Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Chip box było pięknie, a teraz nie jest ^^


audikftw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Kupiłem jakiś tydzień temu tzw. Chip Box ( http://allegro.pl/cyfrowy-chip-box-audi-vw-seat-skoda-1-9-tdi-i1571340926.html)

Nie potrzebuję tutaj jakichś besztek i opinii, że "tego gów***a bym do siebie nie wsadził" , "pieniądze w błoto" itp. bo już jest po fakcie, kupiłem i sprawdziłem .

Ogólnie tak się przedstawia sytuacja : Przez około 5 dni jeździłem na tym urządzeniu , powiem szczerze : spalanie mniejsze o ok. 0,3 - 0,5 litra , przyśpieszenie do 100 : było 11,2 sekundy na boxie około 9,9 . Wszystko było super , żadnych trybów awaryjnych itp. Jednak przejechałem jakieś 200 km na chłodzącej ale zacierającej się sprężarce od klimatyzacji(połapałem się co do tego trochę za późno), która strasznie zmulała mi silnik, strasznie czuć było od niej wibracje na postoju i dawała że się tak wyrażę bardzo duży opór -> i przeciążała najprawdopodobniej pompę ?

Teraz na odłączonej klimie miałem następujący problem, że na nagrzanym silniku samochód po prostu mi zgasł na środku drogi . Zaraz go odpaliłem i udało się , jednak po kilku minutach zgasł znowu i już wtedy nie chciał odpalić . Wyciągłem ten badziew (chip box) i wszystko wróciło do normy, samochodzik odpalił , jedzie tak jak trzeba tzn. jedzie po staremu tak jak powinien bez tego boxa.

Udałem się dzień później (z podpiętym chip boxem) podpiąć go pod VAGa ,mechanik był jakiś roztrzepany i burknął coś o jakimś błędzie co do "przepływu" czy coś takiego . Potem sprawdzał czy nie ma przeładowania ( nie było) , czy nie ma za dużego dawkowania ( wszystko w normie) , powiedział wręcz że parametry wzrocowe . Odpiął komputer ,a ja po przejechaniu kilometra znowu byłem wkur**** bo samochód zgasł na środku ronda .

Moje pytanie ... w czym może tkwić problem ?? rozregulowało się coś odnośnie sterowania pompy , że nie odpala ? Wiadomo, można powiedzieć żeby wywalić to urządzenie do kosza ale muszę powiedzieć, że szkoda bo to faktycznie box sterowany cyfrowo, a nie jakieś badziewie na zasadzie potencjometra itp. i dawał bardzo fajne efekty , a przy tym nie powodował problemów...

Dlatego proszę o jakąś podpowiedź co zrobić żeby autko znowu na tym urządzeniu jeździło...

Pozdrawiam[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2011, 23:55_________________________________________________dodam jeszcze, że na początku gdy ustawiłem na tym boxie zbyt duże ciśnienie doładowania samochód reagował na to prawidłowo mianowicie , zapodawał tryb awaryjny zaraz po odpaleniu samochodu ( migająca kontrolka świeć żar.) . Zmniejszyłem ciśnienie i wszystko było w porządku(nic nie miga) co potwierdzał wspomniany przeze mnie odczyt o właściwym parametrze doładowania na Vagu .

[mod]Proszę poprawnie wpisywać prefix[/mod]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie box przesterowywał pompę - sterszego typu boxy z potencjometrem (lub dwoma potencjometrami) można było stroić tak żeby silnik pod pełnym obciązeniem nie gasł -w zasadzie możesz to zareklamowac - firma chyba dała gwarancję ??

BTW - kody błedów beda pomocne - poza tym zeby sprawdzic wysterowanie urządzenia - potrzebny bedzie oscyloskop - bedziesz miał możliwośc sprawdzenia przebiegu sygnałów z pompy po zainstalowaniu box'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś jakie jest doładowanie turbiny na tym boxie?

