Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Czujnik G2


darrp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś rano po podłączeniu Vaga temperatura w nowym aucie ( A4 B7 BLB ) odczytałem ( temperatura w garażu 18 stopni + ) :

01-Engine: 007; -3,6

17-Instruments: 003. -3

Po przejechaniu 20 km:

01-Engine: 007; - 47,7

17-Instruments: 003. - 48

Oczywiście wszystko Coolant Temperature. Żadnych błędów a wskaźnik czasami się poruszy. I tu moje pytanie. Czy odpowiedzialny jest za taką sytuacje czujnik czy coś innego?

Dodam że termostat ( zakupiony w serwisie ) został wymieniony dwa dni temu ( myślałem że to jego przyczyna ).

Proszę o pomoc

darrp :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za utwierdzenie mnie w mojej tezie :notworthy:. A czy owy czujnik jest odpowiedzialny za załączanie się wentylatora chłodnicy ?

oczywiscie jak pokazuje temp. na minusie to sie wiatrak nie wlaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kicha :wallbash:. Wymieniłem czujnik na oryginalny i dalej nie załącza się wiatrak. Jak temperatura doszła do 90 to zaczął się gotować :(. Reasumując czujnik i termostat wymienione ( oryginalne ). Temperaturę wskaźnik i vag pokazują w okolicy 65 stopni i wygląda to temperaturę roboczą. Gdzie dalej szukać i co sprawdzić? Dodam że czujniki były wymienione dwa. Proszę o pomoc. [br]Dopisany: 21 Maj 2011, 16:06_________________________________________________Dodam tylko że po wymianie czujnika wskazówka w liczniku pokazuje 70 stopni a wcześniej cały czas delikatnie powyżej 50. Proszę o pomoc :([br]Dopisany: 21 Maj 2011, 16:47_________________________________________________Nikt nie ma pomysłów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli chodzi ze czujnik zaniża temperature?

generalnie wraz ze wzrostem temp rezystancja spada, Ty masz za mała temp czyli rezystancja gdzies rosnie, ja bym sprawdził połączenia, a nawet zmierzył do wtyczki ecu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli chodzi ze czujnik zaniża temperature?

generalnie wraz ze wzrostem temp rezystancja spada, Ty masz za mała temp czyli rezystancja gdzies rosnie, ja bym sprawdził połączenia, a nawet zmierzył do wtyczki ecu :)

jak w wagu pokazuje dobrze to raczej trzeba szukac na zegarach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli chodzi ze czujnik zaniża temperature?

generalnie wraz ze wzrostem temp rezystancja spada, Ty masz za mała temp czyli rezystancja gdzies rosnie, ja bym sprawdził połączenia, a nawet zmierzył do wtyczki ecu :)

jak w wagu pokazuje dobrze to raczej trzeba szukac na zegarach

no własnie ja do konca sam nie wiem o co chodzi autorowi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem czujnik na oryginalny i dalej nie załącza się wiatrak.

Za włączenie wiatraka odpowiedzialny jest czujnik umieszczony w chłodnicy, G2 podaję sygnał tylko na zegar.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag też zaniża :(. A jak zmieżyć

Wymieniłem czujnik na oryginalny i dalej nie załącza się wiatrak.

Za włączenie wiatraka odpowiedzialny jest czujnik umieszczony w chłodnicy, G2 podaję sygnał tylko na zegar.

G2 jest umieszczony w głowicy :przebiegly: . A jak zmierzyć sygnał do ecu? Sugerujesz że kabel może być uszkodzony ( wyskakiwał by chyba błąd )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag też zaniża :(. A jak zmieżyć

Wymieniłem czujnik na oryginalny i dalej nie załącza się wiatrak.

Za włączenie wiatraka odpowiedzialny jest czujnik umieszczony w chłodnicy, G2 podaję sygnał tylko na zegar.

G2 jest umieszczony w głowicy :przebiegly: . A jak zmierzyć sygnał do ecu? Sugerujesz że kabel może być uszkodzony ( wyskakiwał by chyba błąd )?

no to jaka masz temp. jak sie rozgrzejae wg vaga/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie ja do konca sam nie wiem o co chodzi autorowi :P

No właśnie, ja też zaczynam się gubić. Jeżeli nie załącza ci się wentylator, to mógł on zostaś uszkodzony, przerwany kabel, przepalony bezpiecznik lub wcześniej wspomniany czujnik, a właściwie przełącznik termiczny, który bezpośrednio załącza wentylator. Jest to po prostu wyłącznik, któty po osiągnięciu odpowiedniej temp. załącza went. Można zdjąć z tego przełącznika wtyczkę i zmostkować 2 kable, jeżeli wystartuje, to przełącznik jest uszkodzony, lub zasniedziałe miał styki. Gdy to nie da efektu, należy szukać do skutku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie ja do konca sam nie wiem o co chodzi autorowi :P

No właśnie, ja też zaczynam się gubić. Jeżeli nie załącza ci się wentylator, to mógł on zostaś uszkodzony, przerwany kabel, przepalony bezpiecznik lub wcześniej wspomniany czujnik, a właściwie przełącznik termiczny, który bezpośrednio załącza wentylator. Jest to po prostu wyłącznik, któty po osiągnięciu odpowiedniej temp. załącza went. Można zdjąć z tego przełącznika wtyczkę i zmostkować 2 kable, jeżeli wystartuje, to przełącznik jest uszkodzony, lub zasniedziałe miał styki. Gdy to nie da efektu, należy szukać do skutku.

zaczac trzeba od tego ile pokazuje na vagu - czujnik G2 daje info ECU te na podstawie temp. dobiera dawke paliwa a przy okazji wysyla do czujnika przy chlodnicy info czy wiatrak ma sie wlaczyc czy nie, jesli wymieniono czujnik na nowy i dalej zaniza temp. to za chiny ludowe wiatraki sie nie wlacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak:

Po przejechaniu 40 km wskaźnik na desce pokazywał 70 stopni. Podłączyłem vaga i pokazywał mi 72 stopnie.

Po zaparkowaniu auto zostawiłem odpalone i co zaobserwowałem:

Jak załączony jest klimatronik wentylator chodzi na pierwszym biegu i po osiągnieciu temperatyry 78 stopni ( vag ) załącza sie drugi bieg schładza do 72 i przechodzi na pierwszy bieg ( i tak w kółko ). Natomiast jak wyłączę klimatronik wentylator nie chodzi i temperatura po ok 10 min pracy dochodzi do 90 ( wskazanie vag i licznik ) a płyn zaczyna się gotować :(

Cały czas mam wrażenie jakby czujnik przekłamywał , ale przecież podmieniłem już dwa :wallbash:

Gdzie dalej szukać???????????[br]Dopisany: 22 Maj 2011, 12:49_________________________________________________Proszę o zamknięcie tematu. Problem rozwiązany :>. Po zaciekłych walkach z miernikiem i cudach z gorącą wodą i olejem :evil: okazało sie że jakiś debil mechanik :disgust:zamienił wtyczkę od czujnika cieczy z wtyczką od czujnika temperatury paliwa :wallbash:. Serdecznie wszystkim dziękuję za pomoc i cenne rady :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...