Szymoonk Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 Udało mi się uruchomić kierownice multifunkcyjną w mojej b5 . Wymagania to: - Licznik poliftowy z cyfrowym zegarem (ponieważ dopiero te mają szynę CAN-BUS) lub can-adapter albo bez adaptera (w każdym przypadku będzie działać) - Radio które działa po CAN (concert II, Symphony II, RNS-E i jakieś tam jeszcze), - kierownica multifunkcyjna z a4 b6, z modułem w kierownicy ze zdjęcia. - moduł kierownicy z a4 b6, nr 8E0 953 549 J, L, M, N, P (S,F nie pasują) - taśma kierownicy z dodatkowymi pinami czyli z ESP (taśma musi mieć przynajmniej 7 pinów) Na wstępie zaznaczę że liczniki poliftowe MAJĄ szynę CAN-BUS, ponieważ wiele osób twierdzi inaczej. :gwizdanie: Dla tych którzy mają, bądź chcieli by zamontować nowsze RADIO o których wspomniałem wcześniej. Nie kupujcie CAN-ADAPTERÓW do ich obsługi ponieważ są awaryjne i drogie. Kosztują koło 200zł. Lepszym rozwiązaniem jest zainwestować w licznik poliftowy który po podłączeniu "ożywi" radio i wszystko będzie działać jak trzeba, czyli podświetlenie, wyłączanie co godzinę i działanie po kluczyku oraz obsłuży nam kierownicę multifunkcyjną. Podłączenie Radia po CAN do Licznika FIS Z licznika ciągniemy 2 cienkie przewody koniecznie w skrętce (skręcamy dwa ze sobą) i prowadzimy do Radia. W liczniku wpinamy się w szarą 32 pinową kostkę do pinu: pin 5 -CAN high speed Display (high +) pin 6 -CAN high speed Display (low -) W radiu wpinamy się w kostkę MINI ISO pin 7 -CAN high speed Display (high +) pin 12 -CAN high speed Display (low -) 32-pin, szara kostka 1 -Switch menu guide (menu) 2 -Switch menu guide (out A) 3 -Switch menu guide (out 4 -Switch menu guide (Enter) 5 -CAN high speed Display (high +) 6 -CAN high speed Display (low -) 7 -CAN high speed Display (screen) 8 -Door contact, passenger side 9 -Door contact, rear right 10 -Door contact, rear left 11 -Enable 12 -Clock 13 -Data 14 -Brake light 15 -Washer fluid level 16 -Tail lights/dipped beams 17 -On-board computer, left 18 -On-board computer, right 19 -On-board computer reset 20 -not used 21 -not used 22 -not used 23 -Key branch 1 Navigation system 24 -Key branch 2 Navigation system 25 -Key branch Telematics 26 -not used 27 -not used 28 -not used 29 -not used 30 -not used 31 -not used 32 -not used Kodowane Licznika -> Kanal 62 (Anpassung Datenbus Information) 00001 - Kombiinstrument und Radio 00002 - Kombiinstrument, Telefon (Festeinbau) und Multifunktionslenkrad 00003 - Kombiinstrument, Radio, Telefon (Festeinbau) und Multifunktionslenkrad 00004 - Kombiinstrument und Navigation (Low) 00005 - Kombiinstrument und Navigation (RNS) 00006 - Kombiinstrument, Navigation (Low), Telefon (Festeinbau) und Multifunktonslenkrad 00007 - Kombiinstrument, Radio, Navigation (Low/RNS), Telefon (Festeinbau) und Multifunktionsl. 00008 - Kombiinstrument und Telematik 00009 - Kombiinstrument, Radio und Telematik 00010 - Kombiinstrument, Telematik und Multifunktonslenkrad 00011 - Kombiinstrument, Radio, Telematik und Multifunktonslenkrad 00012 - Kombiinstrument, Navigation (Low), Telematik 00013 - Kombiinstrument, Navigation (RNS), Telematik 00014 - Kombiinstrument, Navigation (Low), Telematik und Multifunktonslenkrad 00015 - Kombiinstrument, Navigation (RNS), Telematik und Multifunktonslenkrad W tym momencie działa nam już radio po CAN Przystępujemy do montażu kierownicy. W poliftach wymiana jest bardzo prosta, zdejmujemy starą kierownicę wyjmujemy okrągłą taśmę zakładamy