Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana rozrządu w V-kach 2.4 2.6 2.8


paput

Rekomendowane odpowiedzi

Temat założyłem gdyż takowego nie widzę na forum

Czy ktoś się tego podejmował? Ma ktoś jakieś doświadczenie?

34_1250158624.jpg

I takie pytanie jeszcze, czy koniczna jest wymiana tłumika drgań wału jeśli nie ma luzów? Nie jest to tania część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to zeby było równo jedna i druga strona,

zebyś przy zakładaniu paska nie przesunął o ząbek lub dwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to zeby było równo jedna i druga strona,

zebyś przy zakładaniu paska nie przesunął o ząbek lub dwa

one raczej lekko tak nie chodzą, przynajmnie w dieslu tak było.

A da radę zrobić znaczenie na starym pasku i kołach rozrządu i założyć w ten sam sposób nowy pasek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to zeby było równo jedna i druga strona,

zebyś przy zakładaniu paska nie przesunął o ząbek lub dwa

one raczej lekko tak nie chodzą, przynajmnie w dieslu tak było.

A da radę zrobić znaczenie na starym pasku i kołach rozrządu i założyć w ten sam sposób nowy pasek?

kombinuj, ja nie używałem żadnego przyrządu bo nie miałem, cieżko jest naciągnąć pasek dlatego lepiej sie zabezpieczyć, żeby nic nie ruszyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to zeby było równo jedna i druga strona,

zebyś przy zakładaniu paska nie przesunął o ząbek lub dwa

one raczej lekko tak nie chodzą, przynajmnie w dieslu tak było.

A da radę zrobić znaczenie na starym pasku i kołach rozrządu i założyć w ten sam sposób nowy pasek?

kombinuj, ja nie używałem żadnego przyrządu bo nie miałem, cieżko jest naciągnąć pasek dlatego lepiej sie zabezpieczyć, żeby nic nie ruszyc

ewentualnie potem można po znakach ustawić bo tyle się cofną te koła co sprężynki popchną zaworowe, czyli niedużo.

A jest jakiś inny sposób na zablokowanie tego? Bo w książce czytałem że jakaś śrubka :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, nie zagłębiałem się :)

a wał blokowałeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz bez blokad na znaki i nawet uda się to dokładnie ustawić i napiąć pasek jak należy to naciąg i tak nie będzie właściwy. Widziałem to u siebie jak raz mi ustawili rozrząd bez blokady i po 30 tys km ściągali rozrząd, pasek górą był luźny jak szmata, dołem za mocno napięty :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz bez blokad na znaki i nawet uda się to dokładnie ustawić i napiąć pasek jak należy to naciąg i tak nie będzie właściwy. Widziałem to u siebie jak raz mi ustawili rozrząd bez blokady i po 30 tys km ściągali rozrząd, pasek górą był luźny jak szmata, dołem za mocno napięty :thumbdown:

a czemu tak się dzieje? :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, nie pamiętam jak mi to wtedy tłumaczyli. Wydaje mi się że ma to związek z właściwym naciągiem paska. Blokadę wkładasz w fasolki na kołach rozrządu i wałek masz zablokowany, wtedy możesz bezstresowo poluzować koła, napiąć pasek jak należy i na powrót zakręcić na sztorc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, nie pamiętam jak mi to wtedy tłumaczyli. Wydaje mi się że ma to związek z właściwym naciągiem paska. Blokadę wkładasz w fasolki na kołach rozrządu i wałek masz zablokowany, wtedy możesz bezstresowo poluzować koła, napiąć pasek jak należy i na powrót zakręcić na sztorc.

a po co mam koła luzować? postaram sie je zablokować a jak nie uda mi sie to najwyżej się trochę przekręca najwyżej się je znakami ustawi, chyba nic się wtedy nie stanie :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koła luzuje się żeby pasek się dobrze ułożył ( jak założysz blokadę na te blaszki na wałkach to wałki są nieruchomo ) a koła wałków są na stożkach luzujesz naciągasz i skręcasz bodajże momentem 45-50 Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, nie pamiętam jak mi to wtedy tłumaczyli. Wydaje mi się że ma to związek z właściwym naciągiem paska. Blokadę wkładasz w fasolki na kołach rozrządu i wałek masz zablokowany, wtedy możesz bezstresowo poluzować koła, napiąć pasek jak należy i na powrót zakręcić na sztorc.

a po co mam koła luzować? postaram sie je zablokować a jak nie uda mi sie to najwyżej się trochę przekręca najwyżej się je znakami ustawi, chyba nic się wtedy nie stanie :mysli:

Nie rozumiesz najważniejszej kwestii, jak sobie ustawisz koła znakami tak, żeby wałki były w prawidłowej pozycji to nie napniesz właściwie paska i na odwrót. Albo robisz dobrze z blokadą, albo tanio dziadostwo na znaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może specem nie jestem ale jak chcesz napiąć pasek? przecież zakłądasz na rolki, sprawdzasz czy wszystko jest ok i wyciągasz zawleczke z napinacza :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może specem nie jestem ale jak chcesz napiąć pasek? przecież zakłądasz na rolki, sprawdzasz czy wszystko jest ok i wyciągasz zawleczke z napinacza :mysli:

no właśnie ja też myślałem że to tak :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może specem nie jestem ale jak chcesz napiąć pasek? przecież zakłądasz na rolki, sprawdzasz czy wszystko jest ok i wyciągasz zawleczke z napinacza :mysli:

no właśnie ja też myślałem że to tak :mysli:

może ja czegoś nie miałem ale jak brałem kompletny rozrząd to tam nie było niczego do "naciągania" paska. na kole pasowym ustawiasz znaki, zakładasz nowe rolki, blokujesz głowice, sprawdzasz czy wszystko gra i wyjmujesz zawleczkę i sam się naciąga. ciężko nałożyć sam pasek bo faktycznie wchodzi na styk i w tym momencie można przestawić o ząbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może specem nie jestem ale jak chcesz napiąć pasek? przecież zakłądasz na rolki, sprawdzasz czy wszystko jest ok i wyciągasz zawleczke z napinacza :mysli:

no właśnie ja też myślałem że to tak :mysli:

może ja czegoś nie miałem ale jak brałem kompletny rozrząd to tam nie było niczego do "naciągania" paska. na kole pasowym ustawiasz znaki, zakładasz nowe rolki, blokujesz głowice, sprawdzasz czy wszystko gra i wyjmujesz zawleczkę i sam się naciąga. ciężko nałożyć sam pasek bo faktycznie wchodzi na styk i w tym momencie można przestawić o ząbek.

czym blokowałeś głowice?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co on tworzy na tym filmie,ale nie ma najważniejszej sprawy zablokowania i odbicia tych motylków z walków rozrządu,motylki są na stożkach bez klinów.Powinno to być luźne zakłada się pasek puszcza napinacz i skręca walki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...