czester Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Dzisiaj po staniu 1h w korkach, coś zaczęło wyć przy skręcaniu kierownicą, ale tylko przy obrotach około 1,5 tyś, na jałowym cisza i powyżej 2 tys też cisza. Wyje tak samo w lewo i prawo, i czuć wibrację na kierownicy. Kierownica kręci się tak samo lekko, jak dotychczas. Sprawdzałem płyn i był lekko poniżej poziomu, dolałem płynu, ale bez zmian. Słuchałem skąd wydobywa się wycie i chyba to nie pompa, ale mogę się mylić. Co mogło paść: pompa, magiel, zapowietrzony układ, płyn do bani ?
lelum Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 z 3 rzeczy które wymieniłeś powodem wycia może być tylko pompa ale powinna być słyszalna również na jałowym
Marcino87 Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Adam wyje czy tak skwierczy [br]Dopisany: 10-05-2011, 21:33:41_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=188324.0;highlight=rolka+na+alternatorze zobacz ten wątek. Ja miałem tak samo jak Ty i to była rolka na alternatorze
czester Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Opublikowano 10 Maja 2011 Wyje, na pewno. Od jakiegoś czasu też coś zaczęło szurać tak do 2 tyś obrotów, i pewnego poranka ledwo odpaliłem, tak jak by był rozładowany aku. Może faktycznie coś z tą rolką, tylko czemu miałaby powodować wycie pompy ? Przerabiałem już padnięta pompę w B5, i wycie słychać tylko w kabinie, na zewnątrz cisza
Marcino87 Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 tak jak u mnie było powiem Ci to rolka była zatarta i stawiała obciążenie być może dlatego ciężej Ci odpaliło auto, sprawdź to najpierw. Bo to jest jedna z główniejszych przyczyn. Ja wcześniej też się bujałem wyło piszczało jak nie wiem co a kręciło się spoko lecz najczęściej skręcając to wyło. I każdy mechansior mówił co innego jak bym ich posłuchał to bym był po wymianie pompy, magla, i już nie pamiętam co oni jeszcze wymyślali. W ASO mi to zdiagnozowali od razu i problem jak ręką odjął
Arturoo Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Wyje, na pewno. Od jakiegoś czasu też coś zaczęło szurać tak do 2 tyś obrotów, i pewnego poranka ledwo odpaliłem, tak jak by był rozładowany aku. Może faktycznie coś z tą rolką, tylko czemu miałaby powodować wycie pompy ? Przerabiałem już padnięta pompę w B5, i wycie słychać tylko w kabinie, na zewnątrz cisza pompa jest na zewnątrz kabiny więc jest lepiej słyszalne jak to napisałeś "jej wycie" na zewnątrz niż wewnątrz kabiny zatartą rolkę będziesz musiał wymienić ,też to przeszedłem w moim autku,tyle ,że mi mechanik " namierzył " problem od razu na szczęście
zbylo22 Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Mam to samo i tez myslalem ze alternator ,pojechalem zrobilem alternator a jak wylo tak wyje.....jesli na luzie przygazujesz i krecac kiera wycie bedzie glosniejsze to pompa....
czester Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Opublikowano 12 Maja 2011 Adam wyje czy tak skwierczy [br]Dopisany: 10-05-2011, 21:33:41_________________________________________________http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=188324.0;highlight=rolka+na+alternatorze zobacz ten wątek. Ja miałem tak samo jak Ty i to była rolka na alternatorze Rozumiem, że rolka na alternatorze = sprzegięłko kierunkowe, takie jak to ? Uploaded with ImageShack.us Mam to samo i tez myslalem ze alternator ,pojechalem zrobilem alternator a jak wylo tak wyje.....jesli na luzie przygazujesz i krecac kiera wycie bedzie glosniejsze to pompa.... Też może być, bo pompa dostaje po d*pie na 19". Za 2 tyg i tak będę robił rozrządy, to przy okazji zajmę się tym. Tylko dziwne, że na zimnym silniku nie ma wycia, także chyba zacznę od wymiany płynu.
