Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana rozrządu w V-kach 2.4 2.6 2.8


paput

Rekomendowane odpowiedzi

panowie a w jaki sposób zrobić tą blokadę kół? jaki jest rozstaw pomiędzy śrubami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem świeżo po wymianie bez żadnego blokowania tylko na same znaki bez najmniejszego stresu

i bez problemu

napisz po kolei jak robiłeś kolego :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem świeżo po wymianie bez żadnego blokowania tylko na same znaki bez najmniejszego stresu

i bez problemu

napisz po kolei jak robiłeś kolego :good:

ale co ty chcesz żeby ci napisać??

Zdejmujesz cały przód aż zobaczysz pasek od rozrządu zdejmujesz, zaznaczasz na kole pasowym znaki, sprawdzasz czy wałki są równo, zdejmujesz wszystkie kółka, pompę wody, napinacz, termostat. czyścisz gniazda, wsadzasz nowe graty, sprawdzasz wszystko czy się zgadza i składasz do kupy

nie ma wielkiej filozofii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem świeżo po wymianie bez żadnego blokowania tylko na same znaki bez najmniejszego stresu

i bez problemu

napisz po kolei jak robiłeś kolego :good:

ale co ty chcesz żeby ci napisać??

Zdejmujesz cały przód aż zobaczysz pasek od rozrządu zdejmujesz, zaznaczasz na kole pasowym znaki, sprawdzasz czy wałki są równo, zdejmujesz wszystkie kółka, pompę wody, napinacz, termostat. czyścisz gniazda, wsadzasz nowe graty, sprawdzasz wszystko czy się zgadza i składasz do kupy

nie ma wielkiej filozofii

A po kilku obrotach wałem pasek lata górą i po pompie wody luźny jak szmata :wallbash: szkoda, że nie zrobiłem zdjęć po zwaleniu mojego przodu, zobaczylibyście rozrząd ustawiany na znaki po 30 tys i jak wygląda pasek. Bez blokad to jest gówno nie robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokadą zblokujesz sobie wałki żeby się nie przemieściły, poluzujesz koła rozrządu i możesz wtedy ustawić właściwy naciąg paska między kołami, a pompą wody. Bez blokady tego nie zrobisz bo za kołami powędrują wałki kiedy je ruszysz, a tak masz koła luźne i możesz kręcić do woli. Tu nie chodzi o jakieś naciąganie bo nic się tam specjalnie nie naciąga, tylko właściwe ustawienie paska przy zakładaniu niezależnie od położenia wałków rozrządu.

Jak robisz na znaki to wałki będa ustawione ok, spuścisz napinacz i pasek wygląd na dobrze naciągnięty, robota cacy, ale po paru obrotach wałem jak pasek przejdzie dookoła można go na górze kół rozrządu wykręcić dookoła palcami. Dla mnie to są za długie paski żeby robić na partyzanta, do tego jest sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokadą zblokujesz sobie wałki żeby się nie przemieściły, poluzujesz koła rozrządu i możesz wtedy ustawić właściwy naciąg paska między kołami, a pompą wody. Bez blokady tego nie zrobisz bo za kołami powędrują wałki kiedy je ruszysz, a tak masz koła luźne i możesz kręcić do woli. Tu nie chodzi o jakieś naciąganie bo nic się tam specjalnie nie naciąga, tylko właściwe ustawienie paska przy zakładaniu niezależnie od położenia wałków rozrządu.

Jak robisz na znaki to wałki będa ustawione ok, spuścisz napinacz i pasek wygląd na dobrze naciągnięty, robota cacy, ale po paru obrotach wałem jak pasek przejdzie dookoła można go na górze kół rozrządu wykręcić dookoła palcami. Dla mnie to są za długie paski żeby robić na partyzanta, do tego jest sprzęt.

tylko jeśli zablokujesz wałki i będziesz naciągał to przestawisz znaki na kole pasowym

poza tym za naciąg paska jest odpowiedzialny napinacz, nawet jak naciągniesz i puścisz napinacz to naciąg wróci do pozycja na jaki pozwala napinacz bo rolka nie ma nic do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokadą zblokujesz sobie wałki żeby się nie przemieściły, poluzujesz koła rozrządu i możesz wtedy ustawić właściwy naciąg paska między kołami, a pompą wody. Bez blokady tego nie zrobisz bo za kołami powędrują wałki kiedy je ruszysz, a tak masz koła luźne i możesz kręcić do woli. Tu nie chodzi o jakieś naciąganie bo nic się tam specjalnie nie naciąga, tylko właściwe ustawienie paska przy zakładaniu niezależnie od położenia wałków rozrządu.

