Jump to content
6 6
tomas3miasto

Podłączenie przewodów CAN z zegarów do radia

Recommended Posts

wyciagnalem dzis raz jeszcze licznik by upewnic sie czy wszystko jest ok podlaczone, sprobowalem zamienic piny ,efekt ->brak podswietlanaia , wiec wrocilem tak jak na schemacie , ale nadal to samo ,podswietlanie jest, a po kluczyku sie nie wylancza i vag nie skauje radia, sprawdzalem miernikiem kable i wszystko jest tak jak powinni byc, nie wiem gdzie jest blad ;/ :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

-> Kanal 62 (Verbauliste Datenbus-Display)

STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62

+01 - Radio (Mehrausstattung)

+02 - Telefon (Mehrausstattung)

+04 - Navigation (Mehrausstattung)

+08 - Telematik (Mehrausstattung)

+16 - Kombiinstrument (nur codiert falls ein 2. Gerät verbaut wurde)

czyli musisz do liczby która wyjdzie w tym kanale dodać jeszcze 1

wsio (chyba grin )

czy te ustwienia odblokuja mi RDS na wyswietlaczu Fis w zegarach????????

Używam VAGa 409.01, w którym kanale trzeba dodać wartość 1 ? Do wyboru są od 00 do 09, ale aktywne (dostępne) są chyba tylko 00, 02, 03 i 05 (chyba te, później poprawie dokładnie) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....adaptacje i .kanał 62

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wartosc ktora musisz wpisac to 17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wpiszę channel 62 to wyskakuje info o konieczności aktywacji VAGa (mam aktywowany), i atomatycznie zmienia się wartość na 09 - zresztą każdy kanał powyżej 09 powoduje takie samo zachowanie, więc wnioskuję że jest tam tylko 9 kanałów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

....czyli vag nie ma pełnej aktywacji i wielu rzeczy nim nie zrobisz :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wpiszę channel 62 to wyskakuje info o konieczności aktywacji VAGa (mam aktywowany), i atomatycznie zmienia się wartość na 09 - zresztą każdy kanał powyżej 09 powoduje takie samo zachowanie, więc wnioskuję że jest tam tylko 9 kanałów ?

aktywuj VAG...a robisz to tak...

wpiszesz klucza rejestracyjny, dopiero jak polaczysz sie z jakimkolwiek modułem...

wciskasz na stronie pierwszej about...

potem activate/deactivate i generujesz kod przez VAGkodkeygen...

wpisujsze kod i masz program pelen...

pozniej...

Łączysz się normalnie vag-iem z modułem 17 (Instruments), po połączeniu wciskasz przycisk gdzie pisze Adaptation, wybierasz/wpisujesz kanał 62, wciskasz Read i w okienku 'Stored value' masz obecnie wpisaną w ten kanał wartość.

Jeśli ma być tylko radio to ma tam być 17, jeśli nie miałeś ani modułu telefonu, ani telematik-a,ani nawigacji to ma tam być 16.

Chcąc dodać radio wpisujesz w okienko 'new value' wartość 17 wciskasz guzik 'test' a poteam guzik 'save'. I to tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyciagnalem dzis raz jeszcze licznik by upewnic sie czy wszystko jest ok podlaczone, sprobowalem zamienic piny ,efekt ->brak podswietlanaia , wiec wrocilem tak jak na schemacie , ale nadal to samo ,podswietlanie jest, a po kluczyku sie nie wylancza i vag nie skauje radia, sprawdzalem miernikiem kable i wszystko jest tak jak powinni byc, nie wiem gdzie jest blad ;/ :wallbash:

w niczym to chyba nie pomoże, ale u mnie podświetlenie oraz wyłączanie po wyciągnięciu kluczyka zaczęło działać bez vagowania - od razu po podłączeniu kabli. Ja też nie mogłem się połączyć z radiem, ale możliwe że to dlatego, że miałem cały czas zablokowane (safe). Po kilku dniach pobytu radia w samochodzie dzisiaj nagle udało się wpisać kod i działa, ale czy vag się z nim łączy to niestety nie sprawdziłem. Jutro zerknę, bo dodałem 1 w kanale 62 (dzięki ArturB6 za pomoc z vagiem), ale jeszcze żadnego info z radia na FISie nie zobaczyłem więc muszę to sprawdzić to przy okazji spojrzę na łączenie się z radiem.

EDIT: Wpisałem u mnie zarówno 16, jak i 17 (miałem tam wartość 0) i w obu przypadkach nie działa wyświetlanie na FISie, dodatkowo nie mogę się połączyć z radiem (moduł 56).