nową kwadratową taśmę z ESP i nową kierownicę z B6. W przedliftach jest więcej roboty - wątek do tematu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=122382.0 Jeśli uporaliśmy się z tym to trzeba przerobić wtyczkę wchodzącą do taśmy od strony kierownicy. Kiera z b6 ma inną wtyczkę 12 pinową natomiast w b5 w nowej taśmie są dwie wtyczki 5 pin i 2 pin. Wypinamy kabelki z 12 pinowej wtyczki i przekładamy do wtyczek 5 i 2 pinowej w następujący sposób Wtyczka żółta Wtyczka żółta Wtyczka czarna 12 pin z b6 5 pin z b5 2 pin pin 1 masa klaksonu i multifunkcji pin 4 pin 2 sygnał klaksonu pin 3 pin 3 poducha pin 2 pin 4 poducha pin 1 pin 5 brak pin 6 brak pin 7 brak pin 8 Multi-function steering wheel (terminal 30) pin 1 pin 9 Multi-function steering wheel (LIN data bus) pin 2 pin 10 Heater sensor/ tipronic (+) pin 11 Multi-function steering wheel dimme pin 5 pin 12 Tiptronic earth CDN
Góral.tz Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 kolego opisuj wszystko ja się noszę z zamiarem nowszego radia to i może kierownicę zmienię :hi:
vauxhall95 Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 a ja chetnie sie dowiem jak zaadoptowac licznik po lifcie.
moscic Opublikowano 25 Maja 2011 Opublikowano 25 Maja 2011 ja licznik po lifcie juz mam Zreszto nie mialem problemow bo moje audi jest z 2000 roku a z immo tez nie bylo problemow dla dobrego speca Teraz bede szukac ori radia. I z tego co wyczytalem to nie trzeba juz jakiegos can adaptera? bo mysle o radiu concert II. 1
Szymoonk Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2011 okazało się że licznik nie jest wymagany, wystarczy CAN adapter i kiera będzie działać, ewentualnie bez can-adaptera ale wtedy wiadomo jak jest z radiem:gwizdanie:[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2011, 10:04_________________________________________________ ja licznik po lifcie juz mam Zreszto nie mialem problemow bo moje audi jest z 2000 roku a z immo tez nie bylo problemow dla dobrego speca Teraz bede szukac ori radia. I z tego co wyczytalem to nie trzeba juz jakiegos can adaptera? bo mysle o radiu concert II. jesli masz licznik fis VDO to nie potrzeba can adaptera
f16mysliwiec Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 A gdzie jest opis podłączenia kiery do radia ??[br]Dopisany: 01 Czerwiec 2011, 10:11_________________________________________________Ja mam symphony II i jak zmienie kiere na z B6 to co potrzebuje i jak podłączyć żeby działały guziki
Szymoonk Opublikowano 1 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2011 ok jak jesteś chętny to na dniach zrobię instrukcje
moscic Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Na angielskim ebay'u znalazlem cos takiego: http://cgi.ebay.co.uk/2000-AUDI-A4-2-4-SE-AIRBAG-RADIO-STEREO-CONTROLS-/170651508842?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D529247539029900905 Co jeszcze byloby mi potrzebne i gdzie to moglbym dostac? (druga tasma do airbaga z mozliwoscia podlaczenia tych przyciskow?) Za ori radiem tez sie rozgladam, bo jeszcze nie mam. I jak to u mnie bywa, z niczym sie nie spiesze zeby przypadkiem nie przeplacic :>