Jak robisz na znaki to wałki będa ustawione ok, spuścisz napinacz i pasek wygląd na dobrze naciągnięty, robota cacy, ale po paru obrotach wałem jak pasek przejdzie dookoła można go na górze kół rozrządu wykręcić dookoła palcami. Dla mnie to są za długie paski żeby robić na partyzanta, do tego jest sprzęt.

tylko jeśli zablokujesz wałki i będziesz naciągał to przestawisz znaki na kole pasowym

To fabrycznie tam są jakieś znaki? Blokady używasz po to żeby nie przestawić wałków tylko koła, kołami możesz kręćić ile się rzewnie podoba. Napinacz, ok, ale jeżeli pasek jest źle założony, a bez blokady na bank będzie to potem jest efekt taki jak opisałem. Pasek raczej od tego nie strzeli, ale składanie na znaki nie jest zgodnie ze sztuką tylko po taniości. Może ktoś, kto intensywnie kręci silnik weźmie sobie to do serca przy zmianie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kole pasowym i bloku masz kreski do ustawienia. jak tego nie sprawdzisz to dół spotka się z góra :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale skoro buba jeździ to chyba jest ok :mysli:

sam napinacz hydrauliczny nie napina dobrze paska?

chodzi mi żeby ktoś napisał po kolei jak idzie to przed zdjęciem paska i w trakcie, gdzie sobie znaki robicie i jak ustawiacie wałki oraz wał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaki masz na kole pasowym (na schemacie nr 8)

zanim zdejmiesz rozrząd to kręcisz całością żeby znak z koła spotkał się ze znakiem na bloku, tam są dwie niby strzałki, wałki ustawią sie w lini poziomej (nr 9)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kole pasowym i bloku masz kreski do ustawienia. jak tego nie sprawdzisz to dół spotka się z góra :blink:

To jest oczywiste, odruchowo zasugerowałem się "znakami", które niektórzy sobie farbką mażą :embarrassed:

Procedura wygląda tak, że ustawiasz odpowiednio wałki i koło pasowe, na wałki zakładasz blokadę, luzujesz sobie koła, wkładasz pasek, napinasz górę paska kołami, zakręcasz żeby nie latały luźno, puszczasz napinacz i voila. I to jest prawidłowa procedura. Można ustawiać na znaki, Buba jeździ i zapewne nie tylko on na tak ustawionym rozrządzie, ale to jest nieprofesjonalne i stwarza ryzyko zerwania lub spadnięcia paska, małe ale stwarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kole pasowym i bloku masz kreski do ustawienia. jak tego nie sprawdzisz to dół spotka się z góra :blink:

To jest oczywiste, odruchowo zasugerowałem się "znakami", które niektórzy sobie farbką mażą :embarrassed:

Procedura wygląda tak, że ustawiasz odpowiednio wałki i koło pasowe, na wałki zakładasz blokadę, luzujesz sobie koła, wkładasz pasek, napinasz górę paska kołami, zakręcasz żeby nie latały luźno, puszczasz napinacz i voila. I to jest prawidłowa procedura. Można ustawiać na znaki, Buba jeździ i zapewne nie tylko on na tak ustawionym rozrządzie, ale to jest nieprofesjonalne i stwarza ryzyko zerwania lub spadnięcia paska, małe ale stwarza.

ale buba blokował sobie blokadę na wał i na koła wałków? [br]Dopisany: 30 Kwiecień 2011, 23:22_________________________________________________bo zakupienie takiej blokady nie jest tanie: do wału 40 zł a ta do kół około 200 zł :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc zmień bez blokad,mało kto zakłada blokady mozna zrobic to na znzki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadnej blokady nie kupowałem ani nie zakłdałem

a dawno temu zakładałeś? Ustawiłeś wał i wałki na znaki i przy zakładaniu nic się nie przestawiło/ruszyło?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadnej blokady nie kupowałem ani nie zakłdałem

a dawno temu zakładałeś? Ustawiłeś wał i wałki na znaki i przy zakładaniu nic się nie przestawiło/ruszyło?

jakieś pół roku, teraz wymieniałem termostat i nie wiem czy był mocno czy słabo naciągniety ale ciężko było go ruszyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...