Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tak jak piszesz ale manetkę kupisz za połowę tego co piszesz.

moduł możesz sprawdzić odkręcając obudowę...

wiem, hehe, wlasnie zobaczylem na alegro za chyba 65zl no i jeszcze obudowa z otworem na wajhe z tempomatem, chyba ze wywierce taki otwor w starej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

Czy u was po instalacji tempomatu, podczas załączania zapłonu na zegarach nie pokazuje się kontrolka tempomatu ?

Wszystkie inne zapalają się na sekundę, air bag, abs, esp, pasy itd a tempomat u mnie się nie zapala. :kwasny:

Czy to normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ikona tempomatu zapala sie dopiero po wcisnieciu przycisku :wink4: Przy zalaczonym zaplonie podczas uruchamiania silnika nie swieci sie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się może czy moduł 4E0953549 podpasuje pod B6 i tempomat? Na allegro jakoś trudno znaleźć 8E0 inne niż F i S, a gość, co kupiłem manetkę do tempomatu, ma właśnie takowy moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale mam kolejne pytanie - 8E0 953 549 Q podpasuje do B6 - część niby z B7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale mam kolejne pytanie - 8E0 953 549 Q podpasuje do B6 - część niby z B7

Jak najbardziej - to najlepsze rozwiazanie pod sloncem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z końcówką Q jest pod wszystkie bajery łącznie z kierownicą podgrzewaną, mam pare sztuk wstawie do sprzedam jutro lub w niedziele :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Pomocy.

Mam problem z ESP prawdopodobnie czujnik skrętu lub moduł kierownicy. Ze względu,że miałem możliwość podmiany obu części na miejscu na szrocie podłączyłem i :shocked: Na desce wywaliło mi ABS i awarię hamulca. Podłączyłem kompa i pisze kodowanie sterownika. Wyzerował się kod Ecu i kod serwisu, na szczęście te kody wcześniej zapisałem.

Tu podam parę danych na temat części zamontowanych w moim aucie.

Czujnik skrętu 8E0 953 541 C, mają identyczny na szrocie.

Moduł kierownicy 8E0 953 549 G i tu pytanie czy można zastąpić go F lub S nie pamiętam który ale jeden z nich był z tempomatem ale bez resetu w manetce wycieraczek. Wyczytałem gdzieś na forum identyczne objawy jak u mnie, czyli zapalona kontrolka ESP i co jakiś czas zapalanie się kontrolki świateł awaryjnych i zarazem kontrolki blokady otwierania szyb tylnych a co za tym idzie rozładowanie akumulatora. Więc stawiam też na moduł bo w tamtym przypadku wymiana obu części pomogła. Dziś zrobiłem test, po odłączeniu czujnika skrętu kontrolka awaryjnych dalej co jakiś czas świeciła a po odłączeniu modułu było ok. Co o tym myślicie, jak rozwiązać problem. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z końcówką Q jest pod wszystkie bajery łącznie z kierownicą podgrzewaną, mam pare sztuk wstawie do sprzedam jutro lub w niedziele :wink4:

Moduł z końcówką Q nie jest do kierownic z podgrzewaniem. Moduły które obsługują podgrzewanie to R oraz T.

:hi:[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2011, 16:24_________________________________________________

Panowie Pomocy.

Mam problem z ESP prawdopodobnie czujnik skrętu lub moduł kierownicy. Ze względu,że miałem możliwość podmiany obu części na miejscu na szrocie podłączyłem i :shocked: Na desce wywaliło mi ABS i awarię hamulca. Podłączyłem kompa i pisze kodowanie sterownika. Wyzerował się kod Ecu i kod serwisu, na szczęście te kody wcześniej zapisałem.

Tu podam parę danych na temat części zamontowanych w moim aucie.

Czujnik skrętu 8E0 953 541 C, mają identyczny na szrocie.

Moduł kierownicy 8E0 953 549 G i tu pytanie czy można zastąpić go F lub S nie pamiętam który ale jeden z nich był z tempomatem ale bez resetu w manetce wycieraczek. Wyczytałem gdzieś na forum identyczne objawy jak u mnie, czyli zapalona kontrolka ESP i co jakiś czas zapalanie się kontrolki świateł awaryjnych i zarazem kontrolki blokady otwierania szyb tylnych a co za tym idzie rozładowanie akumulatora. Więc stawiam też na moduł bo w tamtym przypadku wymiana obu części pomogła. Dziś zrobiłem test, po odłączeniu czujnika skrętu kontrolka awaryjnych dalej co jakiś czas świeciła a po odłączeniu modułu było ok. Co o tym myślicie, jak rozwiązać problem. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Ani moduł F ani S nie obsługuje tempomatu. Moduły F były w B6 a S w B7. Jeżeli masz problem z palącym się ESP najlepiej zmienić taśmę kierownicy wraz z modułem skrętu a moduł zostawić raczej w spokoju. Taka taśma to niewielki koszt. Jeżeli wymienisz samą taśmę nie będziesz musiał prawdopodobnie nic kodować, jeżeli wymienisz cały moduł kierownicy instrukcja kodowania nowego modułu znajduje się na stronie nr. 1. W razie pytań pisz na PW bo mam trochę doświadczenia w tym temacie.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za opisanie co i jak z tym tempomatem :good:

Od środy na pokładzie - obyło się bez żadnych problemów - wystarczyło robić wszystko tak jak opisaliście ;)

Jakbyście się zastanawiali nad odłączeniem modułu kierownicy bez odkręcania półki - da się to zrobić - dolną obudowę pod kierownicą dobrze się wyciąga po odkręceniu rączki do regulacji kierownicy - trzyma się na jednej śrubie TORX 10 - mniej roboty niż z wyciąganiem półki.

P. S. Siemianowi dodatkowo dzięki za moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z końcówką Q jest pod wszystkie bajery łącznie z kierownicą podgrzewaną, mam pare sztuk wstawie do sprzedam jutro lub w niedziele :wink4:

Moduł z końcówką Q nie jest do kierownic z podgrzewaniem. Moduły które obsługują podgrzewanie to R oraz T.

:hi:

Info wiki.ross-tech, no chyba że się tam mylą :good:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Cruise_Control_Retrofitting_(8E)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jest jak mówi Dominik moduły R oraz T obsługują grzaną kiere , Q nawet nie ma wyprowadzonych pinów z tego co kojarze :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moduł ma mieć początek 8E0 ... gdzie ty sprawdzasz , wejdz w vagu w kanał 16 i odczytaj nr. sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytania:

mam kierownice 3 ramienna - to pewne, ze mam modul pod tempomat, czy jednak musze sprawdzic?

ma ktos jakies zdjecie z docinania obudowy plastikowej pod tempomat? lub opis jak to wykonac, jak zmierzyc odleglosc aby wyciac w odpowiednim miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...