Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Dziwne zachowanie klimatyzacji (nawiewu)


niwe

Rekomendowane odpowiedzi

Auto ma klimatronik. W desce rozdzielczej są jakieś klapki, zapadki i inne urządzenia, które odpowiednio sie ustawiają, w zależnosci jaki rodzaj nawiewu się wybierze. Sterowane to jest zapewne jakimis silniczkami... No i własnie co jakiś czas cała ta machineria się na kilka minut włącza - coś się (na słuch) przesuwa, włącza, wyłącza otwiera, zamyka... :> Nie jest to uciążliwe, wygląda jakby audik chciał rozmawiać :D Czy ktoś wie co jest przyczyną, może to jakiś gadzet :) ? A może to nie ma związku z nawiewem? Vag nic nie znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to normalne zachowanie ukladu. ma zadane jakies wartosci i sobie dziala,zadjaesz wartosci i komputer je realizuje. jest to przeciez uklad dwustrefowy wiec warunki sie stale zmieniaja. zreszta nawet gdy jest wylaczona to i tak sobie w tle pracuje. jest to zjawsko normalne i nie ma sensu sie tym przejmowac ani w to zaglebiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wylaczasz stacyjke powinien zakonczyc show. zamknij samochod i poczekaj w srodku nie powinien wtedy dzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zgaszeniu auta i wyjęciu kluczyków ze stacyjki samochód dalej "rozmawia" (nie za każdym razem)... dlatego mnie to dziwi. Tak jak pisałem wcześniej - dzieje się to co jakiś czas, trwa kilka minut... Nie pojawia się też żaden inny objaw, czy sytuacja z którą można to powiązać, lub po czym się powtarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, to troche dziwne, samochod po zamknieciu przechodzi w tryb sandby, i wszystko z wyjatkiem alarmu i jego obwodow jest w trybie standby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim AVF miałem tak samo.

Na vagu blad:

00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Zrób pełną diagnostykę vag'iem, a zobaczysz która klapa nie działa poprawnie i generuje takie dzwięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega pisał ze vag nic nie znalazl.

acha tutaj uwaga. zdarza sie ze vag-com, laczy sie ze sterownikiem klimatyzacji, jest mozliwosc jej kodowania i adaptacji.

natomiast odczyt bledow skutkuje komunikatem: nie znaleziono bledow lub bledy w komunikacji. i nie pomaga zmiana latency w ustawieniach portu. prawidlowo czyta je wersja 409.1 ale zarejestrowana.

niwe moze u ciebie wlasnie jest taka sytuacja i dlatego nie znalazles bledow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha tutaj uwaga. zdarza sie ze vag-com, laczy sie ze sterownikiem klimatyzacji, jest mozliwosc jej kodowania i adaptacji.

natomiast odczyt bledow skutkuje komunikatem: nie znaleziono bledow lub bledy w komunikacji. i nie pomaga zmiana latency w ustawieniach portu. prawidlowo czyta je wersja 409.1 ale zarejestrowana.

Właśnie :decayed: Dlatego pisałem o pełnym teście. Jak połączyłem sie ze sterownikem bezpośrednio to nie pokazał żadnego błędu. Zrób pełny test całej fury. Dopiero ten test zczytuje błąd klapy :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze nieznalezc. zmienialem sterownik klimatronika, nie zaadaptowalem go do mojego auta wiec VIN sie niezgadzal. ani 311.2 ani 409.1 nie wskazaly bledu. dopiero jak podlaczylem do rosstecha wskazal blad VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrobiłem jeszcze raz test i znalazłem takie błędy:

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Teraz pytanie - jaki jest dostęp do tych silniczków? Wymienia sie to całe, czy naprawia? Jak z dostępnością części?

Powiedzcie jeszcze - czy w przypadku jeżeli klimatyzacja jest bez "nienabita", vag coś pokaże, czy muszę czekać do pierwszych upałów, żeby sprawdzić działanie?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw musisz zdemontowac schowek po prawej str. te silniczek i potencjometr sa pod nr 24.

24 - Silnik nastawczy prawej klapy temperatury -V159

- z potencjometrem silnika nastawczego prawej klapy temperatury -G221-

- oznaczenie kolorem dźwigni: fioletowa (brązowa w samochodach z prawostronnym układem kierowniczym)

- wymontowanie i zamontowanie

klimamv1.jpg

– Odłącasz wtyczkę -A-

– Wykręcasz śruby -B-.

– luzujesz dźwignię -C-silnika nastawczego prawej klapy temperatury -V159- z drążka łączącego -D-

klima2fc0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie to samo z klapkami cały czas orkiestra, grają i gadają .Może ktoś pomoże.Okolice Oświęcimia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam "dziwnie" zachowujaca sie klime...tzn kiedy po nocy odpale autko i ja zalacze to dziala jedynie nawiew na podszybie zatem wciskam przycisk z kratka i zostawiam to na dluzsza chwile. Poczym wylaczam ow przycisk i JUZ powietrze smiga przez kratki. Dodam ze wymienialem chlodnice od klimy i do tej pory wszystko dzialalo bez tego triku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw musisz zdemontowac schowek po prawej str. te silniczek i potencjometr sa pod nr 24.

24 - Silnik nastawczy prawej klapy temperatury -V159

- z potencjometrem silnika nastawczego prawej klapy temperatury -G221-

- oznaczenie kolorem dźwigni: fioletowa (brązowa w samochodach z prawostronnym układem kierowniczym)

- wymontowanie i zamontowanie

klimamv1.jpg

– Odłącasz wtyczkę -A-

– Wykręcasz śruby -B-.

– luzujesz dźwignię -C-silnika nastawczego prawej klapy temperatury -V159- z drążka łączącego -D-

klima2fc0.jpg

Ooooo... :>

Właśnie tego szukałem... :cool1:

Dzięki Musashi...

Oprócz tego błędu:

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

mam jeszcze 01809 - silniczek klapy z lewej.

Czy ktoś z Was Panowie przerabiał temat i z jakim skutkiem - możecie mi napisać ? Czy jest jakiś sposób, aby silniczki klap same do nas nie gadały ? :naughty: Ma ktoś sposób na naprawę tego ? Czy tylko wymiana na np. kupiony z alledrogo ?

Jutro rozbiorę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz i jeśli możesz to wytrwaj do poniedziałku, z chęcią pokażę, o co biega w tym silniczku i co sprawia kłopot. Alledrogo nieuzasadnione w większości przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz i jeśli możesz to wytrwaj do poniedziałku, z chęcią pokażę, o co biega w tym silniczku i co sprawia kłopot. Alledrogo nieuzasadnione w większości przypadków.

Oczywiście, że wytrwam... :good:

Dziękuję za chęć niesienia pomocy Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...