Chętnie bym zobaczył logi, podobno nie ma się kontroli nad pracą turbo bo box tak gnojem podlewa i oszukuje ecu :wink4:

Znając życie i wyścig zbrojeń sprzedawców boxów i gotowców, masz boxa z niezłym koxem - stąd Twoje problemy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś jakie jest doładowanie turbiny na tym boxie?

Chętnie bym zobaczył logi, podobno nie ma się kontroli nad pracą turbo bo box tak gnojem podlewa i oszukuje ecu :wink4:

Znając życie i wyścig zbrojeń sprzedawców boxów i gotowców, masz boxa z niezłym koxem - stąd Twoje problemy :wink4:

doładowanie na boxie jest normalne, dawka też :decayed: a wypluwa co trzeba :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz boxa z niezłym koxem

Ciekawe czy z tych "mega wielkich" czyli dających najwięcej są jakieś które masakryczni podnoszą moc tak, że EGT jest za duże i np. łopatki turbiny dostają w łeb... :gwizdanie:

Czysto teoretycznie się pytam, bo nigdy nie miałem odczynienia z boxami. Sry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś jakie jest doładowanie turbiny na tym boxie?

Chętnie bym zobaczył logi, podobno nie ma się kontroli nad pracą turbo bo box tak gnojem podlewa i oszukuje ecu :wink4:

Znając życie i wyścig zbrojeń sprzedawców boxów i gotowców, masz boxa z niezłym koxem - stąd Twoje problemy :wink4:

doładowanie na boxie jest normalne, dawka też :decayed: a wypluwa co trzeba :kox:

AKN black jest :kox:

ale box boxowi nie równy. Czytałem np. o redboxach zmieniających i dawkę paliwa i doładowanie, ale one kosztują tyle co program :wink4:

audikftw pisze, że box zmienia mu ciśnienie doładowania. Chciałbym to zobaczyć :cool1:

Trzęsąca się pompa wtryskowa to może być objaw przeholowania z dawką paliwa. Wiem bo przerabiałem ten problem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pisałem wcześniej, że na podpiętym boxie na Vagu wszystko było w porządku , zarówno z ciśnieniem jak i z dawką, która była normalna . Dziś najprawdopodobniej powinienem mieć dostęp do VAGa mimo że osobiście nie miałem jeszcze z tym do czynienia to postaram się zapodać jakieś numery błędów czy tam logi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zmniejszasz/zwiększasz ciśnienie czy dawkę?

Piszesz, że ciśnienie :gwizdanie:

Wiesz w ogóle o czym piszesz ? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie koledzy jak to jest z tym Chip Boxem , choruje na wirusa ale koszt 900 pln , tu jest cos tanszego za 250pln jak to wyglada prosze o opinie pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie koledzy jak to jest z tym Chip Boxem , choruje na wirusa ale koszt 900 pln , tu jest cos tanszego za 250pln jak to wyglada prosze o opinie pzdr

Sam widzisz jak to wyglada - same problemy :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie koledzy jak to jest z tym Chip Boxem , choruje na wirusa ale koszt 900 pln , tu jest cos tanszego za 250pln jak to wyglada prosze o opinie pzdr

Lepiej dozbieraj kasy i zrób to po bożemu. :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie koledzy jak to jest z tym Chip Boxem , choruje na wirusa ale koszt 900 pln , tu jest cos tanszego za 250pln jak to wyglada prosze o opinie pzdr

z chip boxem za 250 zł daj sobie spokoj , nie jest to najlepszy sposób na podniesienie mocy w TDI :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zmniejszasz/zwiększasz ciśnienie czy dawkę?

Piszesz, że ciśnienie

Wiesz w ogóle o czym piszesz ?

Mam na myśli ciśnienie turbodoładowania i działanie tego boxa polega właśnie na zwiększeniu ciśnienia doładowania dodatkowo to ciśnienie można manualnie regulować czyli zwiększać i zmniejszać . Jeśli jest za duże samochód przechodzi w tryb awaryjny [br]Dopisany: 21 Kwiecień 2011, 14:54_________________________________________________31698044.png

Taki błąd mi się pojawia , usunąłem raz , pojawił się po przejażdżce znowu ... nie mam pojęcia czego on dotyczy .....

