zielony Opublikowano 9 Maja 2008 Opublikowano 9 Maja 2008 Witam jestem tu nowy i zielony W niedługim czasie przymierzam sie do zakupu i zmiany kierownicy w moim aucie Audi A4 rok 1996 TDI Avant, na trójramienną s-line Wiem że temat był nie raz omawiany, ale szukałem w wyszukiwarce i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. 1. Z jakim wieloklinem kierownica s-line ma być do mojej audi szerszym czy węższym. Wydaje mi się że z tym węższym ale proszę mnie poprawić jeżeli sie mylę. 2. Przeważnie kierownice s-line są sprzedawane bez taśmy, czy taśma ze starej kierownicy będzie pasować pod s-line ( może pytanie banalne ale chce być na 100% pewny) 3. Prosił bym o dodatkowe uwagi jakie mogę napotkać podczas zakupu i montażu. Jeżeli chodzi o samo rozebranie kierownicy to z tym sobie poradzę. Z Góry bardzo dziękuje za każdą odpowiedz. Pozdrawiam[br]Dopisany: 15 Styczeń 2008, 02:06 _________________________________________________Dziękuje wszystkim za obszerne odpowiedzi, wątek otwarty ponad 200 razy pewnie nie przez jednego co robił przemiankę kiery, zero pomocy jak nowicjusz to można go olać . Jestem już po wymianie kierownicy w swojej niuni, a więc mogę podać parę szczegółów, które mogą się komuś przydać: Szerokość wieloklinów 1995 do 1998 mały wieloklin 17mm po 1998 duży wieloklin 26 mm TAK- Kierownice s-line można kupić bez taśmy stara będzie pasować. Podczas demontażu starej kierownicy wyposażyć się w następujące narzędzia: (audi a4 1996) 1. KLUCZ PŁASKI 10 do odkręcenia przewodu akumulatora (minus) 2. ŚRUBOKRĘT KRZYŻAK dość długi i cienki do odkręcenia obudowy kolumny kierownicy 3. TORX do odkręcenia poduchy ( rozmiar torxa nie pamiętam, ale tu miałem mały problem strasznie ciasno) 4. KLUCZ NASADOWY 24 ( płaskim nic nie zdziałacie) musi być nasadowy 24 5. Odpinamy kostki zmieniamy kierownice wcześniej zaznaczamy jej położenie. 6. POWODZENIA