Poza tym wszystko działa - podświetlenie radia, wyłączanie razem z wyjęciem kluczyka ze stacyjki, nie wyłącza się co 1h[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2010, 23:34_________________________________________________Ktoś ma pomysł dlaczego wyświetlanie na FISie nie chce u mnie zadziałać ? Próbowałem kodowania jak powyżej i żadne z nich nie działa. Jak wciskam RESET na manetce to przełączam się pomiędzy 1 i 2, jak 3 raz przycisnę to nic mi się nie wyświetla, ale sam "ekran" jest podświetlony. Radio to symphony II, reszta features'ów związanych z CANem działa (podświetlenie, wyłączenie po wyjęciu kluczyka itd..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moze radio Symphony ma inne kodowanie...bo w tym watku jest mowa od poczatku chyba o radiu Concert II :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, zgodnie z tym http://www.nsxjr.com/docs/sat.pdf (str. 8-11) przydałoby się jeszcze połączyć z radiem i tam sprawdzić kodowanie, a tego nie udaje mi się zrobić. Autor zaleca skorzystanie z VAGa 512, więc w grę wchodzi inny kabel niż mam, ewentualnie spróbuję jeszcze z 409.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie ja mam taki problem iz mialem oryginalnego kaseciaka a teraz zmienilem na concert 3 tylko jest problem ze radio sie nie zalacza, kupilem przejsciowke adapter, podpinam pod 3 kosci ktore mam oryginalne i nic:/ sprawdzalem u kolegi w polo i radyjko normalnie dziala, cos mi wspominal ze alektryk mu prowadzil jakis kabelek pod klimatronic? moze ktos cos slyszal na ten temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy przypadkiem w VW nie ciągną CANa właśnie z klimatronika ? Gdzieś coś takiego mi na elektrodzie mignęło..

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... z klimatronika to ciągnął k-line :cool1: sprawdz sobie ten adapter co kupiłeś nie jest powiedziane że wszystkie kabelki są ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

na moje to z klimatronika (prawie ze na 100%!!!!) pociagnal podswietlenie bo to wlasnie mogles widziec na elektrodzie i lepiej sie tego pozbadz i zrob instalacje od nowa bo inaczej nie ujedziesz!!

Pusc kabelki do licznika i Vaguj to musi byc dobrze!!!!!!

Jakis koles przed Toba chcial i spie..olil sprawe !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałem tylko poinformować, że zaczęło u mnie działać wyświetlanie info na FISie. Włożyłem płytę CD, łyknął i od tego momentu wyświetla się co i jak. A z radiem nadal nie mogę się połączyć przez VAGa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can podłączasz do licznika, tylko teraz nie napiszę Ci dokładnie z których pinów, mogę napisać w poniedziałek. Jeszcze będziesz musiał zrobić adaptację licznika ( kanał 62 ). Prześlij zdjęcia kostek jakie masz w samochodzie, CAN to dwa przewody skręcone ze sobą - pomarańczowo-brązowy i pomarańczowo-fioletowy (Can do radia, bo są jeszcze inne).

a co ja mam zrobic:D mam a4 z 2001 (b6) i fabrycznie była bez radia. wpiołem sie w niebieska kostke na liczniku w pin 19 i 20, a w radiu concert II w pin 7 i 12. w adaptacji zmieniłem na 1 bo wczesniej miałem 0. i nic nie trybi, a w ostatniej kostce w radiu wychodza dwa kable trzeci jest odciety i z radia wychodzi jakis jeden. niby sie włącza podświtlenie po włączeniu zapłonu ale, po wyciagnieciu kluczyka nadal działa i standardowo wyłącza sie co jakis czas. Czy jezeli nie mam pełnego fis-a to moze to nie działać?? poniżej umieszczam zdjęcia podłączenia kabli przy radiu. na zdjęciu 1 i 3 widać ten uceity kabel w kostce przy radiu, a na ostatnim zaznaczyłem kabel wychodzący z radia który łaczy sie z kostka ze zdjęcia 3. Prosze o pomoc!!!!!! :notworthy: :notworthy: :notworthy:

moto0019p.jpg

moto0020.jpg

moto0021.jpg

moto0022.jpg


PODPIS USUNIĘTY - REGULAMIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can podłączasz do licznika, tylko teraz nie napiszę Ci dokładnie z których pinów, mogę napisać w poniedziałek. Jeszcze będziesz musiał zrobić adaptację licznika ( kanał 62 ). Prześlij zdjęcia kostek jakie masz w samochodzie, CAN to dwa przewody skręcone ze sobą - pomarańczowo-brązowy i pomarańczowo-fioletowy (Can do radia, bo są jeszcze inne).

a co ja mam zrobic:D mam a4 z 2001 (b6) i fabrycznie była bez radia. wpiołem sie w niebieska kostke na liczniku w pin 19 i 20, a w radiu concert II w pin 7 i 12. w adaptacji zmieniłem na 1 bo wczesniej miałem 0. i nic nie trybi, a w ostatniej kostce w radiu wychodza dwa kable trzeci jest odciety i z radia wychodzi jakis jeden. niby sie włącza podświtlenie po włączeniu zapłonu ale, po wyciagnieciu kluczyka nadal działa i standardowo wyłącza sie co jakis czas. Czy jezeli nie mam pełnego fis-a to moze to nie działać?? poniżej umieszczam zdjęcia podłączenia kabli przy radiu. na zdjęciu 1 i 3 widać ten uceity kabel w kostce przy radiu, a na ostatnim zaznaczyłem kabel wychodzący z radia który łaczy sie z kostka ze zdjęcia 3. Prosze o pomoc!!!!!! :notworthy: :notworthy: :notworthy:

moto0019p.jpg

moto0020.jpg

moto0021.jpg

moto0022.jpg

w adaptacji tam gdzie wpisales jeden wpisz 17...moim zdaniem powinno pomoc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to nie wiem :mysli:

a moze to sa kableki od podtrzymania pamieci radia

Share this post


Link to post
Share on other sites

tryknąłem zdjęcia kostek.

