Skocz do zawartości
IGNOROWANY

czy warto kupic uzywane opony+felgi stalowe


waldi198

Rekomendowane odpowiedzi

witam

kupilem tydzien temu A4 i musze zalozyc zimowe kola i szukam na allegro uzywanych bo spukalem sie z kasy i mam ograniczony budzet okolo 500zl

znalazlem kilka ofert i prosze was o opinie czy warto cos z tego wybrac

http://moto.allegro.pl/item290791358_zimowki_mercedes_audi_vw_plus_ladne_oponki_.html

http://moto.allegro.pl/item287543332_195_65_15_felgi_passat_audi_5x112_komplet.html

http://moto.allegro.pl/item289741966_kompletne_kola_zimowe_audi_a4_okazja_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie to tak sam kupuje używki z twoich propozycji dróga najlepsza pozdro :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o oponę to najlepsza będzie ta Conti z pierwszego linku, tylko na tym pierwszym zdjęciu wygląda jakby 2 gumy były troche zjechane od zewnętrznej strony :mysli:

No i musisz sie liczyc że za tą cenę to te opony raczej nie wytrzymają więcej niż jeden sezon, co wiąże sie z tym że za rok znowu czeka Cie kupno opon, więc może warto zainwestowac w nowe gumy, bezpieczniejsze, na dłużej starczą i w razie czego masz gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i musisz sie liczyc że za tą cenę to te opony raczej nie wytrzymają więcej niż jeden sezon, co wiąże sie z tym że za rok znowu czeka Cie kupno opon, więc może warto zainwestowac w nowe gumy, bezpieczniejsze, na dłużej starczą i w razie czego masz gwarancję.

napewno masz racje z kupnem nowych ale musialbym na nowe opony +felgi wydac okolo 1000zl a tyle kasy nie mam a jak kupie teraz uzywki to niech przejezdze na nich ten sezon na na kolejny moge sobie kupic nowe bo juz felgi bede mial

a wiec ktore brac bo jak narazie dalej nie wiem chyba ze macie inne propozycje[br]Dopisany: 01 Styczeń 2008, 21:33 _________________________________________________jeszcze takie znalazlem

http://moto.allegro.pl/item287825202_mercedes_cale_zimowe_kola_michelin.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Micheliny wyglądają całkiem spoko, coprawda nie jest napisane ile zostało bieżnika. Po zdjęciach widac że powinny jeszcze sezonik przelatac. Najlepiej to podjechac i osobiscie obejrzec opony, bo z tymi pomiarami bieżnika przez sprzedawców to różnie bywa :confused4:

A nie możesz kupic opon zimowych na obecne felgi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Micheliny wyglądają całkiem spoko, coprawda nie jest napisane ile zostało bieżnika. Po zdjęciach widac że powinny jeszcze sezonik przelatac. Najlepiej to podjechac i osobiscie obejrzec opony, bo z tymi pomiarami bieżnika przez sprzedawców to różnie bywa :confused4:

A nie możesz kupic opon zimowych na obecne felgi?

obecne felgi mam aluminiowe firmy OZ 225/16 i jak je zdejmne to pojda do sprzedania bo na lato kupie sobie orginalne audi

wiec musze kupic stalowki

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=289028128

a na takich bym nie przejezdzil do wiosny bo jak by dalo rade to mialbym orginalne felgi audi na zime a opony wymienilbym na kolejna zime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobicie nie jestem za takimi zakupami, no ale jesli jest okazja, no i tak jak bylo mowione 4mm bieznika to absolutne minimum, dzis widzialem w TV robili test aqaplaningu na nowych i starych gumach, no i roznica jest kolosalna, a wiadomo bezpieczenstwo najwazniejsze, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że wcześniej nie pisałeś. Oddałem 4 kapcie od mojej byłej A4. Przejechały sezon na spokojnie :gwizdanie:

