Tukan Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Witam mam taka sprawe tzn,Wymienilem termostat niestety nie ori (ale nie to jest najwazniejsz)I temperatura siega az 97 stopni a jak autko postoi chwile to spada nawet do ok 85.I czy przez zapowietrzony uklada moze sie tak dziac??Czy Kupic ori termostat?? ;( Klimatronik pokazuje identyczne wartosci jak Vag..Wiem ze bylo kilka tematow o temperaturach ale nic o zapowietrzonych ukladach nie znalazlem
Musashi Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 ten ori termostat trzeba bylo od razu. jak sam to robisz to przynajniej wywalona kasa na plyn - nie powinno sie zalewac spuszczonego. tak duze wahania to albo termostat jest niezdecydowany . odpowietrzales uklad jezeli odpowietrzales to wiń termostat, jezeli nie odpowietrzales odpowietrz szukaj w FAQ silnik diesla.
Tukan Opublikowano 13 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ale jak odpowietrzyc uklad jak juz mam zalany plyn do max??A wg tego co bylo pisane mialo byc na min itp... I czy zapowietrzony uklad moze powodowac takie objawy????
Pikuś Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 odpowietrza sie poprzez zsuniecie weza, ktory idzie do nagrzewnicy. Zsuwasz go az ta dziurka w nim zejdzie z rurki. Stojac twarza do silnika to ten po lewo. Jakie otwarcie ma ten termostat??
moondek Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 Ja po wymianie termostatu na ori mam tak samo jak jade 80-90 km/h to temp jest ok ale jak jade juz kolo 100 i wiecej to rosnie temp nawet do 110 wiecej niedopuscilem. We wtorek bede probowal jeszcze odpowietrzyc ale dodatkowo odkrece zbiornik wyrownawczy i podniose go do gory. Moze cos pomoze.
Musashi Opublikowano 13 Stycznia 2008 Opublikowano 13 Stycznia 2008 tukan tak jak pikus pisze zsuwasz przewod i czekasz. przeciez skoro jest powietrze to wlasnie masz je wypuscic. podkladasz jakies szmatki zeby plyn nierozlal sie w podszybie i odpowietrzasz czekajac cierpliwie. moondek podniesienie zbiorniczka jest konieczne zeby na odpowietrzenie nie czekac pol dnia wiec to jest koneiczne a nie ze to wyboru. panowie sprezcie sie z odpowietrzaniem. miejscwe przegrzanie glowicy to ryzyko uszkodzenia uszczelki pod glowica i deformacji gladzi glowicy
baskecior Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Ja po wymianie termostatu na ori mam tak samo jak jade 80-90 km/h to temp jest ok ale jak jade juz kolo 100 i wiecej to rosnie temp nawet do 110 wiecej niedopuscilem. We wtorek bede probowal jeszcze odpowietrzyc ale dodatkowo odkrece zbiornik wyrownawczy i podniose go do gory. Moze cos pomoze. Nie chcę Cię zasmucać, ale przez dopuszczanie do takich sytuacji, teraz w Caddym naprawiam silnik po przegrzaniu ... Napraw to jak najszybciej - sprawdź drożność układu chłodzenia i napisz jakiej firmy założyłeś termostat (doszły do mnie informacje że oryginalne Wahlery kupowane w ASO też się pierd...lą). [br]Dopisany: 15 Styczeń 2008, 13:43 _________________________________________________ Wymienilem termostat niestety nie ori (ale nie to jest najwazniejsz) To jest najważniejsze. Kup oryginał firmy BTT w ASO, wymień zgodnie z tutoriałem i będzie ok.
moondek Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Nie no do 110 to tylko raz mi doszlo a tak to do 100 st wiecej nie. Dzisiaj bede odpowietrzal.