beefrezer Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 Witam panowie. Od dłuższego czasu mam ten sam problem. Na zimnym silniku nie słychać wycia. Po "wymęczeniu" silnika wycie staje sie dokuczliwe, słychać je na biegu jałowym, przy dodawaniu gazu, dzieje sie w to przedziale 1700 ob/s a 2000 ob/s No i oczywiście przy pełnym dokręceniu kierownicy wyje jak cholera, do tego kierownicą szarpie. Zaobserwowałem że kółko od pompy wspomagania ma bicie na boki.
akjam Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 Obstawiam sprzęgiełko jakiego fotkę wrzuciłeś wyżej. ROk temu je wymieniałem. Koszt ok. 100pln - zakupy u TOM77.
czester Opublikowano 8 Lipca 2011 Autor Opublikowano 8 Lipca 2011 Witam panowie. Od dłuższego czasu mam ten sam problem. Na zimnym silniku nie słychać wycia. Po "wymęczeniu" silnika wycie staje sie dokuczliwe, słychać je na biegu jałowym, przy dodawaniu gazu, dzieje sie w to przedziale 1700 ob/s a 2000 ob/s No i oczywiście przy pełnym dokręceniu kierownicy wyje jak cholera, do tego kierownicą szarpie. Zaobserwowałem że kółko od pompy wspomagania ma bicie na boki. No to dokładnie jak u mnie. Obstawiam sprzęgiełko jakiego fotkę wrzuciłeś wyżej. ROk temu je wymieniałem. Koszt ok. 100pln - zakupy u TOM77. Akjam to może dzisiaj jak będziesz na spocie to posłuchasz czy też tak miałeś [br]Dopisany: 17 Maj 2011, 10:35_________________________________________________Płyn wymieniony, rolka alternatora sprawna, wycie pozostało. Na zimnym jest ok, po dłużej chwili zaczyna wyć i kierownica ciężej chodzi. Po przewertowaniu forum wiem, że może być co najmniej kilka przyczyn: - pompa - magiel (trochę stuka ale nie cieknie) - przewód wysokiego ciśnienia W zbiorniczku płynu nie ubywa, jest czysty i się nie pieni. Tak ja pisałem wycie słyszalne jest tylko w środku, tak jak by z magla dochodziło, tylko czy magiel może wyć? Czekam na jakąś opinię bo nie chciałbym wymieniać tego na zasadzie prób i błędów. Tak z innej beczki na czym polega servotronic w B6, i czy można to dorezać ? :gwizdanie:
Flyer Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 - przewód wysokiego ciśnienia gdzie on jest? tez mam w sumie problem prawdopodobnie z maglem... wymienilem pompe wspomaganie, ale dalej kiera po rozgrzaniu silnika chodzi ciezko, czasem lekko wyje.
Arturoo Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 To nie jest ten pomiędzy maglem ,a pompą ?
czester Opublikowano 8 Lipca 2011 Autor Opublikowano 8 Lipca 2011 Z tego co wiem to tak, i ori przewód ma w sobie jakiś dławik, który ponoć może być przyczyną wycia... Co do mojego problemu to wycie ustaje po przekroczeniu ok 2tyś obrotów, jednak kiera chodzi tam samo ciężko bez względu na obroty. Flyer właśnie chce uniknąć czegoś takiego jak ty i wydaj 6stówek na pompę, a potem okaże się że to nie ona
zbylo22 Opublikowano 17 Lipca 2011 Opublikowano 17 Lipca 2011 Siema u mnie wycie w koncu sie skonczylo....to pompa....moja byla oryginalna rocznik 96 ...15 lat wiec musiala pasc w koncu....przełozylem z tego samego silnika zobaczymy ile pochodzi.....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się