Sprawdz tylko czy to nie nalewki, ostatnio glośno porusza się tamaty nalewek... mimo że wyglądają jak nowe to moga okazać się wielką lipą :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinienes zaczac szukac opon wiedzac jaki ma byc rozmiar! A do twojej :a4fan: to na stalowa 15 najlepiej pasuja 195/65R15, wiec te drugie odpadaja. No i na zime nie moga byc za szerokie. Najlepiej samemu sprawdzic na wywazarce czy bicia nie maja, bo po jednej zimie szlak amorki trafi :thumbdown: No i najwazniejsze! Trzeba sprawdzic date produkcji opon bo sie mozna na stare i sparciale nadziac i w dodatku zle przechowywane :angry:A na takich to strach 100 przekraczac :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te MICHELIN to maja niby 5 lat a wiec to duzo na opony czy moga jeszcze byc ?

a jak mam sprawdzic czy opony byly nadlewane czy sa orginalne bo tego to nie wiem jak sie sprawdza

i jak te MICHELIN beda sie sprawdzac zima przy takim rozmiarze 205 / 60 R 15 bo kolega pisze ze najlepsze sa 195/65R15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy ile były jeżdzone przez te 5 lat i jak były przechowywane przez lato, ale 5 lat to już sporawo jak na oponki. A opony generalnie na zimę to lepsze węższe, bo tak poza tym to prawie żadna różnica między tymi romiarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, po 1 nie kupuj 5-cio letnich opon. Właściwości gumy są takie a nie inne. Nawet nie jeżdzone, to po 5 latach nadają jedynie do spalenia w piecu.

O skuteczności opon zimowych w zimnych miesiącach roku chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Zimą taki pneumatyk gwarantuje lepszą przyczepność samochodu, dwukrotnie krótszą drogę hamowania w porównaniu z oponą letnią, a co za tym idzie, znacznie podwyższa bezpieczeństwo samego kierującego jak i innych uczestników ruchu drogowego.

Z racji tego, że opona zimowa z założenia została przystosowana do odpowiedniego działania w niskich temperaturach, jej skład opiera się na zupełnie innej mieszance niż opony letniej. Guma "zimówki" jest miękka i zapewnia dzięki temu dobre właściwości jezdne w dużym zakresie temperatur od +20 °C do -25°C. Warto jednak zaznaczyć, że opona zimowa używana w okresie, kiedy dobowe temperatury przekraczają około +7°C, ulega szybszemu ścieraniu, co prowadzi do krótszej żywotności takiego ogumienia.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na poprawę przyczepności opony jest układ bieżnika. W porównaniu z oponą letnią jest bardziej "ordynarny", wyposażony w szerokie rowki i prostopadle umieszczone do kierunku jazdy ponacinane lamelkami kostki. Dzięki tym właśnie elementom bieżnika oraz lamelkom, które podczas kontaktu z nawierzchnią rozszerzają się, możliwe jest skuteczniejsze absorbowanie większej ilości wody/śniegu przez oponę, a następnie lepsze jej odprowadzanie spod koła. Opona zimowa znacznie lepiej radzi sobie więc z częstym w zimie i niebezpiecznym zjawiskiem aquaplaningu. Agresywny bieżnik "zimówki" zapewnia lepsze wbijanie się koła w pokrytą śniegiem lub błotem poślizgowym nawierzchnię przyczyniając się do poprawy stabilności i przyczepności samochodu. Kilku renomowanych producentów opon ma w swojej ofercie opony wyposażone w trójwymiarowe lamelki. Taka innowacja pozwala na gęstsze nacinanie bieżnika i skuteczniejsze blokowanie wzajemnych pozycji klocków poprawiając osiągi w zakresie kierowalności, trakcji i komfortu prowadzenia zimą.

Istotną cechą opony zimowej jest jej duża elastyczność. Dzięki temu możliwe jest zachowanie lepszego kontaktu opony ze śliską nawierzchnią. Miększa część styku opony z podłożem sprawia, że w porównaniu do opony letniej, "zimówka" efektywniej "przykleja się" do nawierzchni. Samochód dzięki temu łatwiej przyspiesza, lepiej hamuje i bezpieczniej pokonuje zakręty.