Co do zapodania logów to jeszcze nie znam się na tyle żeby wiedzieć jakie bloki przetestować , muszę o tym poczytać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywala błędu przeładowania bo to box - opornik podlewający gnojem. Nie zmienia żadnego ciśnienia doładowania, może powodować że turbo wcześniej wstaje. Nic poza tym.

Ten błąd, to błąd 1268 nastawnika pompy wtryskowej. Stąd kontrolka świec żarowych (a to nie nazywa się tryb awaryjny - dlatego sugerowałem, że nie wiesz o czym piszesz :wink4:).

Skasuj błąd. Zrób normalne logi, skontroluj dawki paliwa z boxem i bez boxa.

Jak tak bardzo chcesz go mieć to skręć "dorzucanie koxu". Obserwuj: jak nie dymi stale tylko minimalnie pod obciążeniem, pompa się nie telepie i nie mryga kontrolka świec żarowych znaczy, że box działa prawidłowo.

[br]Dopisany: 21 Kwiecień 2011, 18:24_________________________________________________Ale gwarancji, że błąd nie powróci albo że nastawnika szlag nie trafi nikt Ci nie da :gwizdanie:

Ja bym to wywalił, cieszył się normalną jazdą i powoli odkładał na chipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy przypadkiem niejest tak ze na box jak jest wiekszona to i tak ecu o tym niewie to chyba na tym polega? że box przekłamuje sygnały sterujace np dawką paliw wiec vagiem nic nie sprawdzisz?

Nie wywala błędu przeładowania bo to box - opornik podlewający gnojem. Nie zmienia żadnego ciśnienia doładowania, może powodować że turbo wcześniej wstaje. Nic poza tym.

wcześniej wstaje bo na bogatej mieszance spaliny są ciężkie i łatwiej maja napedzić wirnik:) wiec wracamy do podlewania gnojem;) i pewnie zanim turbo wstanie masz niezłego kopcia z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro spróbuję zrobić jakieś logi . A co do dymienia na boxie nie dymi ani trochę . Sprawdzałem . [br]Dopisany: 21 Kwiecień 2011, 22:00_________________________________________________poza tym pisałem wcześniej, że wg. producenta box tzw. cyfrowy i nie działa na zasadzie opornika tylko "Chip powoduje większe ciśnienie turbodoładowania jest jednak ustawiony w taki sposób aby nie uszkodzić turbosprężarki."

Cytuję tylko producenta a to co jest w środku wygląda na jakiś bardziej złożony wynalazek niż zwykły opornik .

boxbx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro spróbuję zrobić jakieś logi . A co do dymienia na boxie nie dymi ani trochę . Sprawdzałem .

Wystarczy podnieść dawkę paliwa vagiem i już kopci.

Seryjny diesel potrafi zakopcić a Tobie na boxie zwiększającym dawkę nie kopci? :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówię co widziałem . Obserwowałem z zewnątrz od 0 -100 . Może lekko na 1 ale to nie jest klasyczny czarny bąk po którym czarno na asfalcie tylko lekki dymek , na pewno na boxie było czyściej niż bez . [br]Dopisany: 21 Kwiecień 2011, 22:10_________________________________________________do tego mówiłem już 3 razy że ten box nie zwiększa dawki i Vag to potwierdził do tego spalanie jest mniejsze więc to możliwe żeby zwiększał dawkę ? raczej nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak nie daje więcej ropy to skąd większa moc, bo chyba nie z samego podniesienia ciśnienia doładowania bo to najszybsza droga do uszkodzenia silnika (wysoka temp egt).

Moim zdaniem ten box nie oszukuje sterownika i nie każe mu zwiększać dawki (stąd wyniki w normie) tylko oszukuje sygnały do nastawnika w pompie powodując podlewanie gnojówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze jest to że ten sprzedawca ma praktycznie 99,9 % pozytywów i ludzie piszą : nie dymi , większa moc , spalanie w normie itp itd . Dlatego się na to pokusiłem . Jutro będę w dłuższej trasie i zobaczymy czy znowu będzie mi się wyłączał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...