Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Cieknie olej w okolicach simeringa przy rozrządzie


dareksun

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takowy problem. Od pół roku cieknie mi w śladowych ilościach olej w okolicy rozrządu. Wymieniałem 3 simeringi jak i cały rozrząd, wcześniej uszczelkę pod misą bo to miały być niby powody wycieku(rozrząd akurat rutynowo:)). Wyciek(a raczej kapanie - w kroplach...) nie ustały. Problem ten pojawia się gdy silnik normalnie (do 90 stopni) się zagrzeje, w innym wypadku nic nie leci. Po zmianie rozrządu zrobiłem w pół roku jakieś 13 tys. kilometrów i zmieniłem olej. W między czasie samochód wziął litr oleju, co w głównej mierze jest zapewne zasługą tego wycieku. Chcąc zlikwidować usterkę radziłem się już różnych "fachowców" i w opinii większości, jeśli oleju nie będzie ubywało więcej(a od zmiany rozrządu jest to ten sam wyciek ~1l/~13 000 km) można dojeźdźić rozrząd do końca i później przy wymianie likwidować wyciek. Moje pytanie jest takie, czy ktoś spotkał się z taką przypadłością? Można z tym jeździć? O czym to może świadczyć(przy założeniu, że wymiana rozrządu była wykonana prawidłowo...)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli kapie olej to wyciek musi gdzies byc,po prostu kiepsko patrzysz,moze bedzie ci latwiej to znalezc jak umyjesz silnik i pozniej bedziesz szukal tego wycieku,jest wiele miejsc gdzie moze sie pokazac olej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że wiem, gdzie kapie -> rozrząd. Pytanie czy jeśli kapie tak samo od początku to można jeździć do następnej wymiany rozrządu? Ktoś się z tym spotkał? :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie leci na pasek? Jeśli tak to jak najszybciej rób, bo pasek się rozwulaknizuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie leci po pasku i rolkach rozrządu to możesz w sumie jeździć ale sporo wydasz na olej bo pomiędzy simeringiem jest też blacha więc watpie aby na rozrządzie były ślaby oleju. :hi: Żeby go wymienić musisz rozpinać rozrząd bo trzeba zbić koło zębate wałka rozrządu. Ten simering nie wypadnie bo go się wsadza w jego wyprofilowane miejsce. A nie masz przypadkiem zatkanego odpowietrzenia skrzyni korbowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalnie jest usunąć usterkę,mechanicy się takiej roboty nie łapią bo długo trwa ,a kasy za dużej nie zarobią :wallbash:. Lepiej wymieniać klocki i wahacze-lepszy pieniądz. Sorki za OT.

Ja bym zrobił(wymienił simering) i miał spokój i czystą motorownię :wink4:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo u siebie :kwasny:

myłem silnik żeby zlokalizować usterkę i olej ewidentnie wycieka właśnie z okolic rozrządu, mechanik powiedział, że wymiana tego/tych simeringów tylko przy zmianie rozrządu i tu właśnie moje pytanie: za ok 20tyś. będę zmieniał rozrząd, czy ktoś byłby mi wstanie podać numer bądź też numery tych simeringów, bo sam nie wiem ile ich tam jest, a muszę to zrobić, bo mnie irytuje ten wyciek, a chcę je zakupić przed rozbiórką silnika

silnik to AVG z 99'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co to znaczy z okolic rozrzadu?

przeciez cieknacy olej to nie tylko problem siemeringow, rownie dobrze moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica, peknieta glowica lub blok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z okolic rozrządu tzn. okolic rozrządu :kox: po prostu ślady oleju widać tylko od dołu i wychodzą po środku właśnie spod obudowy

obudowy paska nie ściągałem, ale ponoć olej tam nie dochodzi :mysli:

z tą głowicą i blokiem to pojechałeś teraz :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z okolic rozrządu tzn. okolic rozrządu :kox: po prostu ślady oleju widać tylko od dołu i wychodzą po środku właśnie spod obudowy

obudowy paska nie ściągałem, ale ponoć olej tam nie dochodzi :mysli:

z tą głowicą i blokiem to pojechałeś teraz :gwizdanie:

ponoc, nie dochodzi?

nie ma mozliwosci aby glowica lub blok pekl?

szczegolnie w sytuacji jak u zalozyciela watku gdzie wymiana nie pomagala.

a, stwierdzenie ze cieknie z okolic rozrzadu, jest niewiele lepsze, niz ze widac wycieki pod silnikiem nie zagladajac pod maske.

co za problem zdjac pokrywe rozrzadu i obejrzec jak wyglada wnetrze?

a cieknacy olej spod uszczelniacza narobi balaganu.

:cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z okolic rozrządu tzn. okolic rozrządu :kox:

Sorki ze sie wtrace, ale nie znam sie zadobrze na tym a chcialabym wiedziec gdzie to jest?

Okolica rozrzadu, tzn. pasek rozrzadu czy walek rozrzadu?

Dziekuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wymiana nic nie daje i simmeringi nadal puszczają, to może warto przyjrzeć się układowi odpowietrzania skrzynki korbowej? Drożność odmy do sprawdzenia, sposób jest dość prosty - odkręć korek od oleju na rozgrzanym silniku i połóż tam kartkę - lekko ją przyssie, to jest w porządku. Będzie wydmuchiwać - zapchana odma. Wiadomo - jeśli silnik ma jakieś tam zużycie i robią się przedmuchy, to musi gdzieś to ciśnienie ujść. Sugerowałbym jeszcze umycie silnika w okolicach rozrządu po sprawdzeniu tej odmy i jeśli wyciek ustąpi, to problem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...