Szymoonk Opublikowano 9 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2011 i jak z ta instrukcja?? dajcie mi jeszcze kilka dni i zrobię dokładny opis... Na angielskim ebay'u znalazlem cos takiego: http://cgi.ebay.co.uk/2000-AUDI-A4-2-4-SE-AIRBAG-RADIO-STEREO-CONTROLS-/170651508842?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D529247539029900905 Co jeszcze byloby mi potrzebne i gdzie to moglbym dostac? (druga tasma do airbaga z mozliwoscia podlaczenia tych przyciskow?) Za ori radiem tez sie rozgladam, bo jeszcze nie mam. I jak to u mnie bywa, z niczym sie nie spiesze zeby przypadkiem nie przeplacic :> Mój opis będzie dotyczył tylko podłączenia po CAN, kiera z tej aukcji chyba nie będzie pasowała, musi być z a4 b6 z takim modułem w środku Uploaded with ImageShack.us
moscic Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 i jak z ta instrukcja?? dajcie mi jeszcze kilka dni i zrobię dokładny opis... Na angielskim ebay'u znalazlem cos takiego: http://cgi.ebay.co.uk/2000-AUDI-A4-2-4-SE-AIRBAG-RADIO-STEREO-CONTROLS-/170651508842?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D529247539029900905 Co jeszcze byloby mi potrzebne i gdzie to moglbym dostac? (druga tasma do airbaga z mozliwoscia podlaczenia tych przyciskow?) Za ori radiem tez sie rozgladam, bo jeszcze nie mam. I jak to u mnie bywa, z niczym sie nie spiesze zeby przypadkiem nie przeplacic :> Mój opis będzie dotyczył tylko podłączenia po CAN, kiera z tej aukcji chyba nie będzie pasowała, musi być z a4 b6 z takim modułem w środku Uploaded with ImageShack.us Rozumiem ze kierownica z b6 pasuje p&p. Trudno cos takiego dostac? Bo mysle o jakims ori radiu cd (i tutaj zastanawiam sie nad Concert II). Wiec jak sie nie myle w gre wchodzi tylko i wylacznie po CAN. A tak wogole to jakie radio najlepiej wybrac jesli chodzi o CD?
moscic Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Symphony II Heh... Chcialbym :gwizdanie: Caly czas rozgladam sie za czesciami do konwersji na 2 din. A na to w tej chwili nie mam pieniedzy. Mam tzw BRG Ale moze troche poczekam i zainwestuje w te radio.
Szymoonk Opublikowano 12 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2011 trochę udało mi się ogarnąć, reszta wkrótce
moscic Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Mam juz ori radio symphony i poduszke z multifunkcja razem z tasma. Moze to nie jest takie jak w tym temacie ale zalatwilem wszystko ori od b5 I teraz pytanie jak to wszystko podlaczyc. Wszystko jest z jednego samochodu oryginalna instalacja. Jak sie nie myle to kostki do radia ori u mnie w samochodzie sa. Oczywiscie czesci do przerobki na 2 din tez sa.
moscic Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Oj ciezko bedzie... Zwlaszcza w takiej cenie. Ale jakbym cos znalazl to moge dac znac. Ja w sumie mam sporo czasu i czesto przegladam e-bay. Dwa miesiace temu kupilem komplet sprzegla sachs za ponad 30 funtow. Oczywiscie nowe w pudelku A ogladam czesto e-bay po to zeby tanio znalezc bo nie sztuka jest kupic od razu i zaplacic duzo. Halogen przeciwmgielny do swojego audi (musialem jeden wymienic) kupilem za funta
Szymoonk Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2011 Mam juz ori radio symphony i poduszke z multifunkcja razem z tasma. Moze to nie jest takie jak w tym temacie ale zalatwilem wszystko ori od b5 I teraz pytanie jak to wszystko podlaczyc. Wszystko jest z jednego samochodu oryginalna instalacja. Jak sie nie myle to kostki do radia ori u mnie w samochodzie sa. Oczywiscie czesci do przerobki na 2 din tez sa. Niestety w podłączaniu tego zastawu nie pomogę. Ten zestaw opiera się nie na CAN lecz jeszcze na REM-C. Żeby to ogarnąć potrzebny jest jeszcze przekaźnik/sterownik od multifunkcji lecz nie znalazłem do tego nigdzie instrukcji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się