Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Problem z chłodzeniem (temperatura wysoka)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, że temat był już wałkowany milion razy, ale nie znalazłem problemu takiego jak mam ja. Chodzi mi o to, że temperatura najpierw sie wahała...dochodziła do 90 st i spadała wiec wymieniłem termostat na oryginalny z ASO i teraz temp nie spada poniżej 90 st ale jak jadę powyżej 100 km/h to temperatura rośnie nawet do 110 st i wtedy zwalniałem żeby opadła. Z czym to może być związane? Jeden mechanik mówi, że to na 100% pompa wody. Pompa była zmieniana razem z rozrządem jakieś 15000 km temu...

Opublikowano

może nieodpowietrzony układ chłodzący :mysli: ogrzewanie działa?

czym zalałeś uklad chlodzenia?

Opublikowano

hmm. a widziales jak odpowietrzali? przewaznie zalewaja, uruchamiaja silnik. czekaja jak sie nagrzeje uzupelniaja plynu i heja gotowe :D.

skoro sie przelewa tzn ze musi byc powietrze, przeczytaj na forum http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=4521

jezeli sie nie boisz, sprobuj moze sam odpowietrzyc.

to na temperature nie ma wplywu ale borygo do audi ?

Opublikowano

Objawy przelewania sie płynu miałem jak źle odpowietrzyłem układ po wymianie termostatu. Mój błąd polegał na tym, ze na panelu klimatronika nie ustawiłem pozycji "HI" podczas uzupełniania układu płynem i gdy tylko pojawiły sie te odgłosy ustawiłem ta pozycje i na pracującym silniku odpowietrzył się układ a odgłosy ustały. Przypuszczalnie źle ci odpowietrzyli układ.

Opublikowano

Próbowałem odpowietrzyć układ ale chyba coś jest nie tak. Zdjąłem przewód powrotny od nagrzewnicy i plyn ledwo ledwo co leciał, silnik nie był rozgrzany. Pozniej zalozylem przewod tak zeby dziurka od odpowietrzania mogl leciec plyn i dopiero po bardzo mocnym przygazowaniu lecial plyn, albo jak przygazowalem lekko i puscilem gaz wtedy tez lecial bo jak trzymalem wcisniety to nie lecialo. Moze to faktycznie cos z pompa? Bo wydaje mi sie ze nawet bez gazu powinien leciec plyn.

Opublikowano

a czytales jak sie odpowietrza? przeciez tak to mozesz co najwyzej przegrzac silnik. odpowietrzenie wykonuje sie na wylaczonym silniku.

ustawiasz temp nagrzewnicy na max lub hi. ( gdy elektroniczny klimatronik wlaczona stacyjka).

odkrecasz zboirnik plynu wyrownawczego unosisz go do gory ktos go trzyma, ty wtedy zsuwasz wąz zeby byl otwor odpowietrzjacy odsloniety.

i czekasz jak plyn zacznie sam wyplywac.pamietaj zeby wczesniej uzupelnic stan w zbiorniczku wyrownawczym do poz max. jak przestana babelki powietrza sie pojawiac tzn ze jest odpowietrzony. wsun wąż.

zanim uruchomisz silnik ponownie sprawdzasz czy jest odpowiedni poziom w zbiorniczku, zakrecasz go i dopiero wtedy uruchamiasz silnik.

a i nie ma co oczekiwac ze plyn bedzie sie lał strumieniami. wazne zeby nie bylo pecherzykow powietrza..

jezeli zbiorniczka nie podniesiesz to nie poleci poniewaz nie ma praktycznie roznicy poziomow.

gdyby odpowietrzanie nie pomoglo, to pozostaje do sprawdzenia czujnik temperatury, pozniej powrot do termostatu.

przy czym wyjasnij to jak najszybciej. przegrzewanie sie silnika wiaze sie z ryzykiem przegrzania glowicy a konsekwencje tego to uszkodzenie uszczelki pod glowica... to juz koszty...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...