Niemniej widze ze ty zalozyles wlasciwe kolo zamachowe...masz pewnosc ze jest nowe a nie jakies regenerowane albo uzywane z nieznannego zrodla ?

Link to comment
Share on other sites

Koło na 100% jest nowe i załozone na pewno dobrze. Ostatnimi czasy zauważyłem ze przy przyspieszaniu włąsnie miedzy 1600do 2100obr drzy gałka zmiany biegów (. Możliwe ze poduszka skrzyni biegów ma cos z tym wspólnego? (Te drzenia jak juz mówilem dochadza tak mi sie wydaje spod silnika)

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Ja mam identyczne objawy. Miałem tak przed i po wymianie dwumasu i sprzęgła. EGR odłączony bo było jeszcze gorzej - bujało autem na boki. Teraz tylko drży jak kolega pisał głównie jak auto rozgrzane między 1800 a 2200 obrotów tak mniej więcej; najbardzie jak wciśnie się pedał w podłogę. Jak przyspieszam delikatnie to spoko. Ale czasem nawet jak jadę na tempomacie po autostradzie tak 120km/h i zacznie sie lekka górka to drży auto i drążek skrzyni biegów. Czasem przy gwałtownym przyspieszaniu potrafi mocno szarpnąć parę razy. Ja nie mam żadnego wirusa wszystko jak z fabryki.

Znajomi mówią żeby jeździć aż samo wyjdzie :decayed:. Dzisiaj wchodziłem pod auto na podjeździe i zobaczyłem, że skrzynia jest brudna od oleju może to jakaś przyczyna? Czy ktoś z was rozwiązał już problem tego typu u siebie?

Link to comment
Share on other sites

Panowie, ruszyło coś w temacie?

Link to comment
Share on other sites

Widze nikt nie napisal nic konkretnego jak rozwiazal problem, a po zmianie na zimowki mam to samo, wczesniej troche bila mi kiera i moze tego nie czulem teraz jak dociskam do konca i turbo wskakuje na 1 bar to zaczyna mocno drgac cale auto... Na pewno nie mam zbieznosci ustawionej bo ciagnie na prawo... Ale czy to to ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...