Czy ta na samej górze to mini-iso?

Jest tam pin 12 ale nie mogę znalezć pinu 7.

90dae437b125ac54med.jpg

9e9fa3573be46168med.jpg

pin 12 jest pierwszy od lewej,czerwony.

a te kable w kostce mini iso za co odpowiadaja?? bo te dwa po srodku kostki to do can i je wlasnie podpiołem do licznika. ale reszta pinów jest pusta u mnie w kostce. moze jeszcze powinienem miec cos podpiete do tej kostki. bo nie mam łączności z radiem gdy zrobilem adaptacje na +01 nic sie nie ruszyło i wywala mi bledy ze nie ma łączności z radiem


PODPIS USUNIĘTY - REGULAMIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez nie mam polaczenia z radiem, mam podswietlenie nie wylącza itp itd.. czytałem gdzies ze to ze nie wyswietla na fisie informacji z radia moze byc dlatego ze auta z poczatku produkcji czyli 2001 jakos.. nie miały tego poprostu i tak chyba jest u mnie :(


bla_bla_bla.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez nie mam polaczenia z radiem, mam podswietlenie nie wylącza itp itd.. czytałem gdzies ze to ze nie wyswietla na fisie informacji z radia moze byc dlatego ze auta z poczatku produkcji czyli 2001 jakos.. nie miały tego poprostu i tak chyba jest u mnie :(

Nie demonizowałbym tego 2001 roku. B6 to B6. Spodziewałbym się raczej problemów związanych z niepołączniem K-line.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez nie mam polaczenia z radiem, mam podswietlenie nie wylącza itp itd.. czytałem gdzies ze to ze nie wyswietla na fisie informacji z radia moze byc dlatego ze auta z poczatku produkcji czyli 2001 jakos.. nie miały tego poprostu i tak chyba jest u mnie :(

Nie demonizowałbym tego 2001 roku. B6 to B6. Spodziewałbym się raczej problemów związanych z niepołączniem K-line.

B6 o ile wiem nie ma K-LINE tylko zywyka magistrale CAN :mysli:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra z tym K-line to popłynąłem trochę. Jeśli dobrze połączone i w VAG prawidłowo przeprowadzona adaptacja to powinno jednak zadziałać. kolega Julo ujrzał to co chciał dopiero po włożeniu płyty... A może przyciskiem RDS na radiu wyłączacie sygnał RDS i stąd kłopot? wiem, że to głupie ale sugeruję już najprostsze sprawy...może akurat :). Trudno uwierzyć, że kolejne osoby miałby uszkodzone radyjka (w jaki sposób padłby akurat CAN i to tak "połowicznie" ?).

Czy u kogoś działa wyświetlanie RDS przy niepełnym FIS? Ktoś coś kiedyś też wspominał o blokadzie RDS w radio z poziomu VAG ale może coś pokręciłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy u kogoś działa wyświetlanie RDS przy niepełnym FIS

u mnie działało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy u kogoś działa wyświetlanie RDS przy niepełnym FIS

u mnie działało

u mnie tez dziala a niepelny fis mam do dzis :wink4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, mam jedno pytanko odnoscie kabelków oryginalnie montowanych przez audi, jakie wychodza z zegarów (piny 19-CAN-L i 20-CAN-H),

jakiego sa koloru???, pytam poniewaz mam 4 kable niepodlaczone i zaizolowane, ktos zapomniał po zmianie radyjka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chce podlaczyc wyswietlanie fis w zegarach a posiadam navigation plus, czy moze sie ktos orientuje co gdzie i jak podlaczyc??podlaczylem jak na pierwszej str jest podane i dalej cisza!do jakiego modelu radia podajecie to podlaczenie??piny 7 i 12 w radiu (odpowiednio CAN-High i CAN-Low) do zegarów (piny 19: CAN-L i 20 : CAN-H)

, bo w przypadku navigation plus to niedziała

Share this post


Link to post
Share on other sites

chce podlaczyc wyswietlanie fis w zegarach a posiadam navigation plus, czy moze sie ktos orientuje co gdzie i jak podlaczyc??podlaczylem jak na pierwszej str jest podane i dalej cisza!do jakiego modelu radia podajecie to podlaczenie??piny 7 i 12 w radiu (odpowiednio CAN-High i CAN-Low) do zegarów (piny 19: CAN-L i 20 : CAN-H)

, bo w przypadku navigation plus to niedziała

sprawdzi kolego na navi jak bedzie schemat czy rzeczywiscei can-H i can-L jest wlasnie w tych pinach 7 i 12. Musisz jeszcze zmienic kodowanie.


PODPIS USUNIĘTY - REGULAMIN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
6 6

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...