Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] strasznie powolna skrzynia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:

mam takie pyanko, ostatnio jeździłem z kolegą jego :a4fan: w TDI AFN z 96r ma automatyczną skrzynie bodajże 3 biegową, czy możliwe że jest sprawna i auto przyśpiesza dużo wolniej od Z1 w zwykłej skrzyni??

Opublikowano

te skrzynie 4biegowe sa

normalne ze automat jest wolniejszy i zuzywa wiecej paliwa niz manual. to skutek hydrokinetycznego sprzegla ma delikatny poslizg.

dopiero w najnowszych konstrukcjach jest usunieta ta niedogodnosc.

Opublikowano

Automaty po prostu potrzebuja dużej mocy - wtedy są OK, dla takich mocy jak w 1Z to chyba niestety norma

Opublikowano

OK, AFN czyli 20 koni więcej :P

Ale 110 PS to i tak mało jak na samochód wielkości A4 i w automacie, automaty (zasłyszana opinia) podobno są bardziej sensowne przy duuużych mocach, ja ze swojej strony mogę powiedzieć że automat mi nie muli wcale (sam nie wiem czy w manualu dałbym radę tak szybko i płynnie biegi zmieniać) - co potwierdzałoby zasłyszane przeze mnie opinie o szybkości automatów

Opublikowano

to chyba jest winą wieku konstrukcji :kwasny: ja używając czasami szefowego vw turarega 3.0 tdi 225 km bodajże w automacie przy szybkiej jeździe jestem zaszokowany jak szybko biegi się u niego zmieniają i jak szybko ten potwór przyśpiesza :dance: i spalanie nie jest takie duże (biorąc pod uwage gabaryty) 16l/100km to nie jest dużo a podobno da i rade w trasie 13l :thumbup:

Opublikowano

pozatym starsze skrzynie tak już było napisane są cztero biegowe z czego wyniak że biegi są dużo dłuższe, co za tym idzie gorsze przyśpieszenie. To tak jak w sporcie im krutsza skrzynia ( oczywiście bez przesady) tym lepsze pszyśpieszenie.

Opublikowano

to nie jest krotsza skrzynia. skrzynia jest normalna. przelozenia 5 biegow sa rozlozone na 4. wiec jezeli juz to jest dluzsza.

gorsze osiagi i zuzycie paliwa to wina sprzegla o ktorym pisalem, ktore pracuje w wiecznym miniposlizgu...

i to jest tak:

biegi przelacza szybciej niz recznie niz w manualu, szczegolnie w skrzyniach tiptronik, ale poslizg hydrodynamicznego sprzegla odbiera czesc osiagow.

w skrocie w tych automatach jedzie sie jak na konczacycm (slizgajacym sie) sprzegle w manualu. predkosc w koncu osiagniesz ale musisz poczekac.

ten czas i energia zuzyta do rozpedzania ukladu sprzegla to wlasnie wieksze zuzycie paliwa

Opublikowano

no i to jest pięknie wyjaśniony temat :thumbup: mam nadzieje że nikt już nie będzie się nad tym zastanawiał :mysli: więc zamykam :audi::a4fan::thumbup:[br]Dopisany: 18 Styczeń 2008, 16:48 _________________________________________________ej jak zamknąć temat?? :kwasny:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...