PiotrTDI Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 Witam mam takie pyanko, ostatnio jeździłem z kolegą jego w TDI AFN z 96r ma automatyczną skrzynie bodajże 3 biegową, czy możliwe że jest sprawna i auto przyśpiesza dużo wolniej od Z1 w zwykłej skrzyni??
Musashi Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 te skrzynie 4biegowe sa normalne ze automat jest wolniejszy i zuzywa wiecej paliwa niz manual. to skutek hydrokinetycznego sprzegla ma delikatny poslizg. dopiero w najnowszych konstrukcjach jest usunieta ta niedogodnosc.
Gość MorgothV8 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Automaty po prostu potrzebuja dużej mocy - wtedy są OK, dla takich mocy jak w 1Z to chyba niestety norma
PiotrTDI Opublikowano 18 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2008 to jest AFN jak napisałem kolego, i dlatego tak mnie to zastanawiało
Gość MorgothV8 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Opublikowano 18 Stycznia 2008 OK, AFN czyli 20 koni więcej Ale 110 PS to i tak mało jak na samochód wielkości A4 i w automacie, automaty (zasłyszana opinia) podobno są bardziej sensowne przy duuużych mocach, ja ze swojej strony mogę powiedzieć że automat mi nie muli wcale (sam nie wiem czy w manualu dałbym radę tak szybko i płynnie biegi zmieniać) - co potwierdzałoby zasłyszane przeze mnie opinie o szybkości automatów
PiotrTDI Opublikowano 18 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2008 to chyba jest winą wieku konstrukcji ja używając czasami szefowego vw turarega 3.0 tdi 225 km bodajże w automacie przy szybkiej jeździe jestem zaszokowany jak szybko biegi się u niego zmieniają i jak szybko ten potwór przyśpiesza i spalanie nie jest takie duże (biorąc pod uwage gabaryty) 16l/100km to nie jest dużo a podobno da i rade w trasie 13l
hopkins_f Opublikowano 18 Stycznia 2008 Opublikowano 18 Stycznia 2008 pozatym starsze skrzynie tak już było napisane są cztero biegowe z czego wyniak że biegi są dużo dłuższe, co za tym idzie gorsze przyśpieszenie. To tak jak w sporcie im krutsza skrzynia ( oczywiście bez przesady) tym lepsze pszyśpieszenie.
Musashi Opublikowano 18 Stycznia 2008 Opublikowano 18 Stycznia 2008 to nie jest krotsza skrzynia. skrzynia jest normalna. przelozenia 5 biegow sa rozlozone na 4. wiec jezeli juz to jest dluzsza. gorsze osiagi i zuzycie paliwa to wina sprzegla o ktorym pisalem, ktore pracuje w wiecznym miniposlizgu... i to jest tak: biegi przelacza szybciej niz recznie niz w manualu, szczegolnie w skrzyniach tiptronik, ale poslizg hydrodynamicznego sprzegla odbiera czesc osiagow. w skrocie w tych automatach jedzie sie jak na konczacycm (slizgajacym sie) sprzegle w manualu. predkosc w koncu osiagniesz ale musisz poczekac. ten czas i energia zuzyta do rozpedzania ukladu sprzegla to wlasnie wieksze zuzycie paliwa
PiotrTDI Opublikowano 18 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2008 no i to jest pięknie wyjaśniony temat mam nadzieje że nikt już nie będzie się nad tym zastanawiał więc zamykam [br]Dopisany: 18 Styczeń 2008, 16:48 _________________________________________________ej jak zamknąć temat??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się