Wielu kierowców przed rozpoczynającym się okresem wymiany opon ma spory dylemat. Jakie opony założyć? Czy nowa, tańsza opona jest lepsza od używanej z wyższej półki? O odpowiedź na te pytania poprosiliśmy Tomasza Czopika, rajdowego Mistrza Polski z 2003 roku.

"Zdecydowanie polecam opony nowe. Trzeba pamiętać o tym, że opona zimowa ma ograniczoną żywotność. Kiedy głębokość bieżnika spada poniżej 4 mm należy takie opony bezwzględnie wymienić. W stosunku do opony nowej droga hamowania wydłuża się, bowiem o blisko 50%. Trzeba o tym pamiętać. Jeżeli jednak mamy ograniczony budżet a wybór jest pomiędzy pozostawieniem letnich a kupnem używanych "zimówek" polecam drugie rozwiązanie. Zimowa opona będzie po prostu zawsze w tych warunkach górować nad letnią."

W przypadku nowych zimowych ważne jest aby zaraz po ich założeniu kierowca nie przyspieszał i hamował gwałtowanie oraz stronił od uślizgów kół. Nowa "guma" podobnie jak klocki hamulcowe potrzebuje przebyć odpowiedni dystans aby się odpowiednio dotrzeć i ułożyć. W przypadku "zimówki" dystans ten wynosi około 250-300 kilometrów. Okres wymiany opon z letnich na zimowe, bądź też odwrotnie jest stosunkowo trudny do sprecyzowania. Przyjęło się więc, że termin uzależniony jest od temperatur dobowych wynoszących +7°C. Jeżeli temperatury są wyższe od tej granicy wówczas możemy założyć opony letnie, jeśli niższa wówczas wskazana jest jazda na oponach zimowych. I jeszcze jedna ważna rzecz. Auto prowadzi się najpewniej po śliskiej nawierzchni wtedy kiedy opony zimowe założone są na obu osiach pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli kupujesz kilkuletnie opony uzywane musisz liczyc sie z niemilymi niespodziankami jakie potrafia one sprawic. Ja we wrzesniu kupilem komplet letnich 225/45/17 (rok produkcji 2003) i mimo ze na pierwszy rzut oka wygladaly wspaniale - bieznik super, zero defektow to po dwoch miesiacach na obu tylnych wyskoczyly mi bable :/ Generalnie nie powinno sie kupowac opon starszych niz 3 lata, nawet jesli wygladaja idealnie, gdyz tak jak napisal hornet z wiekiem guma traci swoje wlasciwosci i dzieja sie z nia rozne dziwne rzeczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zakupie uzywek musisz zwracac uwage na wiele roznych czynnikow. Czasem sprzedajacy liczac na niewiedze kupujacych nacinaja opony powiekszajac przez to wysokosc bieznika a nie kazda guma jest do tego odpowiednia. Niekiedy te naciecia sa tak glebokie, ze niemal odslaniaja druty co powoduje ich szybka korozje oslabiajac je i bąel gotowy! Kwestia przechowywania opon tez jest istotna, a nie kazdy przyklada do tego wage. Opony na felgach skladujemy jedna na drugiej w stosach, natomiast bez felgi powinny byc skladowane na stojaco w stojaku i regularnie obracane. Wazna jest tez wilgoc, bo guma szybciej sie starzeje i powstaja mikro pekniecia. Jezeli koniecznie musisz kupic uzywki to moze poszukaj takich ktore zostaly komus po sprzedarzy auta i maja gora 2-3 lata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę poszukać jakiś alufelg R15 od audi można dostać spokojnie poniżej 1000PLN (np. http://moto.allegro.pl/item291989322_alufelgi_15cali_5x112_audi_vw.html) a że zimy już raczej nie będzie a jak nawet to myślę że na letnich już ją przejeżdzisz i na nastepną kupić 4 nowe oponki - Polecam Dunlopy M3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup dwie nowe, za pare mesięcy następne. Będziesz zadowolony pieniądze nie pójdą w błoto.

W Ksawerowe koło Łodzi jest bardzo duży skład opon używanych, tam ostatecznie możesz kupić naprawdę coś normalnego. Czasami są opony nowe po 120 złotych, a nie jakieś tam 5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...