Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Dwa powtarzające się błędy -POMOCY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,wiem ze bylo juz co nie co o kontrolce EPC oraz o tych bledach na forum ale niegdzie jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania nie wyczytalem.

Te 2 bledy ktore podalem nizej pojawiaja sie ponownie po skasowaniu na VAG.Prosilbym o prosta odpowiedz a nie odsylanie do innego tematu.

Ad.1 Wyglada to tak ze kiedy chwile pojezdze i silnik sie nagrzeje delikatnie szarpie podczas jazdy ale gdy np.zwolnie i obroty spadaja silnik gasnie i musze odczekac ok.15-20min. az troche ostygnie i znowu odpala.Co trzeba wymienic?Bo rozumiem ze czujnik polozenia walu?Czy ktos kto juz mial podobny problem po jego wymianie uporal sie z tym?Prosilbym rowniez o nr indeksowy tego czujnika:)

Ad.2 Tu akurat kontrolka(zolta od silnika) pojawia sie od jakiegos miesiaca ale nie ma wplywu na jazde,po skasowaniu pojawia sie ponownie po przejechaniu ok.200-300 km.Co trzeba wymienic aby ustapil problem?Domyslam sie ze chodzi o katalizator ale znajomy mechanik powiedzial rozwniez ze moze to byc sonda lambda a nie chcial bym sie pakowac w nie odpowiednie koszta.Czy ta sonde mozna jakos sprawdzic czy pozostaje mi tylko wymiana w ciemno?

1. 16706.P0322 Czujnik obrotów walu korbowego czujnik liczby 0 obrotów brak sygnału G28

2. 16804.P0420 Układ katalizatora rzad cylindrów 1 sprawnosc ponizej wartości progowej

Opublikowano

moj tata mial podobny problem w Golfie IV i po wymianie czujnika obrotow bylo :good: wiec zaczal bym od wymiany czujnika i jezeli dobrze pamietam epc i check zgasly

Opublikowano

zacznij od wymiany czujnika

Opublikowano

Ok dzieki a nr indeksowy tego czujnika ktos zna?

Zakładam, że chodzi o czujnik Halla. W ALT'ach nr: 058 905 161 B (ok. 500PLN a ASO).

Przypuszczam, że samego się nie wymienia, tylko w komplecie z pierścieniem czujnika impulsów przy okazji (ok. 20PLN w ASO), ale to już sam musisz zdecydować. Screen z ETKA z resztą części:

czujnik_halla.jpg

Opublikowano

Nie chodzi o czujnik Halla tylko o czujnik polozenia walu G-28,czujnik Halla to G-40

Hmmm... jedyne co udało mi się znaleźć przy wale korbowym to pierścień czujnika implusów oraz nadajnik impulsów...

Opublikowano

1540316638.jpg

tao cos takiego. sprawdz połaczenia wtyczki moze cos nie łaczy. czujka jest jak sie nie myle po prawej stronie silnika w obudowie obok tarczy sprzegła. najlepiej jak sobie to ustrojstwo wyjmiesz i spradzisz moze ktos ci przewód przegryzł. nr tez masz nabity na czujce

kat to chyba wiadomo

Opublikowano

Dokladnie o to mi chodzilo!Wtyczka jest pod zbiorniczkiem plynu chlodniczego.3-cia od lewej liczac.Tylko ten numer indeksowy.. :(

Opublikowano

najlepiej sprawdz na samym czujniku wykrec go i po problemie. unikniesz błedu w długosci przewodu bo nr jest kilka

Opublikowano

Dokladnie o to mi chodzilo!Wtyczka jest pod zbiorniczkiem plynu chlodniczego.3-cia od lewej liczac.Tylko ten numer indeksowy.. :(

Pronto:

nadajnik.jpg

Wyszukane wg mojego VIN (też mam ALTa).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...