Tukan Opublikowano 15 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2008 Bylem w ASO ale 3tyg czekani jest na termostat...Masakra jakas a nie pojade 150km do innego ASO po termostat...Ale czy od zapowietrzonego ukladu moga sie dziac takie zeczy ze sie przegrzewa czy to raczej termostat???[br]Dopisany: Styczeń 15, 2008, 03:10:08 _________________________________________________No i zrobilem co mi polecano i co popsiakolo plynem troche powietrza zeszlo i tyle... ;( Jak grzal do 98 tak grzeje ale jak postoi ok 5min to temp spada az do ok 82....Jutro bede jeszcze pytac w innych punktach moze gdzies beda mielii....
moondek Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 No ja wlasnie wyszedlem z garazu. Troszke powietrza poszlo ale minimalnie. Zbiorniczek podnioslem i plyn sie przelewal. Pozniej poskladalem wszystko i sie przejechalem jak jechalem normalnie 87 st na klimie a pozniej pojechalem na 3 biegu 3 tys obrotow ok 2 km i temp max 94 na klimie. Przyjechalem do garazu i przewody od chlodnicy do glowicy byl twardy jak odkrecilem korek zbiorniczka to cisnienie bylo i poziom plyny sie zwiekszyl troszke. Zaraz bede robil mala traske to zobacze czy bedzie ok czy nie. Te wzrastajace cisnienie mnie martwi. Moze slabo odpowietrzylem?
Pikuś Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 moondek, zawsze jest cisnienie w ukladzie. Tylko nie moze byz za duze. Ja tam zawsze jak spuscilem plyn to tyle samo mi wchodzilo bez odpowietrzania.
moondek Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 d*pa dalej to samo...Przejechalem prawie 100 km z predkoscia do 90 km...bo szybciej nie moglem Jak juz przyjechalem to zauwazylem ze chlodnica cala jest zimna a waz ktory idzie gora od glowicy do chlodnicy jest goracy. Czy nie jest tak ze chlodnica powinna byc ciepla?
Musashi Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 nie no chlodnica ma chlodzic . na pewn dolny przewod ma byc zimny. a chlodnica to juz alezy od temperatury otoczenia. jednak calkiem mozliwe ze to termostat sie nie otwiera odpowiednio na pewno to nie duchy tylko realny problem. nie ma za duzo co gdybania. powietrze albo termostat. ma ktos jeszcze jakis pomysl??? ja nie moge nic innego wymyslec
baskecior Opublikowano 15 Stycznia 2008 Opublikowano 15 Stycznia 2008 d*pa dalej to samo...Przejechalem prawie 100 km z predkoscia do 90 km...bo szybciej nie moglem Jak juz przyjechalem to zauwazylem ze chlodnica cala jest zimna a waz ktory idzie gora od glowicy do chlodnicy jest goracy. Czy nie jest tak ze chlodnica powinna byc ciepla? Ewidentne uszkodzenie termostatu. Zamknięty na amen.
moondek Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Zaraz podjade do jakiegos warsztatu niech wyjma termostat i go sprawdza. Jak nie bedzie dzialal to kupie nowy termostat i plyn G12+. Pojade do salonu skody moze tam maja troche taniej czesci?
Tukan Opublikowano 16 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2008 Ja jade zaraz do NOwego Targu po termostat zobaczymy jak wymienie co bedzie..[br]Dopisany: Styczeń 16, 2008, 12:11:11 _________________________________________________No i kupilem BTO za 91zł z oringiem..Wymienilem i jest ok temp. przy max bucie 91 stopni wyzej nie szla wiec sadze ze jest ok Jeszcze sie przetestuje jak gdzis pojade... CO ori to ori :th: Odrazu bym kupil ori jak bym mial gdzies blisko ASO,ale czlowiek na bledach sie uczy...Pozdrawiam
moondek Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 No to super ze u Ciebie jest juz wszystko ok! Ja dzisiaj tez mialem dzialac ale rano jak chcialem jechac to poczulem ze cos jest nie tak...wyszedlem i zobaczylem ze cos nie tak z kolem... wahacz sie upier..... no i 330 zl poszlo plus 100 za taxi i wymiane Moze jutro wymienie termostata.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się